Lotus elan +2 van 1971
-
- Berichten: 4066
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Locatie: Kortrijk / Altea.
- Contacteer:
Re: Lotus elan +2 van 1971
Ge hebt enorm veel soorten aluminium Ivo, wist u dat de "gemiddelde" leeftijd van alle vliegtuigen méér dan 30 jaar is ? en daar is het aluminium niet alléén een body, maar een ganse structuur ,en het is daar telkens belast en ontlast, door immense koude en grote warmte, water en ys...
En btw u als zeiler moet ook weten dat kunstof "osmose" tot enorme kosten kan leiden aan de bootrompen-, doch dat is meer van oude slechte polyester het geval----
En het chassis van onze lotussen is ook in aluminium, die aan elkaar gekleefd is...beresterk.. ik heb ooit eens 5 tal jaar lang een vliegtuigje gehad 'Grumman tiger" die ook de romp en vleugels had die gekleefd (bonded) aluminium waren, het staat bekend als een der sterkste vliegtuigen in zijn classe.... En het grote voordeel ervan is een laag gewicht en minder weerstand door een no-rivets structuur., Een gecorrodeerd aluminium paneel kan men ook gedeeltelijk vervangen en repareren, grote vijanden zijn accu zuur enzvt... ooit heb een corrosie gezien van iemand die steeds "vochtopnemende" potten zette in zijn vliegtuig, deze waren omgevallen, en die tabletten erin waren dermate zuurhoudend dat ze corrosievormend werkten op het aluminium... nee een goede aluminium body kan tientallen jaren mee gaan en zeker als er een laagje wd40 of een primer opgespoten is aan de binnekant..
hier een fotoke vd allerlaatse nieuwigheid qua body covering...
btw fotoke is genomen ad. Williams fabriek....
En btw u als zeiler moet ook weten dat kunstof "osmose" tot enorme kosten kan leiden aan de bootrompen-, doch dat is meer van oude slechte polyester het geval----
En het chassis van onze lotussen is ook in aluminium, die aan elkaar gekleefd is...beresterk.. ik heb ooit eens 5 tal jaar lang een vliegtuigje gehad 'Grumman tiger" die ook de romp en vleugels had die gekleefd (bonded) aluminium waren, het staat bekend als een der sterkste vliegtuigen in zijn classe.... En het grote voordeel ervan is een laag gewicht en minder weerstand door een no-rivets structuur., Een gecorrodeerd aluminium paneel kan men ook gedeeltelijk vervangen en repareren, grote vijanden zijn accu zuur enzvt... ooit heb een corrosie gezien van iemand die steeds "vochtopnemende" potten zette in zijn vliegtuig, deze waren omgevallen, en die tabletten erin waren dermate zuurhoudend dat ze corrosievormend werkten op het aluminium... nee een goede aluminium body kan tientallen jaren mee gaan en zeker als er een laagje wd40 of een primer opgespoten is aan de binnekant..
hier een fotoke vd allerlaatse nieuwigheid qua body covering...
btw fotoke is genomen ad. Williams fabriek....
- Bijlagen
-
- 4039995497_b8bfd7d6ff.jpg (128.27 KiB) 13598 keer bekeken
- Benny
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 30 mei 2009, 20:02
- Naam: Benny
- Auto: Exige S
- Locatie: Melsele
Re: Lotus elan +2 van 1971
Mooi werk Pascal De voorophanging is identisch aan de Europa zo te zien. Het is een plezier om zulke teksten/foto's te bekijken. Keep us posted
- vasseur
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 03 sep 2008, 18:00
- Auto: Elise s1 - Elan+2
Re: Lotus elan +2 van 1971
Waw vandaag zopas Didier op bezoek gehad met de elan+2 cabrio,
man dat is een mooie wagen,
die lang uitgestrekte lijn dicht tegen de grond is gewoon niet te beschrijven,
zo mooi.
Spijtig dat we geen foto's genomen hebben maar hopelijk zal dat later wel nog gebeuren.
In ieder geval was het wel leuk de 2 wagens eens te vergelijken.
man dat is een mooie wagen,
die lang uitgestrekte lijn dicht tegen de grond is gewoon niet te beschrijven,
zo mooi.
Spijtig dat we geen foto's genomen hebben maar hopelijk zal dat later wel nog gebeuren.
In ieder geval was het wel leuk de 2 wagens eens te vergelijken.
- Didier
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
- Naam: Didier heeft Lotusitis ..
- Auto: Elan Plus2S CN
- Locatie: Geluwe W-VL
- Contacteer:
Re: Lotus elan +2 van 1971
Ik heb uiteraard van de gelegenheid gebruik gemaakt om je collectie aan hebbedinngetjes te bekijken. Mooi al die lekkere dingen in je garage
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
- vasseur
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 03 sep 2008, 18:00
- Auto: Elise s1 - Elan+2
Re: Lotus elan +2 van 1971
Nog een kleinigheidje verbeterd aan de wagen,
Nieuwe deurrubbers gemonteerd die ik op de beurs in Gent gekocht heb.
Ik ben heel tevreden van het resultaat.
Nieuwe deurrubbers gemonteerd die ik op de beurs in Gent gekocht heb.
Ik ben heel tevreden van het resultaat.
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Lotus elan +2 van 1971
knap, direct een heel ander zicht hé
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Yves
- Berichten: 671
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:50
- Naam: Yves
- Auto: Elise Sprint 220 2019
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
Re: Lotus elan +2 van 1971
Moet toegeven hoe meer ik de oude Elan zie, hoe zotter ik ervan word.
Jammer dat we er zo weinig te zien krijgen.
Jammer dat we er zo weinig te zien krijgen.
- Didier
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
- Naam: Didier heeft Lotusitis ..
- Auto: Elan Plus2S CN
- Locatie: Geluwe W-VL
- Contacteer:
Re: Lotus elan +2 van 1971
Idd Pascal, 't ziet er voortreffelijk uit ... hopelijk heb je nu geen natte voeten meer
Zijn er toch al met zekerheid 2 in de streek ... zal wel eens lukken zeker?Yves schreef:... Jammer dat we er zo weinig te zien krijgen.
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
- vasseur
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 03 sep 2008, 18:00
- Auto: Elise s1 - Elan+2
Re: Lotus elan +2 van 1971
De wagen is nu reeds een eindje voorzien van de nieuwe ophanging, man wat een wereld van verschil, niet normaal.
Ik heb ondertussen ook de kleppen laten regelen en ik moet zeggen, ik wist niet dat mijn wagen ooit nog zo goed ging draaien.
Het is echt een plezier om nu met deze knappe lady rond te rijden.
Ik ben echt fier op mijn werk.
Voor de liefhebbers die haar eens in het echt willen zien,
wel, de wagen zal mee rijden in de Ypres Lotus Day 2010.
Tot in Ieper.
Greedz Vasseur Pascal
Ik heb ondertussen ook de kleppen laten regelen en ik moet zeggen, ik wist niet dat mijn wagen ooit nog zo goed ging draaien.
Het is echt een plezier om nu met deze knappe lady rond te rijden.
Ik ben echt fier op mijn werk.
Voor de liefhebbers die haar eens in het echt willen zien,
wel, de wagen zal mee rijden in de Ypres Lotus Day 2010.
Tot in Ieper.
Greedz Vasseur Pascal
- Bzguy
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
- Naam: Hans
- Auto: Noble M12
- Locatie: Baal
Re: Lotus elan +2 van 1971
aha, ben benieuwd ! Donderdag te zien dus
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
Martin Luther King, Jr.
1963
Martin Luther King, Jr.
1963