remmen Exige GT3 221 pk

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Plaats reactie
fiems
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2008, 12:39
Auto: EGISE S
Locatie: KOOLSKAMP

remmen Exige GT3 221 pk

Bericht door fiems »

goeiedag,

kan er iemand een tip geven in verband met de remmen van mijn exige die als ze goed warm zijn lawaai maken en de stopkracht toch voor mij in harde omstandigheden niet voldoende zijn Bestaat er een andere soort remblokken en remschijven die betaalbaar zijn en goed de warmte afvoeren in zwaardere omstandigheden BV circuitrijden ? of heeft uzelf ook dit probleem ?
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: remmen exige GT3 221 pk

Bericht door Frederik »

Heb jij de AP Racing remmen op de Exige ? Ik dacht dat je binnen een of ander optiepakket AP Racing remmen kon nemen. Die zijn oer-degelijk en houden nooit op met (hard) remmen.

Je kan natuurlijk altijd betere remblokken (bijvoorbeeld : EBC,...) en geventileerde remschijven (bijvoorbeeld : Brembo,...) laten monteren om het faden en het lawaai te verminderen.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: remmen Exige GT3 221 pk

Bericht door Frederik »

Ik zie het nu pas, ben je wel zeker dat je het over een Exige GT3 hebt? Ik denk dat je het over een Exige S hebt gezien je over 221pk beschikt. De GT3 heeft 271 paardjes en is niet road-legal ...

Dit is een Exige GT3 (let oa. op de voorbumper en spoiler)
Lotus Exige GT3
Lotus Exige GT3
car_photo_216876_7.jpg (29.01 KiB) 8049 keer bekeken
Als het een GT3 is dan veronderstel ik wel dat er minstens een AP Racing bigbrakekit opzit of zelfs nog beter een set met 6-pistons. Als je het over de GT3 hebt wat in principe een racemachien is, kan het wel zijn dat de remmen lawaai maken. Dat is wel redelijk normaal op een racewagen.

Indien je het over de Exige S hebt dan zit in het optionele "performance pack" onderandere de AP Racing (met 4-pistons) remmenkit waarover ik sprak in mijn vorig antwoord. Normaal moet die wel bestaan in een retrofit-kit... Best eens navragen bij je Lotus dealer.
molleke

Re: remmen Exige GT3 221 pk

Bericht door molleke »

bij verhiest zeiden ze dat er maar 1 GT3 versie bestaat in belgie en die is van het fabriek van lotus zelf ge kunt die huren voor in de show room maar niet te koop en ook niet mee te rijden?
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: remmen Exige GT3 221 pk

Bericht door Frederik »

Er bestaat blijkbaar een speciale reeks Exige S naar voorbeeld van de GT3.

Vermoedelijk heeft fiems er zoeentje...
2006-Lotus-Exige-GT3-FA-1280x960.jpg
Verder wat je kan doen is je remblokken vervangen door semi-raceblokjes, stalen remleidingen laten monteren en geventileerde schijven plaatsen.
Ik heb dit in 2002 op mijn eerste Elan laten doen met een zeer goed resultaat. Nu wilde ik nog een stapje verder gaan en heb ik AP Racing bigbrakes laten monteren.
Scartie
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 aug 2008, 10:25
Auto: Elan S4/Speedster Turbo
Locatie: Kruishoutem

Re: remmen Exige GT3 221 pk

Bericht door Scartie »

Ga eens te rade bij Frank Van Herreweghe van FVH-Motors uit Waregem.
Hij heeft op mijn Speedster Turbo andere remschijven gemonteerd met Pagid blokken met zeer goed resultaat op circuit.
Verder heeft hij veel exige-klanten die op circuit rijden en heeft dus veel ervaring met de remmen en ophanging.
Groeten,
Scartie
Allez gauw !
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: remmen Exige GT3 221 pk

Bericht door Frederik »

FVH Motors is ook de man die mijn AP Racing remmen heeft geadviseerd en gemonteerd...

Meer info in mijn Elan-thread klikkie klikkie => http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=26&t=29
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: remmen Exige GT3 221 pk

Bericht door Herman »

hallo, uw bericht net gelezen, dit onderwerp komt dikwijls aan bod op het seloc forum:
copy: zie specific laatste alinea, alle lotus dealers hebben die carbon geluidsstoppers (plaatjes) voor op de pads....
S2 Elise and Exige
Series 2 Elises are fitted with 288mm vented iron discs.

The discs on the S2 are different to those one the S1. This is due to the S1 iron discs being a copy of the original MMC discs and therefore an uncoventional size. S2's were shipped as standard with plain discs, with cross drilled versions being available as an option. Later S2's were shipped with the cross drilled discs as standard.

The S2 discs feature longer, curved internal flow passages which increase the disc stability and reduce hot spot formation. The revised hole pattern has been specified to complement the new vane arrangement.

The discs are not handed, so the same disc is used on the right and left hand sides of the car. The cooling air flow through the left and right discs is identical and the flow rate is purely a result of pressure differential between the centre of the disc and its rim; the shape of the vanes and the direction of rotation does not affect the flow rate significantly.

Some noise from the brakes themselves is to be expected but there is a fix to stop brake pads banging in the calipers.
Plaats reactie