Verschillen tussen US en EU versies van Lotus Esprit?

De Giugiaro, Stevens & Thomson versies.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mr.E
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 okt 2009, 14:28
Auto: Syntax Error

Verschillen tussen US en EU versies van Lotus Esprit?

Bericht door Mr.E »

Hallo,
zijn er mensen op het forum die meer kunnen vertellen over de verschillen (als die er zijn) tussen US en EU versies van de Lotus Esprit. Dit voor de Esprit SE, S4 en S4S. Zijn er bvb verschillen in vermogen, ophanging, ...?

Bijkomende vraag: wat is jullie eigen ervaring om een Esprit te gebruiken voor (beperkt) dagelijks gebruik, en voor langere afstanden, bvb voor een trip naar het zuiden (en liefst ook terug ;) ) Is dat realistisch met een goed onderhouden exemplaar?

Bedankt voor jullie input.
Sometimes too much is just enough.
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Verschillen tussen US en EU versies van Lotus Esprit?

Bericht door Blue Darkness »

Ik heb mijn Esprit Turbo destijds een tijd als dagelijkse wagen gebruikt (met veel stadsverkeer).
Dat gaat, maar een echte aanrader is het niet lijkt me.
Parkeren is een hel.
Als het regent of sneeuwt wordt het levensgevaarlijk.
Anderzijds is regelmatig gebruik wel het beste voor de wagen.
Gebruikersavatar
Escape
Berichten: 204
Lid geworden op: 21 dec 2011, 09:51
Auto: Esprit turbo SE
Locatie: Holsbeek

Re: Verschillen tussen US en EU versies van Lotus Esprit?

Bericht door Escape »

Qua motorisatie en ophanging is er, zover ik weet, geen verschil tussen NAS en ROW/UK. Toch niet vanaf de SE. Oudere versies hadden typisch een bravere motorsturing om aan de US emissienormen te voldoen.
Bumpers en lichten verschillen ook vaak.

Wat dagelijks gebruik betreft, ik heb mijn SE gekocht voor semi-dagelijks verkeer. Ook woon-werk tussen Leuven en Brussel. Ondanks dat het een RHD is.
Weliswaar wel rekening houdend met de weersomstandigheden, zoals al gezegd. Anderzijds heeft de regen mij nooit echt gestoord, gewoon voorzichtiger/rustiger rijden. Sneeuw op zich zou ik ook geen probleem vinden, maar ik heb niet het minste vertrouwen in de rest van de wegmisbruikers als er wit spul valt of ligt... En dan is de Range Rover een veiligere keuze. :twisted:
Parkeren valt ook best mee, vooral een kwestie van gewoon worden, en dan is regelmatig gebruik natuurlijk een pluspunt. Ik vind het zicht rondom in de Esprit beduidend beter dan in de doorsnee Audi bvb.

Reizen staan op de planning, haar maidentrip met mij was trouwens al 450km door Duitsland. En dat ging prima. Een trip naar UK staat ook op de planning. De vraag is alleen wanneer...

Greetz,

Filip
Plaats reactie