Mijn Elise Project

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 140
Lid geworden op: 28 dec 2008, 14:07
Naam: Sander
Auto: S1 Elise
Locatie: Essen (BE)

Re: Mijn Elise Project

Bericht door Sander »

60kg meer dan de K. dan is het net alsof je vriendin continue in de kofferbak zit ;)
Building >200BHP K-series
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: Mijn Elise Project

Bericht door Coen »

Sander schreef:60kg meer dan de K.
:shock: :shock: :shock: Dan zou ik er ook nooit aan beginnen. Wat een zwaar blok!
Enig idee hoeveel zwaarder het 1.8 T blok is van Audi die ze er ook wel eens inbouwen?
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 140
Lid geworden op: 28 dec 2008, 14:07
Naam: Sander
Auto: S1 Elise
Locatie: Essen (BE)

Re: Mijn Elise Project

Bericht door Sander »

Geen idee :) Een K-serie turbo heb je met een goed luchtfilter, intercooler, fatsoenlijke diameter uitlaat en ZandF remap ook zo op 200pk hoor.
Building >200BHP K-series
Gebruikersavatar
fastcooki3
Berichten: 460
Lid geworden op: 10 okt 2011, 08:39
Auto: Maisto 340r 1:43

Re: Mijn Elise Project

Bericht door fastcooki3 »

Sander schreef:Geen idee :) Een K-serie turbo heb je met een goed luchtfilter, intercooler, fatsoenlijke diameter uitlaat en ZandF remap ook zo op 200pk hoor.
Het jammere is dat je terug naar een 1.4 moet, om het wat langer mee te laten gaan.
Het voordeel van de Audi is dat je stabiel makkelijk naar 350pk kan gaan, er is hier zelfs een forumlid die je 450pk kan geven. De vraag is dan alleen; hoe lang...
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: Mijn Elise Project

Bericht door Erwin »

Sander schreef:Bovendien is de vertraging ronduit slecht, zeker t.o.v. de vertraging van mijn MGF. Herkent iemand dit, is dat normaal voor een S1 Elise ??
Een Mk1 is geen remmonster en al een wereld van verschil met latere Mk2.
Een Mk1 heeft nu eenmaal geen remserve. Alle remkracht komt uit je been :-)
Abonnement op de fitness nemen?
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 140
Lid geworden op: 28 dec 2008, 14:07
Naam: Sander
Auto: S1 Elise
Locatie: Essen (BE)

Re: Mijn Elise Project

Bericht door Sander »

fastcooki3 schreef:Het jammere is dat je terug naar een 1.4 moet, om het wat langer mee te laten gaan.
Ik denk van niet hoor. Ik ken waarschijnlijk het project waar je op doelt. Een 1.8T met gesmede componenten zal bij het zelfde vermogen dezelfde betrouwbaarheid hebben schat ik.
Erwin schreef:Een Mk1 is geen remmonster en al een wereld van verschil met latere Mk2.
Een Mk1 heeft nu eenmaal geen remserve. Alle remkracht komt uit je been :-)
Abonnement op de fitness nemen?
Heb ik reeds een jaartje of 16 ;) Ik heb ook met een S1 met MMC schijven gereden. Die remde alvast een stuk beter.
Mijn Elise heeft rondom EBC gegroefde/gedimpelde schijven. De blokken zijn nog goed, wat voor type er toegepast is weet ik niet.

De (snelheidsafhankelijke) vibratie in het pedaal lijkt me niet normaal ? Het pedaal beweegt echt een millimeter of 2 op en neer.
Building >200BHP K-series
Gebruikersavatar
X-ian
Berichten: 1179
Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25
Locatie: Bornem

Re: Mijn Elise Project

Bericht door X-ian »

Het ABS dat aanslaat? :roll:


Sorry kon het weer niet laten. :twisted:
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: Mijn Elise Project

Bericht door Erwin »

Als ze nog goed zijn, de schijven laten afdraaien en opgelost!

Pedaal is 1 op 1 met de klauwen, zit niets tussen wat ook maar iets met vibraties zou te maken kunnen hebben.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Mijn Elise Project

Bericht door FastEleven »

Ik gok op kromme schijven ....
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 140
Lid geworden op: 28 dec 2008, 14:07
Naam: Sander
Auto: S1 Elise
Locatie: Essen (BE)

Re: Mijn Elise Project

Bericht door Sander »

Ik ook, in de bochten naar rechts hoor ik ook een schurend/schrapend geluid met een interval gelijk aan de rotatie snelheid van de wielen. Ik denk omdat de (floating) klauw of blokjes dan extra tegen de schijf gedrukt wordt.

Bij rijden langs vangrail hoor ik een zacht tikkend geluid, ook weer gerelateerd aan de rotatiesnelheid van de wielen. Als ik zachtjes de remmen aantik is het geluid minder tot weg.

Nog een tweetal kiekjes van de heatwrap:
IMAG0175 (Large).jpg
IMAG0176 (Large).jpg
Uiteraard wat olie op geholpen (gelukkig niet voor de witte gekozen) waardoor er flink wat rook af kwam na starten. Na een km of 20 gedaan te hebben lijkt alles in orde :mrgreen:

Ook de low water level sensor kit is geïnstalleerd en werkt naar behoren. Alleen nog een betere plaats zien te vinden voor de elektronica box.
Building >200BHP K-series
Plaats reactie