mijn eerste lotus

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Gebruikersavatar
Jelle
Berichten: 618
Lid geworden op: 27 jan 2009, 03:26
Naam: Jelle
Auto: speculoosje
Locatie: Vijfwegen
Contacteer:

mijn eerste lotus

Bericht door Jelle »

hallo,

in mei word ik er 20, en ik ben al van mijn 14 jaar enorm geobsedeerd door auto's, in het bijzonder sportwagens! Sedert een jaar of twee ben ik verliefd geworden op Elise, een mooie snelle meid, met vier wielen en een motor! maar toen ging ik nog school en was het onmogelijk om er in te rijden, me te laten rijden of laat staan er een te bezitten.

nu ik al bijna een jaar werk, en ik vorig jaar de auto van mijn ouders overgekregen heb zodat zij een nieuwe konden kopen( en ik kon gaan werken), ben ik mij beginnen vastzetten op de gedachte om een lotus te kopen. Maar, ik vrees dat mijn ouders dit nog te vroeg vinden en aangezien ik hun auto heb gekregen, zullen zij er denk ik niet overeen mee komen dat ik hem nu doorverkoop om wat extra geld in het laatje te brengen om een Lotus te kopen.

Ik heb het er wel al eens over gehad om er een te kopen, en zij zeggen, rijd je huidige auto "op" en koop dan wat je wilt! Nu, de auto die ik nu rijd is een VW golf rabbit uit 2003, als je eventjes nadenkt, die zal wel nog een tijdje meegaan!

dus ik vrees dat die lotus nog een paar jaartjes zal moeten wachten :cry: , sowieso komt hij er, sowieso! Vandaar dat ik me ingeschreven heb in dit forum, om alles op de voet te volgen, ik hoop in die 2-3-4 jaar enorm veel bij te leren, dat ik, op de dag dat ik een lotus koop, een goeie koop doe die ik mij nadien niet moet beklagen!
Laatst gewijzigd door Jelle op 10 apr 2009, 19:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: mijn eerste lotus

Bericht door Herman »

copy:tot slot, heeft iemand een idee hoe je een vw golf kan kapotmaken? en copy.

een paar keer een lotus proberen te volgen zou voldoende moeten zijn denk ik
:lol: :lol:
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: mijn eerste lotus

Bericht door Exploded »

Jelleken,

Vergeef het mij, maar ik wil je graag afraden om je golf te wisselen voor een Lotus. Je hebt een goede betrouwbare wagen, koop dan gerust een Lotus bij als 2de wagen. Als je dat niet lukt en je Lotus is je enige wagen, dan is dat een goed idee tussen april en oktober. Maar van oktober tot maart, ga je je golf missen. Met sneeuw en ijzel ben je niet aan het wachten op je Lotus om te gaan werken of 's avonds een pintje gaan te pakken.
Kortom je Lotus is best nooit je enige wagen naar mijn gevoel. 8-)
Maar profiteer er van om "goedkoop" ene te kopen op het moment :D
Gebruikersavatar
Jelle
Berichten: 618
Lid geworden op: 27 jan 2009, 03:26
Naam: Jelle
Auto: speculoosje
Locatie: Vijfwegen
Contacteer:

Re: mijn eerste lotus

Bericht door Jelle »

Exploded schreef:Jelleken,

Vergeef het mij, maar ik wil je graag afraden om je golf te wisselen voor een Lotus. Je hebt een goede betrouwbare wagen, koop dan gerust een Lotus bij als 2de wagen. Als je dat niet lukt en je Lotus is je enige wagen, dan is dat een goed idee tussen april en oktober. Maar van oktober tot maart, ga je je golf missen. Met sneeuw en ijzel ben je niet aan het wachten op je Lotus om te gaan werken of 's avonds een pintje gaan te pakken.
Kortom je Lotus is best nooit je enige wagen naar mijn gevoel. 8-)
Maar profiteer er van om "goedkoop" ene te kopen op het moment :D
dan mag ik het al helemaal vergeten! :roll: 2 auto's, aan je 20, ze zullen me zot verklaren :mrgreen:
en als je erg verstandig rijd, en winterbanden monteerd? is het dan mogelijk?
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: mijn eerste lotus

Bericht door Herman »

idd een lotus elise, is meschien niet de ideale auto voor in de winter, maar in engeland zijn er zeer veel gewone "daily" drivers die alles met hun machines trotseren....hangt af hoe zwaar ge de lotusbug te pakken hebt.. :roll:
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: mijn eerste lotus

Bericht door Frederik »

Jelleken schreef:tot slot, heeft iemand een idee hoe je een vw golf kan kapotmaken? :mrgreen: :twisted:
Dit vind ik weinig respect tonen naar je ouders...
Zij hebben vermoedelijk hard gewerkt voor dat Golfje en jij wil 'm kapot maken.

Ik zou zeggen rij je Golf op en spaar hard wat om later een Lotus te kunnen kopen.
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: mijn eerste lotus

Bericht door Erwin »

Ge kunt uw oliewissel zelf doen en er nieuwe "vergeten" op te doen :twisted:

Het golfje heeft waarschijnlijk airbags. Doe een helm aan en meet hoeveel G-kracht je krijgt om bij 70 km/u tegen een boom te rijden :twisted:

Neen ... doe maar niet.
Als techneut in hart en nieren zoals ik, zou ik het niet over zijn hart kunnen krijgen om een auto moedwillig stuk te doen.

Eventjes geduld ....
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Gebruikersavatar
Jelle
Berichten: 618
Lid geworden op: 27 jan 2009, 03:26
Naam: Jelle
Auto: speculoosje
Locatie: Vijfwegen
Contacteer:

Re: mijn eerste lotus

Bericht door Jelle »

Herman schreef:idd een lotus elise, is meschien niet de ideale auto voor in de winter, maar in engeland zijn er zeer veel gewone "daily" drivers die alles met hun machines trotseren....hangt af hoe zwaar ge de lotusbug te pakken hebt.. :roll:
ik denk zwaar! maar wie weet, wacht ik wel gewoon nog een jaar of drie en koop ik mij dan een elise als tweede auto, en een vervanger voor de golf...
Gebruikersavatar
Jelle
Berichten: 618
Lid geworden op: 27 jan 2009, 03:26
Naam: Jelle
Auto: speculoosje
Locatie: Vijfwegen
Contacteer:

Re: mijn eerste lotus

Bericht door Jelle »

Frederik schreef:
Jelleken schreef:tot slot, heeft iemand een idee hoe je een vw golf kan kapotmaken? :mrgreen: :twisted:
Dit vind ik weinig respect tonen naar je ouders...
Zij hebben vermoedelijk hard gewerkt voor dat Golfje en jij wil 'm kapot maken.

Ik zou zeggen rij je Golf op en spaar hard wat om later een Lotus te kunnen kopen.
ik meende dat laatste dan ook niet, om misverstanden de wereld uit te helpen: ik wil mijn golf niet moedwillig stuk maken! ;)
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: mijn eerste lotus

Bericht door ovi »

Exploded schreef:Jelleken,

Vergeef het mij, maar ik wil je graag afraden om je golf te wisselen voor een Lotus. Je hebt een goede betrouwbare wagen, koop dan gerust een Lotus bij als 2de wagen. Als je dat niet lukt en je Lotus is je enige wagen, dan is dat een goed idee tussen april en oktober. Maar van oktober tot maart, ga je je golf missen. Met sneeuw en ijzel ben je niet aan het wachten op je Lotus om te gaan werken of 's avonds een pintje gaan te pakken.
Kortom je Lotus is best nooit je enige wagen naar mijn gevoel. 8-)
Maar profiteer er van om "goedkoop" ene te kopen op het moment :D
En ik kan het weten! :oops:
Onze 2° wagen is een Puntoke en daar staan nu winterbandjes op. 8-)
Vanaf de eerste dag heb ik met de Elan al in de sneeuw gereden, maar toen terug aan de kant gezet. Mijn Hyundai H200 was echter veel te vlug verkocht en moet nu wel alle dagen met de Lotus rijden. Niet echt een straf natuurlijk maar gewoon beetje lastig omdat er nog geen Hard-Top op staat.

Verder is het verstandig dat ge met uw Golfke blijft rijden omdat dan uw bonusmalus omlaag gaat en tegen dat ge dan een Elise koop zal uw verzekering betaalbaar zijn.Ik denk dat vanaf 23 jaar ook de premie al wat lager is dus dat wordt uw streefdoel. :D
Ook is het belangrijk dat je nu met een trage wagen leert rijden en zal je dus daartegen wat ervaring hebben, wat zeker niet onbelangrijk is alvorens met de Elise de baan op te gaan! ;)

Mijn dochter wil een racemoto als ze 18 jaar is maar zal gelukkig ook eerst met een 125cc moeten rijden alvorens aan het echte werk te mogen beginnen. Gelukkig wand ze heeft het temprament v/d papa! :roll:

Veel plezier hier makker.
Plaats reactie