terug met twee voeten op de grond :-(

De Giugiaro, Stevens & Thomson versies.
Gebruikersavatar
gvy
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 nov 2010, 00:58
Naam: Geert
Auto: '80 Esprit S2.2

Re: terug met twee voeten op de grond :-(

Bericht door gvy »

Mooi zo Willy, Ik ben blij dat je weer "on the road" bent.

Om op je eerdere vraag te antwoorden :
Hier in de buurt van het Gentse zijn we met 3 giugiaro esprits.
In De Pinte heb ik twee kennissen met een S1 en een (S3) Turbo esprit , beiden LHD en ik zelf heb een S2.2 RHD.
Ik ben wel benieuwd naar je ervaring met het quaife.
Jammer dat diepenbeek en oosterzele nogal een eind uit elkaar liggen. Altijd welkom, mocht je de tocht zien zitten.

Geert
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
Depje
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mei 2012, 13:29
Naam: Willy
Auto: '85 Esprit S3 turbo

Re: terug met twee voeten op de grond :-(

Bericht door Depje »

Ik vind het heerlijk om te merken dat er echte (meelevende) Lotusowners zijn . Net nog een proefrit gedaan en de versnellingsbak schakelt zeer mooi. Ik had de hechtpunten aan de voorste klep moeten vernieuwen (waren uitgescheurd) met een nieuwe polyester opbouw zoals het originele (is nu dik ok) Maar na deze proefrit....... olie verlies aan het diferentieel . heb H.M Limmen gecontacteerd en het kan zijn dat de oude keerring geen "vriendjes" is met de nieuwe as en daar een lek heeft . Even afwachten dat dit nog" eventjes moet inlopen" , maar ik heb zo mijn twijfels :!: .
Na die weinige km's gereden te hebben en zoveel "verbeterpuntjes " te hebben gehad en nog te moeten doen (lees euro's) blijf ik erbij :voor mij het mooiste ooit voor op de weg gemaakt en volgend jaar met plezier en zonder zorgen doe ik zeker mee met de ritten van CTLB :)
Depje
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mei 2012, 13:29
Naam: Willy
Auto: '85 Esprit S3 turbo

Re: terug met twee voeten op de grond :-(

Bericht door Depje »

Vandaag terug gaan proefrijden. Schakelen : perfect (nieuwe hydraulische slang voor de koppeling) rijden zelf , zeer mooi dankzij de sper . Snelheid mooi , misschien door de nieuwe benzinepomp+filter ; Bijgeluiden , veel minder := zie pomp en nieuw slot handschoenkastklepje en rubber versnellingspook .Het volgende nog : nw bougies en bekabeling , paar (estetische) prulletjes en dan hopen dat ik nog een rit met ctlb kan meedoen want aan de foto's te zien , zeer weinig G esprit te zien ???
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: terug met twee voeten op de grond :-(

Bericht door Erwin »

Je bent de Lotus Summer End rit vergeten!!!

Blij te lezen dat het allemaal op zijn pootjes valt!
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
LSV
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 mei 2010, 11:35
Naam: Ruud
Auto: Turbo Esprit/Europa S

Re: terug met twee voeten op de grond :-(

Bericht door LSV »

Diepenbeek is niet zo gek ver weg van hier. Woon in NL Limburg. Hier rijden nog een paar Giugiaro's rond. Zelf een 85er Turbo, nog een 85er S3, een S2 en nog een 87er HC Turbo Commemorative.
Plaats reactie