Re: Lotus Elise Cup 250 MY19
Geplaatst: 15 mar 2021, 12:02
Nog een leuke update die ik niet gedeeld had:
ik ben al een tijdje goed bevriend met George W. (Hell Slow / GF Williams)
Bij een te grote vleugel heeft de auto meer last van onderstuur door aero inbalans dus George en ik hadden de originele airvents van de Cup 260 / Exige 430 genomen, een mal laten maken bij een kennis die carbon maakt voor boten en zo de originele front fender vents op maat laten maken in carbon. Heb gezien dat er nu stillaan een aantal fabrikanten komen die hun eigen varianten maken maar toch wel leuk om onze eigen 'OEM+' versies te hebben van de fender vents.
Iemand tips voor waar ik terecht kan voor deze netjes te laten installeren?
Ga nu niet Jan en alleman laten in de front clam snijden
Lotus FKM is zoals altijd zeer behulpzaam en gaat me helpen om de binnenspatborden van de Cup 260 vast te krijgen, zo moet ik ook geen gaten snijden in de originele spatborden van de Cup 250. (Ik kon helaas geen 260 meer vastkrijgen en Lotus weigert ook om me een 260 vleugel te verkopen, I really tried )
Eindresultaat moet dan zo gaan zijn:
Dan kan ik eindelijk de PB-R Cup racing wing laten installeren want ik heb hier nog een grote Reverie vleugel maar merkte teveel inbalans door het teveel aan downforce op circuit. Momenteel dus terug op de stock vleugel. Potentieel ga ik ook de voorlip moeten aanpassen maar de front fender vents reduceren al veel lift op de voorwielen dus dat moet zeker al helpen.
ik ben al een tijdje goed bevriend met George W. (Hell Slow / GF Williams)
Bij een te grote vleugel heeft de auto meer last van onderstuur door aero inbalans dus George en ik hadden de originele airvents van de Cup 260 / Exige 430 genomen, een mal laten maken bij een kennis die carbon maakt voor boten en zo de originele front fender vents op maat laten maken in carbon. Heb gezien dat er nu stillaan een aantal fabrikanten komen die hun eigen varianten maken maar toch wel leuk om onze eigen 'OEM+' versies te hebben van de fender vents.
Iemand tips voor waar ik terecht kan voor deze netjes te laten installeren?
Ga nu niet Jan en alleman laten in de front clam snijden
Lotus FKM is zoals altijd zeer behulpzaam en gaat me helpen om de binnenspatborden van de Cup 260 vast te krijgen, zo moet ik ook geen gaten snijden in de originele spatborden van de Cup 250. (Ik kon helaas geen 260 meer vastkrijgen en Lotus weigert ook om me een 260 vleugel te verkopen, I really tried )
Eindresultaat moet dan zo gaan zijn:
Dan kan ik eindelijk de PB-R Cup racing wing laten installeren want ik heb hier nog een grote Reverie vleugel maar merkte teveel inbalans door het teveel aan downforce op circuit. Momenteel dus terug op de stock vleugel. Potentieel ga ik ook de voorlip moeten aanpassen maar de front fender vents reduceren al veel lift op de voorwielen dus dat moet zeker al helpen.