Watch lovers ...

Hier kan je praten over alles wat niet met Lotus auto's te maken heeft.
Funny, auto-related en andere items kunnen uiteraard aan bod komen.
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Watch lovers ...

Bericht door Bzguy »

Smaken verschillen ;)

De Submariner, Deepsea of GMT is idd een populairder horloge, de Milgauss daarentegen is iets specialer, heeft een andere geschiedenis, zeer specifiek binnenwerk (kooi van Faraday) en eens je er verliefd op wordt laat het je niet meer los :oops:

Maar wees gerust, er komt nog een Deepsea, Submariner of GMT, en dat zal geen eeuwigheid duren :mrgreen:

In bijlage een foto'tje van hoe fijn dat etsen wel is : het kroontje bevindt zich aan de '30 min', op het glas
Bijlagen
real_laser_etch.jpg
real_laser_etch.jpg (7.41 KiB) 7758 keer bekeken
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Gebruikersavatar
vital
Berichten: 342
Lid geworden op: 08 jul 2009, 09:35
Naam: ViTaL
Auto: Evora S IPS Sportsracer
Locatie: Limburg - MSK

Re: Watch lovers ...

Bericht door vital »

Ik heb nu een Chopard op het oog. Ook een speciale editie. Even wat onderhandelen, zou ze graag hebben, maar tegen een fatsoenlijke prijs.
Bijlagen
007-1.JPG
007-1.JPG (48.02 KiB) 7753 keer bekeken
The difference between men and boys is the price of their toys!
Gebruikersavatar
Ruben
Berichten: 292
Lid geworden op: 29 sep 2009, 06:18
Auto: Geen

Re: Watch lovers ...

Bericht door Ruben »

Milgauss vind ik persoonlijk een van de mooiere, zo niet mooiste Rolex.
Goede aankoop dus in mijn ogen ;)
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Watch lovers ...

Bericht door Bzguy »

vital schreef:Ik heb nu een Chopard op het oog. Ook een speciale editie. Even wat onderhandelen, zou ze graag hebben, maar tegen een fatsoenlijke prijs.
wellicht de Mille Miglia ?

Van een bevriend horloge-kenner weet ik dat Chopard (helaas) zijn eigen kalibers niet maakt, dezelfde kalibers vind je terug bij goedkope horloges van (zelfs onbekende) andere merken, in de range van 300-500 EUR ; het is vooral het verhaal rond dit model dat de waarde bepaald, en een mindere waarde-garantie naar de toekomst toe.

Zijn mening : de Mille Miglia is ver overpriced, kunstmatig hoog gemaakt omwille van de historie rond de race ; je kunt je voorstellen dat het niet het duurste horloge om maken is dat ze aan elke deelnemer van de Mille Miglia geven ;)

Maar wel een mooi horloge, dat wel !
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: Watch lovers ...

Bericht door Coen »

Bzguy schreef:Smaken verschillen ;)
Dat is waar :) Qua Lotussen zitten we allemaal een stuk meer op een lijn :lol:
Bzguy schreef: In bijlage een foto'tje van hoe fijn dat etsen wel is : het kroontje bevindt zich aan de '30 min', op het glas
Dat zijn dan wel weer erg mooie details. Tijdens het zoeken kwam ik dit forum ook nog tegen met heel veel detail foto's van diverse Rolexen.
http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=207362


Hierbij die van mij. Het is een Zeno Master Pilot Chronograph Bi-Compax met een Valjoux 7750 Bi-Compax uurwerk. Een afgeleide van de IWC Portuguese.

Hier een macrofoto die ik even geleden een keer heb gemaakt (helaas zijn er lijmrestjes bij de cijfers te zien).
https://www.dropbox.com/s/u6jnndakkkweurq/_DSC9737.jpg

Movement: Swiss Made Mechanical Valjoux 7750 - 25 Jewels Automatic Winding with Chronograph and Quick Set Date. Functions: Hours, Minutes, Date, Chronograph, 30 Minute and 12 Hour Registers. Case: Polished 44mm Stainless Steel case with hardened mineral crystal and screw-on exposition back. Water-resistance: To 3ATM/100 Feet. Dial: White dial with polished rose Arabic numerals and blue steel hands. Strap: 22mm Brown padded leather saddle-stitched strap with Stainless Steel Zeno clasp.

