Zelf polieren

Hier kan je praten over alles wat niet met Lotus auto's te maken heeft.
Funny, auto-related en andere items kunnen uiteraard aan bod komen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bosbon_be
Berichten: 417
Lid geworden op: 07 sep 2008, 20:36
Naam: Peter Bosmans
Auto: Elan SE
Locatie: Hasselt

Zelf polieren

Bericht door Bosbon_be »

Een vraag voor de semi professionele poetsers:

Wat denken jullie van dit ding:
http://nl.meguiars.be/product/432/Nieuw ... stem-tool/

Kan een amateur zoals ikke hier iets mee?

Bijlagen
meguiars-da-power-system-300x300.jpg
meguiars-da-power-system-300x300.jpg (16.57 KiB) 6607 keer bekeken
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Zelf polieren

Bericht door Blue Darkness »

Ik heb dit toestel zelf nog niet getest, maar wel al meerdere verkocht aan mensen zonder enige ervaring met poliertoestellen.
Mij leek het niet echt handig, maar toch al verscheidene positieve reacties ontvangen.
De kwaliteit van het toestel zal in ieder geval wel ok zijn.
;)

PS: meestal uit voorraad leverbaar 8-)
Gebruikersavatar
Goor00
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 okt 2009, 21:01
Naam: Tom
Auto: Elise Club Racer
Locatie: Hasselt

Re: Zelf polieren

Bericht door Goor00 »

Ik heb een tijdje voor Turtle Wax gewerkt in de sales. Het is op zich niet zo moeilijk om een auto machinaal te polieren als je met de volgende zaken rekening houdt:

Wees vooral geduldig: machinaal is niet: supersnel en zonder moeite. Neem je tijd .

Als je machinaal poliert, moet je ook poetsproducten gebruiken voor machinaal gebruik. In de Turtle Wax groep heten die o.a.Commandant M3 M5 M7 (M van machine). Deze hebben ronde korrels in tegenstelling tot de hoekige korrels in producten voor handmatig gebruik.

Afhankelijk van de staat van de lak, gebruik je meer of minder abrassieve producten. Dan ga je van grof naar fijn polieren om verder af te werken. Bij twijfel altijd eerst met een fijn product polieren om te zien of je de krasjes weg krijgt.Zeker niet hard duwen. Uiteindelijk de wagen goed inwaxen voor optimale glans (je maakt het oppervlak voelbaar spiegelglad door alle oneffenheden op te vullen). Het beschermt ook tegen vuil.

Let op de snelheid van de machine (trager is veiliger voor de lak) en beweeg continu om hitte te vermijden. Extra voorzichtig op kunststof ondergronden: overal dus bij een Elise.

Als de lak vrijwel zonder krassen is maar toch niet genoeg blinkt, komt dit mogelijk door vervuiling die je met een eenvoudige wasbeurt niet weg krijgt. Gebruik dan een claybar in combinatie met een vloeibare wax. Het is verbazend wat voor vuiligheid er van een schijnbaar propere auto afkomt. Ik zou hier alvast mee beginnen alvorens te gaan polieren.

Veel succes.
Sir_Bongiovi
Berichten: 406
Lid geworden op: 17 jan 2010, 15:08
Naam: Andy
Auto: Opel Speedster 2.2
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Zelf polieren

Bericht door Sir_Bongiovi »

Kheb zo'n toestel van Meguiar's; Dual Action Polisher G220. Het toestel is goed en je kan er weinig fout mee doen. Alleen is het niet altijd even handig op een speedster met de ronde delen...(front)

Het is inderdaad aan te raden om de wagen eerst te kleien; na het kleien moet je de wagen dan wel opnieuw beschermen met polish/wax vermits dit de vorige waxlaag verwijderd. Je zal versteld staan hoe glad je wagen aanvoelt eens je hem met klei bewerkt hebt.
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Zelf polieren

Bericht door Bzguy »

Peter, koop een dual action, zeker geen single action, want anders heb je gegarandeerd schade/swirls !

Een bijzonder goede koop is vb de DAP900, zie carclean.nl

Spring gerust ns binnen voor uitleg, of ik kom ns langs :)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Zelf polieren

Bericht door Blue Darkness »

http://webshop.bdcartuning.com/?s=kraus
;)

Zelfde toestellen als DAP900, maar goedkoper
Gebruikersavatar
gvy
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 nov 2010, 00:58
Naam: Geert
Auto: '80 Esprit S2.2

Re: Zelf polieren

Bericht door gvy »

Ik heb een 5 tal jaar geleden via het internet ook een krauss rotary 1300W gekocht. Eerder een machine voor het zwaardere polijstwerk. Ik heb na het herspuiten van mijn GT de wagen met 2000 matgeschuurd (colorsanden) en hoogglans gepolijst.
En voor die prijs vind ik dit nog steeds een topmachine.

Geert
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
Plaats reactie