Lotus Exige S2 (NA) - Premium Race - 1/3/2005
Geplaatst: 13 okt 2020, 18:19
Lotus Exige S2 (NA) Premium Race (o.a. met dubbele oliekoeler).
In 2013 heeft de wagen, toen hij nog in handen was van de vorige eigenaar, het bekende probleem van olielekkage gehad. Daardoor heeft de vorige eigenaar een blok met 28.000km laten inbouwen door Lotus Verhiest in Oostende. De Wagen had op dat moment 44.000 miles op de teller. De vorige eigenaar heeft de wagen ook laten ombouwen naar linkse sturing door Delbar. De vorige eigenaar heeft er ook een Hurricane inductie-kit op geplaatst.
Sinds ik de wagen kocht in juni 2013 heb ik vele verbeteringen en vernieuwingen laten uitvoeren bij Lotus FKM in Antwerpen en Lotus Wallonie (onder andere volledig nieuw koelsysteem, inclusief koelers, nieuwe wielbogen, vervangen van alle balgewrichten, nieuwe en betere remschijven, remblokken, extra velgenset Rota Torque, enz...). De wagen heeft in die jaren echter bijna niet gereden. Als ik er even tijd voor had, stond ik in de garage voor upgrade/refresh. De bedoeling was om de wagen in perfecte staat te krijgen, maar sinds ik vader ben geworden 3 jaar geleden heb ik er helemaal geen tijd meer voor gehad. Sinds ik eigenaar werd van de wagen heb ik er geen 1000km mee gereden. Intussen staat hij bijna 2 jaar stil in een verwarmde garage.
Wie pakt de laatste, kleine werkjes aan om deze wagen terug helemaal perfect te hebben?
In 2013 heeft de wagen, toen hij nog in handen was van de vorige eigenaar, het bekende probleem van olielekkage gehad. Daardoor heeft de vorige eigenaar een blok met 28.000km laten inbouwen door Lotus Verhiest in Oostende. De Wagen had op dat moment 44.000 miles op de teller. De vorige eigenaar heeft de wagen ook laten ombouwen naar linkse sturing door Delbar. De vorige eigenaar heeft er ook een Hurricane inductie-kit op geplaatst.
Sinds ik de wagen kocht in juni 2013 heb ik vele verbeteringen en vernieuwingen laten uitvoeren bij Lotus FKM in Antwerpen en Lotus Wallonie (onder andere volledig nieuw koelsysteem, inclusief koelers, nieuwe wielbogen, vervangen van alle balgewrichten, nieuwe en betere remschijven, remblokken, extra velgenset Rota Torque, enz...). De wagen heeft in die jaren echter bijna niet gereden. Als ik er even tijd voor had, stond ik in de garage voor upgrade/refresh. De bedoeling was om de wagen in perfecte staat te krijgen, maar sinds ik vader ben geworden 3 jaar geleden heb ik er helemaal geen tijd meer voor gehad. Sinds ik eigenaar werd van de wagen heb ik er geen 1000km mee gereden. Intussen staat hij bijna 2 jaar stil in een verwarmde garage.
Wie pakt de laatste, kleine werkjes aan om deze wagen terug helemaal perfect te hebben?