Frederiks '94 Lotus Elan S2 #131
-
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
- Locatie: Delluf
Re: Frederiks '94 Lotus Elan S2 #131
Je oplossing zit welhaast zeker in het uitlaattraject Frederik.
Let wel: als het allemaal wat beter gaat ademen, dan loop je het risico op boostcreep en zul je ook je wastegate moeten (laten) porten
Succes!
Let wel: als het allemaal wat beter gaat ademen, dan loop je het risico op boostcreep en zul je ook je wastegate moeten (laten) porten
Succes!
If you always do what you always did, you always get what you always got.
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11312
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Frederiks '94 Lotus Elan S2 #131
Ik denk het ook, ben het bijna 99% zeker.HJ2 schreef:Je oplossing zit welhaast zeker in het uitlaattraject Frederik.
Let wel: als het allemaal wat beter gaat ademen, dan loop je het risico op boostcreep en zul je ook je wastegate moeten (laten) porten
Succes!
De uitlaatlijn van FVH Motors was perfect, die gaf origineel al een klein beetje meer turbodruk.
Is nu beslissen wat ik ga doen, de lijnen ook wisselen, een nieuwe lijn kopen ...
Misschien eerst eens proberen met de catalisator er vantussen te halen en te zien wat het geeft.
Een katalysator blijft "een prop" (lees belemmering) in het uitlaatsysteem. Maar op de S2 is die denk ik verplicht voor de keuring. Alhoewel ik recent las op LEC dat je zelfs zonder de cat ook de emissinorm haalt.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Blue Darkness
- Berichten: 3056
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Locatie: Linter (Belgium)
- Contacteer:
Re: Frederiks '94 Lotus Elan S2 #131
volgens mij kan je zonder katalysator naar de keuring
- Peter D
- Berichten: 1290
- Lid geworden op: 03 aug 2009, 16:02
- Naam: Peter
- Auto: Elan M100
- Locatie: Landen
Re: Frederiks '94 Lotus Elan S2 #131
De cat is pas verplicht vanaf 1e inschrijving ergens eind 1995 (dacht 10.1995), en de mijne valt nog net ervoor. (# 608). In principe kan #131 dus ook perfect zonder cat gekeurd worden.
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
- Coen
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
- Locatie: Amsterdam
Re: Frederiks '94 Lotus Elan S2 #131
Maar rood is sneller!Blue Darkness schreef:Ik blijf de gele zoveel mooier vinden dan een rode...
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
-
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
- Locatie: Delluf
Re: Frederiks '94 Lotus Elan S2 #131
soms...
If you always do what you always did, you always get what you always got.
- Coen
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
- Locatie: Amsterdam
Re: Frederiks '94 Lotus Elan S2 #131
Jij hebt niets te klagen met mijn opmerkingHJ2 schreef:soms...
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
- Peter D
- Berichten: 1290
- Lid geworden op: 03 aug 2009, 16:02
- Naam: Peter
- Auto: Elan M100
- Locatie: Landen
Re: Frederiks '94 Lotus Elan S2 #131
Opgelet, de wagens met Cat hebben ook een pre-cat.Peter D schreef:De cat is pas verplicht vanaf 1e inschrijving ergens eind 1995 (dacht 10.1995), en de mijne valt nog net ervoor. (# 608). In principe kan #131 dus ook perfect zonder cat gekeurd worden.
Enkel de cat weghalen gaat niet volstaan, je zet ook best gelijk een nieuwe downpipe zonder cat.
En diegene die in de handel te krijgen zijn, moet je icm Everest en zeker Elysium (V4 en V5 versies) helaas ook nog wat aanpassen.
Zoals Henk-Jan al aangaf, is er risico tot boost-creep bij gebruik van een sport-uitlaat (zonder precat) icm met chipset.
HJ2 heeft ondertussen al wat ervaringen opgedaan, en gedeeld op LEC.
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
- Blue Darkness
- Berichten: 3056
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Locatie: Linter (Belgium)
- Contacteer:
Re: Frederiks '94 Lotus Elan S2 #131
Ik heb geleerd om aan een Lotus niks te veranderen zolang het correct functioneert...
- Peter D
- Berichten: 1290
- Lid geworden op: 03 aug 2009, 16:02
- Naam: Peter
- Auto: Elan M100
- Locatie: Landen
Re: Frederiks '94 Lotus Elan S2 #131
Uwe Elan had ook een chipset, en de Esprit is ook niet meer zoals hij de fabriek verliet...Blue Darkness schreef:Ik heb geleerd om aan een Lotus niks te veranderen zolang het correct functioneert...
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.