Pagina 2 van 4

Re: Het aanpassen van een Europa S2 1968

Geplaatst: 19 jun 2013, 21:13
door Serge
Een banks twinlink systeem ontlast de aandrijfassen aangezien er een extra ophangingsarm bijkomt. Hierdoor kunnen de rollpinnen uit de aandrijfassen gehaald worden. Zo komen er minder slechte krachten op de versnellingsbak en blijft de originele geometrie behouden.

Richard heeft daar een heel systeem voor bedacht voor NG3 met een vauxhall blok. Ergens op zijn website staat zo een dagboek van iemand die een NG3 inbouwt nadat Richard alle aanpasdelen geleverd had. Zeker de moeite waard om eens te lezen.

Groeten,

Serge

Re: Het aanpassen van een Europa S2 1968

Geplaatst: 19 jun 2013, 22:15
door bauke
Serge schreef:Een banks twinlink systeem ontlast de aandrijfassen aangezien er een extra ophangingsarm bijkomt. Hierdoor kunnen de rollpinnen uit de aandrijfassen gehaald worden. Zo komen er minder slechte krachten op de versnellingsbak en blijft de originele geometrie behouden.

Richard heeft daar een heel systeem voor bedacht voor NG3 met een vauxhall blok. Ergens op zijn website staat zo een dagboek van iemand die een NG3 inbouwt nadat Richard alle aanpasdelen geleverd had. Zeker de moeite waard om eens te lezen.

Groeten,

Serge

jah dat is ideaal, dan kan ik ook een goed beeld krijgen van welke aanpassingen in moet gaan doen voordat ik daadwerkelijk de motor en aandrijflijn voor elkaar heb, dankjewel voor deze tip.

ik heb opzich alle tijd voor de aanpassing, ik ben nog maar 26 jaar oud hahah,
maar moet me eerst bezig houden met de 2 elite's en moet waarschijnlijk tussen door nog bij een esprit een motor inbouwen, en tussendoor nog wat excel mensen helpen hoogstwaarschijnlijk, dus voordat ik lekker los kan met de europa, dat duurt nog wel even, zal de auto eens grondig reinigen en eens wat foto's plaatsen, er zitten nu cosmic wielen onder, (schijnen ook zeldzaam te zijn) waarvan 1 nog geheel nieuw is, en daar heeft nog nooit een band om heen gezeten,

de steek van de S2 is toch 4x108 of is dat die van een JPS?
ik heb namelijk ook wel gelezen dat de steek 95,2 is (ook al kan ik het zelf natuurlijk ook wel nameten, het hier na vragen is makkelijker)
want ik wil graag met Minilight velgen gaan rijden (8j)

Re: Het aanpassen van een Europa S2 1968

Geplaatst: 19 jun 2013, 22:21
door Serge
De steek voor een Europa is normaal gezien 4x 3 3/4" (95.25mm)

Elke europa heeft dezelfde steek als het goed is. 4x108 is ford PCD.


Groeten,

Serge

Re: Het aanpassen van een Europa S2 1968

Geplaatst: 24 jun 2013, 21:40
door Coen
bauke schreef: ik heb tevens een lijst van intotaal 51 europa's op NL kenteken, alleen weet niet of ze allemaal nog in NL zijn de lijst dateert uit eind jaren 80
Zoek ze hier maar eens uit, dit zijn alle 1.040 Lotussen geregistreerd t/m november 2011:
http://zoom.it/Pt7y

Re: Het aanpassen van een Europa S2 1968

Geplaatst: 24 jun 2013, 22:19
door bauke
Hey dat is leuk zeg!

dankjewel daarvoor, kan makkelijk wezen,

Re: Het aanpassen van een Europa S2 1968

Geplaatst: 24 jun 2013, 22:23
door Coen
Ik kan je misschien nog wel aan meer informatie helpen, ik zoek het nog even uit.

Re: Het aanpassen van een Europa S2 1968

Geplaatst: 24 jun 2013, 22:30
door bauke
jah zou enorm leuk zijn, maar het vreemde is, 1 van mijn orginele NL elite's staat er niet tussen, wel mijn andere elite, en mijn europa en esprit turbo..

dankjewel!

Re: Het aanpassen van een Europa S2 1968

Geplaatst: 24 jun 2013, 22:50
door Coen
Oudste Lotus in NL is de Lotus MK6. Kenteken DH-69-92

Re: Het aanpassen van een Europa S2 1968

Geplaatst: 24 jun 2013, 23:02
door bauke
jah toevallig heb ik dat kenteken net in gevoerd, hij is van 1954,
leuk om te weten!

ik heb thuis een geheel registere van alle lotussen met eigenaren erbij en adressen waar men woont, ook wel makkelijk alleen deze lijst is dus van de eind jaren 80 (toen was ik net geboren hahaha)

Re: Het aanpassen van een Europa S2 1968

Geplaatst: 24 jun 2013, 23:20
door Serge
bauke schreef:jah toevallig heb ik dat kenteken net in gevoerd, hij is van 1954,
leuk om te weten!

ik heb thuis een geheel registere van alle lotussen met eigenaren erbij en adressen waar men woont, ook wel makkelijk alleen deze lijst is dus van de eind jaren 80 (toen was ik net geboren hahaha)
Kan jij toevallig zien wie op dat moment eigenaar was van mijn auto?

Kenteken 67-42-DZ

Indien mogelijk wil ik graag alle informatie die je daarrond hebt ontvangen via PM, de vorige eigenaar van mijn auto had hem pas in '92 en was daarvoor ergens in Utrecht dacht hij, hij had ook nog in Amersfoort ergens gestaan, maar hij had geen verdere info. Ik wil graag de geschiedenis van mijn auto proberen samen te stellen.

Groeten,

Serge