Even Voorstellen...

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Gebruikersavatar
Stinger
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mar 2009, 18:53
Naam: Sven
Auto: Elise S1
Locatie: O.L.V. Waver

Even Voorstellen...

Bericht door Stinger »

Me even voorstellen...
Ik ben Sven, 29 jaar en heb sinds 15 augustus 2008 mijn eerste Elise.
Na meer dan 10 jaar dromen was het er dan toch eindelijk van gekomen.

Het was allemaal begonnen met een VDAB-Happening op Zolder toen kon je eens meerijden met de nieuwe Elise. Tja en sindsdien had ik het virus goed te pakken.
Ondertussen had ik wel al een MGB van '63 als mijn eerste wagen die ik ongeveer een zevental jaartjes heb gebruikt als dagelijkse auto.
Maar toen ik begon te werken vond ik het een beetje zonde om er iedere dag mee naar het werk te rijden. Dus die ging dan maar op stal. Ben toen op zoek gegaan voor een goedkope degelijke sportwagen met als resultaat de Porsche 944. Zeer ondergewaardeerde auto met nogthans veel rijplezier.Maar ik miste het ruwe sportwagen gevoel.
Dus begon ik weer te dagdromen over de Elise en uiteindelijk na veel surfen op het internet heb ik de sprong dan toch gewaagd en rij ik nu dagelijks met een RHD Elise rond.
Bijlagen
07032009025 (Small).jpg
"Less is more"
Lotus Elise S1 '98
Porsche 944 '86
MGB Roadster '63
Bart P
Berichten: 1021
Lid geworden op: 21 okt 2008, 20:54
Naam: Bart
Auto: Elise S2
Locatie: Maasmechelen

Re: Even Voorstellen...

Bericht door Bart P »

Chique Sven !!! Juiste wagen, juiste kleur !!! 29 jaar ..... ik heb een stuk langer mogen dromen over mijn eerste Elise :oops:
Stijntje
Berichten: 918
Lid geworden op: 24 jan 2009, 15:12
Naam: Stijn
Auto: beemer
Locatie: wommersom

Re: Even Voorstellen...

Bericht door Stijntje »

jaja tof machientje kheb ook altyd een zwak gehad voor de S1
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: Even Voorstellen...

Bericht door Erwin »

Mooi, mooi, mooi!
Zelf in de UK gaan halen?
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: Even Voorstellen...

Bericht door HJ2 »

Cool! Mooie wagen hoor.

Met 29 had ik mijn eerste MR2 (voor veel te veel geld een wrak van de weg gekocht) Man, wat heb ik daat voor moeten bloeden, maar wel veel geleerd! :-)

Veel plezier op 't forum i.i.g. gewenst!


Cheers,
HJ2
If you always do what you always did, you always get what you always got.
ben
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
Naam: Ben
Auto: geen
Locatie: Gent

Re: Even Voorstellen...

Bericht door ben »

heel mooie kleur en mooie velgen ook

fantastische wagen!
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Even Voorstellen...

Bericht door ovi »

Welkom hier kerel en we zullen elkaar dan wel eens tegenkomen hier in de buurt. :)
Gebruikersavatar
Vich
Berichten: 471
Lid geworden op: 17 jan 2009, 14:11
Naam: Virginie
Auto: Elise MK1
Locatie: Belgie

Re: Even Voorstellen...

Bericht door Vich »

Het blijft toch een mooi kleur voor de eerste serie.
Seize the day
Gebruikersavatar
X-E-G
Berichten: 540
Lid geworden op: 18 aug 2008, 18:53
Auto: Exige S240
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Re: Even Voorstellen...

Bericht door X-E-G »

dan ben jij het die ik enkele weken terug heb gespot in het centrum van katelijne... welkom...
we zullen elkaar dan nog wel eens tegenkomen onderweg
UNBRIDLED POWER, PURE ADRENALIN

WHAT'S THE POINT OF A REV LIMITER IF U AINT GONNA USE IT!
Gebruikersavatar
Stinger
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mar 2009, 18:53
Naam: Sven
Auto: Elise S1
Locatie: O.L.V. Waver

Re: Even Voorstellen...

Bericht door Stinger »

Merci voor de warme ontvangst :)

@ Ovi
De kans is inderdaad groot dat we mekaar eens tegenkomen. Kom wel af en toe in Keerbergen ook.

@X-E-G
Een week of twee geleden toen het zo goed weer was kwam ik inderdaad van het werk via Katlijne. Normaal rijd ik altijd langs de autostrade (werk nml in Kontich) Maar als ik cabrio rij vermijd ik dit natuurlijk liever.

@Erwin
Was eerst van plan om hem in de UK zelf te gaan halen. Op een bepaald ogenblik had ik er zelf al ene op het oog en na verschillende mails en telefoontjes had ik bijna een voorschot betaald toen de garagist belde om te zeggen dat hij iemand had van uit de streek en hij die liever voorang gaf... Dan ben ik nog eens naar London geweest zit namelijk ook een "dealer". Op de site zagen ze er goed uit en de prijs was relatief duur dus dacht wel dat zit snor. Ben dan tijdens mijn vakantie tot daar geweest. Was de grootste teleurstelling allertijden pff Er stonden een stuk of twintig lotussen bijeen gepropt buiten. Allemaal afgeleefd... Kan je verzekeren dat ik de rest van de dag niet echt meer te genieten was hihi
Paar dagen later ging ik het toch eens riskeren om naar Target te gaan zien.
Hadden er een stuk of zeven S1's staan geloof ik. Het was een snelle shifting op uitzicht alleen al. Uitendelijk bleven er nog twee over die er goed uitzagen.
Heb dan eens de eerste algemene checks gedaan eens mijn vingerke in de koelvloeistof gestoken en ja lap bij ene waren er al de tekenen van een kapottte pakking. Met de overgeblevene ben ik effe een testritje gaan doen en ik mocht hem inspecteren op de brug. Alles zag er goed uit en de rest is history zullen we maar zeggen :)
Ondanks ik zeer tevreden ben met de mijne is het bij Target toch een mijnenveld om een auto te kopen.

Het inschrijven ging vrij vlot heb hem binnen gedaan bij Garage Janssens in Vremde. Die heeft die dan nagezien en conform gemaakt en naar de keuring ermee geweest.
Alles bij elkaar ging het allemaal vlotter dan verwacht om een engelse wagen in te schrijven.

Nu na een halfjaar rijden heb ik de kachel radiator (heater matrix) vervangen en een brandstof relais. Dus alles bij elkaar valt dit nog goed mee.
"Less is more"
Lotus Elise S1 '98
Porsche 944 '86
MGB Roadster '63
Plaats reactie