Gezocht Lotus Elise S1 of S2

Op zoek naar dé Lotus of auto met Lotus DNA van uw dromen? Stel je vraag dan hier.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Gezocht Lotus Elise S1 of S2

Bericht door Frederik »

thiva schreef:
Red Baron schreef:Een goeie Elise S1 moet toch al lukken tussen de 15 en 20, zeker een Rhd !
Een S2 111S ook. De mijne bijvoorbeeld. :mrgreen:
Nog geld over zelfs.
@topicstarter : contact opnemen met Thierry (thiva) way to go!
p1800
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 okt 2011, 23:19
Auto: geen

Re: Gezocht Lotus Elise S1 of S2

Bericht door p1800 »

Ik ben al een keer bij Target international geweest, maar ik denk niet dat ik daar een auto ga kopen.... Het zijn volgens mij veel ex-schade auto's.

Beetje off topic, maar kan iemand mij iets vertellen over de reguliere kosten van een Lotus Elise S1 en S2? Ik weet dat de wegenbelasting (Tax) laag is door het gewicht, maar kan iemand mij iets vertellen over de reguliere beurten (kosten, om de hoeveel km?). Hoe zit het met de afschrijving van een Elise?

Bedankt!
Marijn
Berichten: 239
Lid geworden op: 11 jan 2010, 17:25
Naam: Marijn
Auto: MG F + Lotus Elise S2
Locatie: Kortemark

Re: Gezocht Lotus Elise S1 of S2

Bericht door Marijn »

p1800 schreef:Ik ben al een keer bij Target international geweest, maar ik denk niet dat ik daar een auto ga kopen.... Het zijn volgens mij veel ex-schade auto's.

Beetje off topic, maar kan iemand mij iets vertellen over de reguliere kosten van een Lotus Elise S1 en S2? Ik weet dat de wegenbelasting (Tax) laag is door het gewicht, maar kan iemand mij iets vertellen over de reguliere beurten (kosten, om de hoeveel km?). Hoe zit het met de afschrijving van een Elise?

Bedankt!
Mij werd steeds afgeraden om bij Target een wagen aan te schaffen. Ben er zelfs nooit gaan kijken. Als je een goeie wil is dat niet the place to be.

Op vlak van onderhoud denk ik dat je niet veel duurder zal uitvallen dan met een gemiddelde BMW of Merc. Al mag je de illusie niet voor de geest halen er even goedkoop vanaf te zijn als met een Micra.
Verder dacht ik dat het onderhoud om de 15k km is of om het jaar. Al de rest, slijtage etc is wel nogal afhankelijk van het gebruik van de wagen.

Gr.

Marijn
Gebruikersavatar
billie
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 nov 2011, 09:55
Naam: Hub
Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
Locatie: Brunssum

Re: Gezocht Lotus Elise S1 of S2

Bericht door billie »

het is goed dat je bij TARGET bent gaan kijken dan weet je tenminste zeker dat er ook veel slechte ELISES in nederland terecht komen,met het budget wat je aangeeft kun je helaas geen goede LHD kopen,ik ben laatst in de UK geweest voor een S1 maar heb gelijk ook naar de S2 gekeken en voor 14000 euro kun je een goede vroege S2 kopen BJ 2001-2002 met een FLS historie de bijkomende kosten zijn voor nederland

aanschaf 14000 euro
bpm 800 euro
rdw 105 euro
apk 45 euro
koplampen 0 euro
2 maal uk 800 euro
totaal 15750 euro

koop je in nederland een RHD dan is het vaak van iemand die snel geld meent te kunnen verdienen door een goedkope cat C of D in de UK te halen en hier met een pak winst probeert te verkopen want eenmaal in nederland is de historie weg koop je in de UK een dealer onderhouden ELISE van de eerste eigenaar dan kun je wel zeggen dat het een liefhebber is,veel elises die te koop staan hebben de reden ruimtegebrek,kindje opkomst enz. terwijl ze de auto maar een paar maanden hebben dit zijn veelal handelaren

ik wil hiermee absoluut niet mee zeggen dat er geen eerlijke RHD worden aangeboden maar het blijft oppassen want je kunt je geld maar een keer uitgeven neem ik aan
Marijn schreef:
p1800 schreef:Ik ben al een keer bij Target international geweest, maar ik denk niet dat ik daar een auto ga kopen.... Het zijn volgens mij veel ex-schade auto's.

