Kevin (Elan SE)

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 aug 2008, 21:41
Auto: Opel Astra Sport
Locatie: Bornem
Contacteer:

Kevin (Elan SE)

Bericht door Kevin »

Hey,

Ik ben Kevin Van den bossche, 24jaar oud en woon in Bornem.
Ik ben magazijnier van beroep, maar garagehouder/hersteller van opleiding.

Ik rij dus met een Norfolk Mustard Yellow Elan m100, die ik in Sept. 2005 gekocht heb bij FVH motors in Waregem.
Hij is van Mei 1992 en had 121.000km op de teller, daar mag je nu toch al 29.000km bij tellen.

Hij is nog vrij origineel, alleen heeft hij centrale vergrendeling en werd de doorzichtige plastik nr.plaat cover verwijdert.
Ook heb ik vooraan Hi-Spec Remklauwen en geventileerde schijven laten steken.
De origineele zijn echt niet in staat de wagen veilig te laten stoppen.

Aangezien ik maar één wagen heb, word mijn elan dan ook dagelijks gebruikt.
Jammer genoeg hebben wij thuis (ik woon nog bij mijn ouders 8-) )maar één garage en is deze niet voorzien voor mijn elan. :evil: Hij word wel beschermd door een afdekzijl tegen de regen en wonen wij in een rustige en veilige woonwijk.

Ik ben nu ook stilaan bezig om wat meer uitstapjes te maken met mijn Elan. En mijn eerste echte was al meteen raak.
Met mijn zus (als copiloot) naar Hethel gereden op 23Sept. 2007 voor de 40 years @ Hethel viering. Ook heb ik mee gereden in de 1ste Flanders Lotus Trip op 1 juni 2008. Die werd georganiseerd door Club Lotus France en FVH Motors .Kviel bijna achterover toen ik voor het eerst een roadbook in mijn handen had. Na een paar keer de verkeerde veldwegjes in gereden te hebben, toch nog vrij snel aan de aankomst geraakt.
Dit is wel voor herhaling vatbaar.
elan.jpg
elan.jpg (65.73 KiB) 5316 keer bekeken
DSC02350.jpg
Een foto van mij op de ferry richting Dover
HPIM0086.jpg
Mijn elan op de lotus parking in Hethel, tijdens 40years @ Hethel
HPIM0183.jpg

Dit is pas mijn tweede wagen
Mijn eerste wagen was een Nissan micra k10 1.2L met maar liefst 62pk. :lol:
Daar heb ik wel wat geld ingestoken.
Je kent het wel, Tuning.
Wel moeilijk, voor een micra van 1991 vind je niet veel spullen.
Maar dat is voorbij.
Wat ik enkel nog zou willen doen aan mijn Elan, is hem volledig laten herspuiten. Alle lakschade wegwerken en de oude verslete ledere zetels laten vernieuwen. :!: En eindelijk eens nieuwe rubbers laten steken voor de A pilaren. :!: Daar zit ik nu al enkele jaren op te wachten.
Dat zal het zowat zijn, zeker?

Hier nog twee foto's van mijn micra. Voor en Na.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Keeping The Summer Alive

http://www.lotuselansite.tk
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Kevin (Elan SE)

Bericht door Frederik »

Welkom op het forum, knappe Elan ... zo zijn er wel een paar op het forum :)

Ik ben wel (gezond) stikjaloers op je kleur, ik zocht een gele maar geen gevonden :(

Rij je zondag niet mee met de Flanders Lotus Trip? Ik ben er alvast bij om mijn AP remmen te testen :p
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Kevin (Elan SE)

Bericht door Blue Darkness »

Welkom!

zonder twijfel de mooiste kleur voor een Elan! ;)
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 aug 2008, 21:41
Auto: Opel Astra Sport
Locatie: Bornem
Contacteer:

Re: Kevin (Elan SE)

Bericht door Kevin »

Nee, het is het einde van de maand (geld op) en ik vertrek volgende vrijdag op vakantie. En de dag nadat ik uit vakantie kom, ben ik al op weg naar Hethel voor het 60jarige bestaan van lotus. En dat betekent 3x tanken + hotel + inkom + eurotunnel.
Te druk en te weinig geld.
Het zal iets voor volgende keer zijn. :roll:

En Norfolk Mustard Yellow is een zalige kleur en heb niet lang geaarzeld om hem te kopen. 8-) So Thanks
Keeping The Summer Alive

http://www.lotuselansite.tk
molleke

Re: Kevin (Elan SE)

Bericht door molleke »

hallo kevin hier molleke ik rijd ook mee den 14september,rijd je mee in de groep van verhiest? We zullen elkaar daar misschien zien ben er over 4 jaar ook geweest met alvan motors uit drongen met mijn zwarte elise en het was de max tot dan
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Kevin (Elan SE)

Bericht door Frederik »

Kevin schreef:Nee, het is het einde van de maand (geld op) en ik vertrek volgende vrijdag op vakantie. En de dag nadat ik uit vakantie kom, ben ik al op weg naar Hethel voor het 60jarige bestaan van lotus. En dat betekent 3x tanken + hotel + inkom + eurotunnel.
Te druk en te weinig geld.
Het zal iets voor volgende keer zijn. :roll:
Understandable
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 aug 2008, 21:41
Auto: Opel Astra Sport
Locatie: Bornem
Contacteer:

Re: Kevin (Elan SE)

Bericht door Kevin »

molleke schreef:hallo kevin hier molleke ik rijd ook mee den 14september,rijd je mee in de groep van verhiest? We zullen elkaar daar misschien zien ben er over 4 jaar ook geweest met alvan motors uit drongen met mijn zwarte elise en het was de max tot dan
Ik vertrek samen met mijn zus, zaterdag morgen en overnacht in de Holiday Inn in Ipswich, dat ligt op een klein uurtje van Hethel. Zondag ben ik daar dan tegen 10 a 11 uur en zal ik moeten vertrekken tussen 15u00 en 16u00, wil ik niet te laat komen voor de eurotunnel. Vorig jaar geen Belgen gezien, toch geen wagens van hen op de parking. Deze keer meer geluk.
Keeping The Summer Alive

http://www.lotuselansite.tk
molleke

Re: Kevin (Elan SE)

Bericht door molleke »

Ik rijd met deze exige nr plaat kun je lezen en heb de uwe ook, misschien tot daar . bij verhiest zijn er 40 tal lotussen al ingeschreven zal moeten lukken geen tegen te komen wij komen maar zaterdag in de late namiddag maar aan en zijn verdeeld onder 3 hotels,ik weet niet in de welke ik overnacht
Bijlagen
Afbeelding 042.jpg
Plaats reactie