Ikke en mijn passie voor Proton
Geplaatst: 18 mei 2012, 11:32
Zonder véél woorden ....
Het begon vele jaren geleden met een bezoekske aan een 'bekende' Lotus dealer . Ik was al een tijdje op zoek naar een autoke met Lotus DNA voor dagelijks gebruik , een tijdje voor deze 'feiten' heb ik een test-ritje gedaan met een Lotus Exel , maar op aanraden van enkele Lotus 'specialisten' en in 'overleg' met mijn vrouwke niet tot aankoop over gegaan . (Toen nog actief als co-piloot ...... ge kan uw centjes maar één maal uitgeven)
Dan maar op zoek naar een moderner bakske , na een tip van Mr V en wat zoeken op het net kwam ik op het spoor van deze , op Sc..24 eentje gevonden in Duitsland (op 900 km van Brussel ) en een paar dagen later op een ander 'adres' op het net dezefde maar met onherstelbare motorschade ....dan maar wat verder surfen en op Paultan.org een nieuw model gevonden Na wat zoekwerk door onze vriend een mogelijke oplossing gevonden om een Satria Neo in te voeren via een Lotus-Proton dealer in Dover , maar opnieuw een klein probleempje ; deze nieuwe Proton word enkel rechts-gestuurd verkocht en als dagelijks voertuig niet zo interesant met twee jonge kerels op weg naar hun rijbewijs is't stuur aan de verkeerde kant geen optie .
De rest van't verhaal is kort samen te vatten met een paar fotokes ... ... een paar leuke gesprekken met enkele toffe Malaysiers in de3 laatste edities van de Geko Ypres Rally en vooral ,voor mij persoonlijk , het fabrieks bezoek 60years Lotus en de trip naar het Lotus Festival deden de 'rest' .
Het begon vele jaren geleden met een bezoekske aan een 'bekende' Lotus dealer . Ik was al een tijdje op zoek naar een autoke met Lotus DNA voor dagelijks gebruik , een tijdje voor deze 'feiten' heb ik een test-ritje gedaan met een Lotus Exel , maar op aanraden van enkele Lotus 'specialisten' en in 'overleg' met mijn vrouwke niet tot aankoop over gegaan . (Toen nog actief als co-piloot ...... ge kan uw centjes maar één maal uitgeven)
Dan maar op zoek naar een moderner bakske , na een tip van Mr V en wat zoeken op het net kwam ik op het spoor van deze , op Sc..24 eentje gevonden in Duitsland (op 900 km van Brussel ) en een paar dagen later op een ander 'adres' op het net dezefde maar met onherstelbare motorschade ....dan maar wat verder surfen en op Paultan.org een nieuw model gevonden Na wat zoekwerk door onze vriend een mogelijke oplossing gevonden om een Satria Neo in te voeren via een Lotus-Proton dealer in Dover , maar opnieuw een klein probleempje ; deze nieuwe Proton word enkel rechts-gestuurd verkocht en als dagelijks voertuig niet zo interesant met twee jonge kerels op weg naar hun rijbewijs is't stuur aan de verkeerde kant geen optie .
De rest van't verhaal is kort samen te vatten met een paar fotokes ... ... een paar leuke gesprekken met enkele toffe Malaysiers in de3 laatste edities van de Geko Ypres Rally en vooral ,voor mij persoonlijk , het fabrieks bezoek 60years Lotus en de trip naar het Lotus Festival deden de 'rest' .