Beetje off topic, maar kan iemand mij iets vertellen over de reguliere kosten van een Lotus Elise S1 en S2? Ik weet dat de wegenbelasting (Tax) laag is door het gewicht, maar kan iemand mij iets vertellen over de reguliere beurten (kosten, om de hoeveel km?). Hoe zit het met de afschrijving van een Elise?

Bedankt!
Mij werd steeds afgeraden om bij Target een wagen aan te schaffen. Ben er zelfs nooit gaan kijken. Als je een goeie wil is dat niet the place to be.

Op vlak van onderhoud denk ik dat je niet veel duurder zal uitvallen dan met een gemiddelde BMW of Merc. Al mag je de illusie niet voor de geest halen er even goedkoop vanaf te zijn als met een Micra.
Verder dacht ik dat het onderhoud om de 15k km is of om het jaar. Al de rest, slijtage etc is wel nogal afhankelijk van het gebruik van de wagen.

Gr.

Marijn
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
Gebruikersavatar
dachero
Berichten: 1257
Lid geworden op: 05 sep 2009, 16:24
Naam: Danny
Auto: gene
Locatie: kwaadmechelen

Re: Gezocht Lotus Elise S1 of S2

Bericht door dachero »

dit is een nutteloos topic.

Thiva zijne elise voldoet perfect aan de eisen van de topicstarter en zit onder de 20000 euro. Het leven kan toch simpel zijn. 8-) :mrgreen:


ik wil de mijne ook wel verkopen maar dan gaat het budget zwaar ontoereikend zijn. :mrgreen:
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
Gebruikersavatar
billie
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 nov 2011, 09:55
Naam: Hub
Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
Locatie: Brunssum

Re: Gezocht Lotus Elise S1 of S2

Bericht door billie »

topic is niet nutteloos wanneer wij een ELISE 111S BJ half 2003 importeren naar nederland dan moeten wij 1850 euro bpm betalen plus rdw ,apk kom je gelijk aan de 20000 euro wat naar ik begrepen heb de andere kant van het budget is
dachero schreef:dit is een nutteloos topic.

Thiva zijne elise voldoet perfect aan de eisen van de topicstarter en zit onder de 20000 euro. Het leven kan toch simpel zijn. 8-) :mrgreen:


ik wil de mijne ook wel verkopen maar dan gaat het budget zwaar ontoereikend zijn. :mrgreen:
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
Gebruikersavatar
dachero
Berichten: 1257
Lid geworden op: 05 sep 2009, 16:24
Naam: Danny
Auto: gene
Locatie: kwaadmechelen

Re: Gezocht Lotus Elise S1 of S2

Bericht door dachero »

billie schreef:topic is niet nutteloos wanneer wij een ELISE 111S BJ half 2003 importeren naar nederland dan moeten wij 1850 euro bpm betalen plus rdw ,apk kom je gelijk aan de 20000 euro wat naar ik begrepen heb de andere kant van het budget is
dachero schreef:dit is een nutteloos topic.

Thiva zijne elise voldoet perfect aan de eisen van de topicstarter en zit onder de 20000 euro. Het leven kan toch simpel zijn. 8-) :mrgreen:


ik wil de mijne ook wel verkopen maar dan gaat het budget zwaar ontoereikend zijn. :mrgreen:
Emigreren is misschien een optie :mrgreen:

Ik weet wel dat degene die de wagen van thiva koopt geen onverwachte kosten gaat tegenkomen. Het is een echte freak op zijn wagen 8-) :shock:

Bij hem koop je zekerheid wat de wagen betreft .

Bij andere is het altijd afwachten of er later geen lijken uit de kast vallen waardoor je veelvoud kan betalen aan kosten.

