Pagina 8 van 12

Re: Elise S1 1996 - mindp0wer

Geplaatst: 09 jun 2014, 18:28
door Bosbon_be
mindp0wer schreef:Ondertussen zijn de uitlaat, smoked pinkers vooraan en de zwarte diffuser geplaatst. I'm happy 8-)

Nu nog probleempje van stationair toerental oplossen.
Het toerental schommelt rond de 1000, dan eens 1100, dan 800 enz. Soms bij goed gas geven en hard remmen valt de Elise stil. Dit als hij echt warm is gereden.
Het zou de stationaire stappenmotor kunnen zijn, en ik wilde het ding eens losmaken maar het zijn zo'n gevoelige vijsjes dat ik ze met mijn kruisschroevendraaier niet durf forceren.
Andere mogelijke oorzaken, die ik snel kan nakijken?
Suggesties welkom.

Re: Elise S1 1996 - mindp0wer

Geplaatst: 09 jun 2014, 18:30
door Bosbon_be
Bosbon_be schreef:
mindp0wer schreef:Ondertussen zijn de uitlaat, smoked pinkers vooraan en de zwarte diffuser geplaatst. I'm happy 8-)

Nu nog probleempje van stationair toerental oplossen.
Het toerental schommelt rond de 1000, dan eens 1100, dan 800 enz. Soms bij goed gas geven en hard remmen valt de Elise stil. Dit als hij echt warm is gereden.
Het zou de stationaire stappenmotor kunnen zijn, en ik wilde het ding eens losmaken maar het zijn zo'n gevoelige vijsjes dat ik ze met mijn kruisschroevendraaier niet durf forceren.
Andere mogelijke oorzaken, die ik snel kan nakijken?
Suggesties welkom.
Het zijn TORX schroeven, daar moet je met een kruisschroevendraaier vanaf blijven. Met een Emerald kan je dat testen (software matig aansturen)

Re: Elise S1 1996 - mindp0wer

Geplaatst: 09 jun 2014, 18:32
door Bosbon_be
Bosbon_be schreef:
Bosbon_be schreef:
mindp0wer schreef: Het zou de stationaire stappenmotor kunnen zijn, en ik wilde het ding eens losmaken maar het zijn zo'n gevoelige vijsjes dat ik ze met mijn kruisschroevendraaier niet durf forceren.
Het zijn TORX schroeven, daar moet je met een kruisschroevendraaier vanaf blijven. Met een Emerald kan je dat testen (software matig aansturen)

Re: Elise S1 1996 - mindp0wer

Geplaatst: 09 jun 2014, 20:26
door mindp0wer
Bosbon_be schreef:
Bosbon_be schreef:
mindp0wer schreef:Ondertussen zijn de uitlaat, smoked pinkers vooraan en de zwarte diffuser geplaatst. I'm happy 8-)

Nu nog probleempje van stationair toerental oplossen.
Het toerental schommelt rond de 1000, dan eens 1100, dan 800 enz. Soms bij goed gas geven en hard remmen valt de Elise stil. Dit als hij echt warm is gereden.
Het zou de stationaire stappenmotor kunnen zijn, en ik wilde het ding eens losmaken maar het zijn zo'n gevoelige vijsjes dat ik ze met mijn kruisschroevendraaier niet durf forceren.
Andere mogelijke oorzaken, die ik snel kan nakijken?
Suggesties welkom.
Het zijn TORX schroeven, daar moet je met een kruisschroevendraaier vanaf blijven. Met een Emerald kan je dat testen (software matig aansturen)
Ok die heb ik liggen, was gehaast en heb niet goed gekeken. Kofferdeksel blijft ook niet vanzelf openstaan...
Ach ja, het is een S1. ;)

Re: Elise S1 1996 - mindp0wer

Geplaatst: 09 jun 2014, 20:33
door mindp0wer
Ondertussen nog een ander probleempje dat me zorgen baart. Ieper zonder problemen gereden.
Zaterdag even naar NL en terug, bijna terug thuis begint de koppeling moeilijk te doen. Eerste niet of bijna niet, tweede met veel moeite. Thuisgeraakt en namiddag dan zonder problemen kunnen rijden :roll:
Vandaag namiddagrit van LTL aan het verkennen en dan plots weer het zelfde probleem. Met veel moeite in Zoutleeuw kunnen parkeren (op de stoep, was het beu om pook in versnelling te trekken en duwen). Drie kwartier later dan weer zonder problemen kunnen vertrekken tot Herk De Stad. In Hasselt dan terrasje je gedaan en weer ok voor enkele km.
Dus warm = probleem met schakelen, koud = weer geen probleem.
Iemand een idee?

De rit is overigens super, als je kan schakelen ;)

Re: Elise S1 1996 - mindp0wer

Geplaatst: 09 jun 2014, 22:08
door thiva
mindp0wer schreef: Dus warm = probleem met schakelen, koud = weer geen probleem.
Iemand een idee?
Red clutch hose syndroom ;)
(In de veronderstelling dat je de originele nog hebt.)

Re: Elise S1 1996 - mindp0wer

Geplaatst: 09 jun 2014, 22:12
door billie

Re: Elise S1 1996 - mindp0wer

Geplaatst: 10 jun 2014, 06:51
door mindp0wer
thiva schreef:
mindp0wer schreef: Dus warm = probleem met schakelen, koud = weer geen probleem.
Iemand een idee?
Red clutch hose syndroom ;)
(In de veronderstelling dat je de originele nog hebt.)
Bedankt, zal straks eens kijken.

Re: Elise S1 1996 - mindp0wer

Geplaatst: 10 jun 2014, 18:46
door mindp0wer
We hebben dus wel degelijk een rode koppelingsslang :!:

Re: Elise S1 1996 - mindp0wer

Geplaatst: 10 jun 2014, 19:47
door billie
upgrade naar RVS leiding en probleem is voor 99 % opgelost ;)

die 1 % kan de hoofd of hulp cilinder zijn :(
mindp0wer schreef:We hebben dus wel degelijk een rode koppelingsslang :!: