Frederik, in de lijst staat voor de meeste typen als maximale maat ET48 en bij een type (de SDX in 17") heb ik ET53 gevonden.
ET60 komt bij Rota Europa in ieder geval niet voor
setje VELGEN Elise S1 Gezocht
- YvoTuk
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:14
- Naam: Yvo Tuk
- Auto: Elise S1/Evora
- Locatie: Moordrecht
- Contacteer:
- Erwin
- Berichten: 1812
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
- Locatie: Haasrode
Re: setje VELGEN Elise S1 Gezocht
Heren,
Waarom geen kleinere ET waarde in combinatie met spoorverbreders???
Geeft je een massa keuze uit velgen.
Ik heb de BBS velgen met spoorverbreders.
Ik weet het ... het mag niet, maar....
Er zijn uitzonderingen ...
Volgens het rglement mogen spoorverbreders wel als ze vast gemonteerd zijn (gevezen op de schijven) en de spoorbreedte niet wijzigen (max 2% dacht ik).
Waarom geen kleinere ET waarde in combinatie met spoorverbreders???
Geeft je een massa keuze uit velgen.
Ik heb de BBS velgen met spoorverbreders.
Ik weet het ... het mag niet, maar....
Er zijn uitzonderingen ...
Volgens het rglement mogen spoorverbreders wel als ze vast gemonteerd zijn (gevezen op de schijven) en de spoorbreedte niet wijzigen (max 2% dacht ik).
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
- YvoTuk
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:14
- Naam: Yvo Tuk
- Auto: Elise S1/Evora
- Locatie: Moordrecht
- Contacteer:
Re: setje VELGEN Elise S1 Gezocht
Bij de Elise is de ET juist de andere kant uit, dus bijvoorbeeld een ET10 of ET12. Dat betekent dus dat het aanlegvlak 10mm uit het midden van de velg ligt.
Neem je een ET40 velg dan kan je het 'gat' opvullen met een 30mm spacer en kom je alsnog op ET10 uit.
Maar... heb je een ET60 velg nodig, dan ga je juist de andere kant uit, dan moet er bij wijze van spreken materiaal uit het hart van de velg gehaald worden om die ET60 te bereiken, dat is dus de verkeerde kant uit.
Naast de ET waarde is er bij de Elise nog een klein ander probleempje.. de steek en de hartdiameter die men gekozen heeft is er een die je bij de reguliere velgen leveranciers niet tegen komt. Dat maakt het ook weer lastig
Neem je een ET40 velg dan kan je het 'gat' opvullen met een 30mm spacer en kom je alsnog op ET10 uit.
Maar... heb je een ET60 velg nodig, dan ga je juist de andere kant uit, dan moet er bij wijze van spreken materiaal uit het hart van de velg gehaald worden om die ET60 te bereiken, dat is dus de verkeerde kant uit.
Naast de ET waarde is er bij de Elise nog een klein ander probleempje.. de steek en de hartdiameter die men gekozen heeft is er een die je bij de reguliere velgen leveranciers niet tegen komt. Dat maakt het ook weer lastig
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: setje VELGEN Elise S1 Gezocht
Erwin schreef:Heren,
Waarom geen kleinere ET waarde in combinatie met spoorverbreders???
Geeft je een massa keuze uit velgen.
Ik heb de BBS velgen met spoorverbreders.
Ik weet het ... het mag niet, maar....
Er zijn uitzonderingen ...
Volgens het rglement mogen spoorverbreders wel als ze vast gemonteerd zijn (gevezen op de schijven) en de spoorbreedte niet wijzigen (max 2% dacht ik).
Bij "wintervelgen Elan" heeft Fredrik het haarfijn uitgelegd Erwin!
Ik wist ook niet wat hij bedoelde met "ET" dus...
http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=23&t=329