Westfield SEiW
Geplaatst: 04 jun 2019, 21:05
(te koop of te ruil tegen een Elise S2)
Westfield SeiW, dus een Widebody, met onafhangelijke ophanging achteraan en schijfremmen rondom.
Bj 1991, dus een échte oldtimer (interessant in BE), maar hij werd ca 6-7j geleden herbouwd, en voorzien van wat nieuwigheden.
- Gereviseerde 1600cc motor, met stage 3 cilinderkop, kent fast road nokkenas (met verstelbare pully), throttle bodies, en Emerald ECU, 140PK op de rollenbank.
- Sperdifferentieel (Quaife)
- Quick rack stuurhuis
- Nieuw dashbord, met VDO meters (en die waren helaas niet nieuw, dus de km aanduiding zijn niet de reële, maar ga uit van ca 10.000km na de revisie)
- Ducted nose werd geplaatst
- Accusump geplaatst (zorgt ervoor dat er altijd oliedruk is, ook als je hard remt of bochten neemt, en de olie in het carter 1 kant opgaat)
- Brandstofsysteem met swirlpot en nieuwe drukregelaar, zelfde reden als hierboven
- Lichtgewicht vliegwiel
- Klein Momo stuurtje
- Schokdempers rondom niet, pro-tech
- Ligtgewicht AGM batterij
- nieuwe koplampen (zwart), chroom krijg je erbij
- …
2 sets velgen, zilvergrijze TSW’s met toyo proxes T1-R banden, en een set nagelnieuwe Team Dynamics pro race 1.2 met Toyo R88R semi slicks. Deze hebben nu ca 400km gereden.
Zgn “full weather gear”, dus (afneembare-) deurtjes, een opvouwbaar dak, én een tonneau zijn erbij.
Het volledige bouwboek, alsook alle facturen, schema's, weetjes e.d. van de vorige eigenaar en van mezelf zijn er eveneens bij.
Hij start en rijdt perfect, instappen en rijden zonder zorgen.
Ik had er graag 17.500 voor gehad, en dat is incl. de IforWilliams aanhangwagen die ik ervoor heb.
Een enkelasser, max 1.300kg (met de Westfield erop zit je op ca 1.000kg). Als je trekkend voertuig een MTM heeft van lager dan 2.200 kg, mag je deze met een gewoon B-rijbewijs trekken.
OF…. Doe een bod ? Zonder aanhanger mag hij ook weg …
(Foto's - Dank aan YLD 2017 & 2019 )
Westfield SeiW, dus een Widebody, met onafhangelijke ophanging achteraan en schijfremmen rondom.
Bj 1991, dus een échte oldtimer (interessant in BE), maar hij werd ca 6-7j geleden herbouwd, en voorzien van wat nieuwigheden.
- Gereviseerde 1600cc motor, met stage 3 cilinderkop, kent fast road nokkenas (met verstelbare pully), throttle bodies, en Emerald ECU, 140PK op de rollenbank.
- Sperdifferentieel (Quaife)
- Quick rack stuurhuis
- Nieuw dashbord, met VDO meters (en die waren helaas niet nieuw, dus de km aanduiding zijn niet de reële, maar ga uit van ca 10.000km na de revisie)
- Ducted nose werd geplaatst
- Accusump geplaatst (zorgt ervoor dat er altijd oliedruk is, ook als je hard remt of bochten neemt, en de olie in het carter 1 kant opgaat)
- Brandstofsysteem met swirlpot en nieuwe drukregelaar, zelfde reden als hierboven
- Lichtgewicht vliegwiel
- Klein Momo stuurtje
- Schokdempers rondom niet, pro-tech
- Ligtgewicht AGM batterij
- nieuwe koplampen (zwart), chroom krijg je erbij
- …
2 sets velgen, zilvergrijze TSW’s met toyo proxes T1-R banden, en een set nagelnieuwe Team Dynamics pro race 1.2 met Toyo R88R semi slicks. Deze hebben nu ca 400km gereden.
Zgn “full weather gear”, dus (afneembare-) deurtjes, een opvouwbaar dak, én een tonneau zijn erbij.
Het volledige bouwboek, alsook alle facturen, schema's, weetjes e.d. van de vorige eigenaar en van mezelf zijn er eveneens bij.
Hij start en rijdt perfect, instappen en rijden zonder zorgen.
Ik had er graag 17.500 voor gehad, en dat is incl. de IforWilliams aanhangwagen die ik ervoor heb.
Een enkelasser, max 1.300kg (met de Westfield erop zit je op ca 1.000kg). Als je trekkend voertuig een MTM heeft van lager dan 2.200 kg, mag je deze met een gewoon B-rijbewijs trekken.
OF…. Doe een bod ? Zonder aanhanger mag hij ook weg …
(Foto's - Dank aan YLD 2017 & 2019 )