Gezocht Lotus Elise S1 of S2

Op zoek naar dé Lotus of auto met Lotus DNA van uw dromen? Stel je vraag dan hier.
p1800
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 okt 2011, 23:19
Auto: geen

Gezocht Lotus Elise S1 of S2

Bericht door p1800 »

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum en nieuw in de Lotus wereld. Ik ben ook een liefhebber van de Lotus seven (Donkervoort, HKT-7, RCB-7), maar helaas de gebruiksvriendelijkheid van deze auto's zijn toch wat minder dan die van de Lotus Elise/Exige. Ik ben ook al jaren gecharmeerd van de Lotus Elise en Exige, maar het feit dat er vooral RHD te koop zijn, heeft me vooralsnog tegen gehouden om er een te kopen. Toch heb ik besloten om op zoek te gaan naar een goede Elise (Exige ligt buiten bereik van mijn budget denk ik). Het liefst een Elise met een Toyota motor, maar ook een goede Rover versie is niet uitgesloten (ook gezien mijn budget). Andere leuke opties voor mij zijn:
- goede stoelen met lende steun
- elektrische ramen
- hardtop
- airco
- voorkeur voor LHD

Ik woon in Nederland, dus zal de auto nog wel moeten importeren (mocht deze uit België komen). Mocht iemand een goede Lotus Elise weten te staan, liefst van een liefhebber die de auto goed heeft onderhouden, dan houd ik me aanbevolen. Mijn budget ligt rond de 15.000, kan nog wel wat naar boven, maar dan moet het natuurlijk wel precies zijn wat ik zoek ;)

Dank voor jullie reactie!
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Gezocht Lotus Elise S1 of S2

Bericht door Frederik »

Ik vrees dat uw budget toch wat aan de lage kant is hoor
Gebruikersavatar
stubru4ever
Berichten: 210
Lid geworden op: 25 jan 2010, 19:42
Auto: 40th Hethel Lim Edition
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Gezocht Lotus Elise S1 of S2

Bericht door stubru4ever »

Frederik schreef:Ik vrees dat uw budget toch wat aan de lage kant is hoor
Dat denk ik ook :lol: :mrgreen:
Als't kraakt, moe je stop'n
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Gezocht Lotus Elise S1 of S2

Bericht door Frederik »

Door de brol en ex pertotal wagens van Target worden de prijzen van veel wagens gemiddeld foutief naar beneden gehaald.

Op die manier denken mensen foutief om voor 15.000€ een Elise te kunnen kopen.

@topicstarter, doorcruise het forum es, uw vraag is al meermaals gesteld, eveneens de reacties op target cars.
p1800
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 okt 2011, 23:19
Auto: geen

Re: Gezocht Lotus Elise S1 of S2

Bericht door p1800 »

...begrijp jullie opmerkingen m.b.t. mijn budget. Budget is misschien ongelukkig weergegeven; budget ligt tussen 15.000 - 20.000 maar wil natuurlijk liever aan de linker zijde van mijn budget zitten ;)
Gebruikersavatar
gvy
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 nov 2010, 00:58
Naam: Geert
Auto: '80 Esprit S2.2

Re: Gezocht Lotus Elise S1 of S2

Bericht door gvy »

@ P1800

Vooraleer het budget af te gaan schieten, denk ik dat als we alles op een rijtje zetten, het toch mogelijk moet zijn om elise te rijden.
Maar het is duidelijk dat er compromissen gaan moeten gemaakt worden.

Je zal geen top wagen vinden, maar het hoeft geen brol te zijn ook
Je gaat sowieso moeten kijken naar de al wat oudere wagens (2000-2004)
Je gaat moeten gaan voor een RHD elise.

Als je hiermee rekening houdt , lukt het wel een wagen te vinden.
Hoe denken andere forumleden hierover?

Nu wat betreft RHD.
Sommigen hier zijn daar nogal allergisch aan :D
Ik vraag me echter soms af of zij reeds langere tijd een RHD wagen gereden hebben, en hiermee bedoel ik een maand of 2 en een 2000km ....
Ik heb me dit jaar een RHD Esprit gekocht en heb er sinds april dit jaar een kleine 5000km mee gereden na restauratie.
Voor mij voelt het nu zelfs vreemd aan om in een LHD te stappen. Ik zou het niet meer anders willen.
Je gaat echt niet trager schakelen of zo.( en een oude giugiaro esprit met citroen bak schakelt beslist lastig)
Het wennen en oefenen duurde niet meer als een 1000km aan kleine weggetjes met veel schakelen ;)
Enige nadeel. Als ik terug in m'n dagelijkse insignia stap, moet ik oppassen om m'n rechterspiegels niet af te rijden.

Waarom dit betoog : Als je budget enkel een RHD toelaat, go for it, laat dit je niet tegenhouden. Besef wel dat de auto moelijker terug te verkopen is.

Geert
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Gezocht Lotus Elise S1 of S2

Bericht door Frederik »

Zelfs voor 15.000€ zal je volgens mij geen deftige RHD vinden.

"goedkoop is duurkoop" een gezegde van mijn overgrootvader, en hij heeft al enkele keren gelijk gehad. Zoek maar es naar het verhaal van Stijntjes RHD Elise.
Gebruikersavatar
gvy
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 nov 2010, 00:58
Naam: Geert
Auto: '80 Esprit S2.2

Re: Gezocht Lotus Elise S1 of S2

Bericht door gvy »

Frederic,
Je overgrootvader heeft gelijk.
Bovendien , ik ben absoluut geen elisekenner, dus je gaat mij hier geen oordeel zien vormen over de aangeboden elises.
Op autoscout staan er evenwel momenteel 10 elises tot een kostprijs van 16000€. Daar zal beslist wel een goede auto tussen zitten, rekening houdend met het feit dat het wat oudere wagens betreft, die dus niet perfect zijn.
Maar , alle zijn ze RHD, en zoals gezegd , dat verkoopt moeilijk, dus ze zijn goedkoper.
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
Red Baron
Berichten: 1910
Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1
Locatie: Sijsele (Belgium)

Re: Gezocht Lotus Elise S1 of S2

Bericht door Red Baron »

Een goeie Elise S1 moet toch al lukken tussen de 15 en 20, zeker een Rhd !
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Gebruikersavatar
thiva
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:19
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240
Locatie: Sugartown

Re: Gezocht Lotus Elise S1 of S2

Bericht door thiva »

Red Baron schreef:Een goeie Elise S1 moet toch al lukken tussen de 15 en 20, zeker een Rhd !
Een S2 111S ook. De mijne bijvoorbeeld. :mrgreen:
Nog geld over zelfs.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
Plaats reactie