Dan zou ik liever die extra taksen betalen. :mrgreen:
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
Gebruikersavatar
billie
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 nov 2011, 09:55
Naam: Hub
Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
Locatie: Brunssum

Re: Gezocht Lotus Elise S1 of S2

Bericht door billie »

ik zal de laatste zijn die zegt dat de ELISE 111S van thiva niet goed is maar heb gewoon naar het beschikbare budget gekeken

hoe hoger het budget hoe makkelijker het is
dachero schreef:
billie schreef:topic is niet nutteloos wanneer wij een ELISE 111S BJ half 2003 importeren naar nederland dan moeten wij 1850 euro bpm betalen plus rdw ,apk kom je gelijk aan de 20000 euro wat naar ik begrepen heb de andere kant van het budget is
dachero schreef:dit is een nutteloos topic.

Thiva zijne elise voldoet perfect aan de eisen van de topicstarter en zit onder de 20000 euro. Het leven kan toch simpel zijn. 8-) :mrgreen:


ik wil de mijne ook wel verkopen maar dan gaat het budget zwaar ontoereikend zijn. :mrgreen:
Emigreren is misschien een optie :mrgreen:

Ik weet wel dat degene die de wagen van thiva koopt geen onverwachte kosten gaat tegenkomen. Het is een echte freak op zijn wagen 8-) :shock:

Bij hem koop je zekerheid wat de wagen betreft .

Bij andere is het altijd afwachten of er later geen lijken uit de kast vallen waardoor je veelvoud kan betalen aan kosten.

Dan zou ik liever die extra taksen betalen. :mrgreen:
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
p1800
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 okt 2011, 23:19
Auto: geen

Re: Gezocht Lotus Elise S1 of S2

Bericht door p1800 »

Bedankt voor jullie reactie!
Ik ben het ermee eens dat de auto van Thiva een mooie auto is. Helaas voor mij momenteel wat minder interessant vanwege het feit dat deze (met invoer) aan het maximum van mijn budget zit. Ik wil wat geld overhouden voor onvoorziene kosten. Alles hangt natuurlijk af van het beschikbare budget, was het budget groter, dan was het veel minder moeilijk, dat besef ik. In de verkoopprijzen van de RHD elise's in België zijn natuurlijk ergens ook de importkosten en tax opgenomen die door de vorige eigenaar betaald zijn. De auto vervolgens weer importeren naar Nederland, betekent gewoon weer tax en de andere importkosten betalen, wat deze auto's voor mij wat minder aantrekkelijk maakt. Deze overwegingen kunnen voor andere mensen natuurlijk anders zijn. Het is voor mij wat dat betreft wat gunstiger om een ouder type Elise te kopen (S1, of S2 2001-2001) (minder tax).
Gebruikersavatar
mindp0wer
Berichten: 2226
Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Locatie: Kermt

Re: Gezocht Lotus Elise S1 of S2

Bericht door mindp0wer »

p1800 schreef:Bedankt voor jullie reactie!
Ik ben het ermee eens dat de auto van Thiva een mooie auto is. Helaas voor mij momenteel wat minder interessant vanwege het feit dat deze (met invoer) aan het maximum van mijn budget zit. Ik wil wat geld overhouden voor onvoorziene kosten. Alles hangt natuurlijk af van het beschikbare budget, was het budget groter, dan was het veel minder moeilijk, dat besef ik. In de verkoopprijzen van de RHD elise's in België zijn natuurlijk ergens ook de importkosten en tax opgenomen die door de vorige eigenaar betaald zijn. De auto vervolgens weer importeren naar Nederland, betekent gewoon weer tax en de andere importkosten betalen, wat deze auto's voor mij wat minder aantrekkelijk maakt. Deze overwegingen kunnen voor andere mensen natuurlijk anders zijn. Het is voor mij wat dat betreft wat gunstiger om een ouder type Elise te kopen (S1, of S2 2001-2001) (minder tax).
Die van Thiva is gegarandeerd nog even onderhoudsvrij, moeite en kost van het importeren naar NL zeker waard 8-)
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Plaats reactie