Welkom Stefan, prachtige wagen! Ik kan de gele kleur meer en meer appreciëren. Ook tof om de horen dat er nog SE's zijn die de nodige kms zien.
Wat uw vragen betreft, de zware koppeling hoort erbij. Er bestaat een hulpveer voor het koppelingspedaal om de kracht te verminderen. Omgekeerd, als de koppeling ooit vervangen is, kan er een zwaardere drukgroep gemonteerd zijn, waardoor er juist meer kracht nodig is. De stalen koppelingsleiding is zeker een pluspunt, de originele rode rubber leiding durft met ouder worden gaan uitzetten onder invloed van temperatuur, waardoor je als alles goed op temperatuur staat na een stukje rijden de koppeling niet meer voldoende kan bedienen en dus moeilijker schakelt. Tweede punt is de afstelling van de kabels op de versnellingsbak en de speling op de verschillende gewrichten tussen pook en bak.
Andere velgen monteren kan, bvb van een recenter model Esprit. Persoonlijk vind ik de 16"/15" combinatie heel goed passen op een SE, maar dat is natuurlijk kwestie van smaak.
Veel info over de verschillende types etc op LotusEspritWorld: http://lotusespritworld.com/EGuides/EMo ... sonSE.html
Greetz,
Filip
Stefka: esprit
- Escape
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 21 dec 2011, 09:51
- Auto: Esprit turbo SE
- Locatie: Holsbeek
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 21:20
- Naam: stefan
- Auto: esprit
Re: Stefka: esprit
hey Filip, bedankt voor de info, inderdaad de afstelling van de kabels is een punt om eens goed na te kijken, hij gaat te soepel uit zijn 4 en moeilijk uit de 5, koppeling tja da is dan gewoon worden zeker