Deze 2 zijn van internet 'geleend'.
124.jpg
123.jpg
Laatst gewijzigd door Coen op 26 sep 2012, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Watch lovers ...

Bericht door Bzguy »

mooi, mooi !

Welke diameter is dat model ?
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: Watch lovers ...

Bericht door Coen »

Bzguy schreef:mooi, mooi !

Welke diameter is dat model ?
Dank je :) Had m'n post net bewerkt met de technische gegevens. 44mm is de diameter.

Movement: Swiss Made Mechanical Valjoux 7750 - 25 Jewels Automatic Winding with Chronograph and Quick Set Date. Functions: Hours, Minutes, Date, Chronograph, 30 Minute and 12 Hour Registers. Case: Polished 44mm Stainless Steel case with hardened mineral crystal and screw-on exposition back. Water-resistance: To 3ATM/100 Feet. Dial: White dial with polished rose Arabic numerals and blue steel hands. Strap: 22mm Brown padded leather saddle-stitched strap with Stainless Steel Zeno clasp.

Verder heb ik deze nog, gratis gekregen bij mijn auto ;) Een TW Steel Lotus Renault GP.
Lotus Renault GP TW Steel
Lotus Renault GP TW Steel
TW1.jpg (107.09 KiB) 7741 keer bekeken
Lotus Renault GP TW Steel2
Lotus Renault GP TW Steel2
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Gebruikersavatar
vital
Berichten: 342
Lid geworden op: 08 jul 2009, 09:35
Naam: ViTaL
Auto: Evora S IPS Sportsracer
Locatie: Limburg - MSK

Re: Watch lovers ...

Bericht door vital »

@ bzguy

Ik heb reeds een Chopard Mille Miglia. Model 2000, titanium.
De waarde op dit moment is meer dan bij aankoop toen, dus zie je wel, de prijs wordt niet enkel bepaald door het binnenwerk.

Voorbeeld bij Rolex, zij maken honderdduizenden horloges, helemaal niet mee exclusief, heel veel namaak, toch blijft de waarde voor de meeste hoog.

Als ik een Rolex bijkoop, ik heb een sub-mariner met groene plaat en lunette, dan enkel een sub-mariner uit 1972, mijn geboortejaar. De red of Double Red.
Bijlagen
rolex1972.jpg
Rolex_Submariner_steel_watch.jpg
Rolex_Submariner_steel_watch.jpg (54.98 KiB) 7737 keer bekeken
The difference between men and boys is the price of their toys!
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Watch lovers ...

Bericht door Bzguy »

vital schreef:@ bzguy

Ik heb reeds een Chopard Mille Miglia. Model 2000, titanium.
De waarde op dit moment is meer dan bij aankoop toen, dus zie je wel, de prijs wordt niet enkel bepaald door het binnenwerk.

Voorbeeld bij Rolex, zij maken honderdduizenden horloges, helemaal niet mee exclusief, heel veel namaak, toch blijft de waarde voor de meeste hoog.

Als ik een Rolex bijkoop, ik heb een sub-mariner met groene plaat en lunette, dan enkel een sub-mariner uit 1972, mijn geboortejaar. De red of Double Red.
Nice !

Voor mij dan graag eentje van 1973 :)

Koop vooral geen Seadweller uit 1972, dat zou je portefeuille enorm pijn doen ;)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Gebruikersavatar
vital
Berichten: 342
Lid geworden op: 08 jul 2009, 09:35
Naam: ViTaL
Auto: Evora S IPS Sportsracer
Locatie: Limburg - MSK

Re: Watch lovers ...

Bericht door vital »

@ bzguy

Ik weet het, van die jaren zijn ze erg duur.
Je moet rekenen tussen de15.000 en 20.000 euro.
Ik zoek en misschien is er iemand die de waarde niet kent en ik een koopje kan doen. Ik heb er tijd voor.
The difference between men and boys is the price of their toys!
Plaats reactie