Programma inzicht van de franse Lotus Club -CLF?

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Programma inzicht van de franse Lotus Club -CLF?

Bericht door Herman »

Een tijdje terug was ik op één van de lotus tourritten, en er waren een aantal franse lotusrijders die mededen, Dit was toen nog met Georges ,
volgens (niet bevestigde) info vernam ik dat deze fransen konden meedoen en konden inzage krijgen in het belgische events programma dmv een soort info uitwisselingsprogramma tussen de landelijke clubs.....(ik ben echter niet zeker als dat correct is...)
ik kan zéér duidelijk het programma van onze noorderburen inzien (lotus holland) op hun website, maar geraak maar niet in de website agenda van onze franse zuiderburen, er is een sterke afdeling van de franse landelijke lotus club hier in Rijsel (CLF nord), die nogal wat organiseert.... wie kan er mij hier bij helpen, kan ik via één of ander mail contact adres toegang krijgen op hun agenda via mijn CTLB lidmaatschap ? meschien via een aanvraag aan een bepaalde verantwoordelijke, (meschien een vraagje voor lotusbert ?)
er is elke tweede zondag een reunie met car exposite op de esplanade in Rijsel- ( ik ben bijvoorbeeld ook lid van zeil/vlieg clubs en met mijn lidkaart van ene club kan ik eveneens de faciliteiten gebruiken van een andere....mits ik mijn lidkaart voorleg.)
Deze info intresseert mij ten zeerste. alvast bedankt voor eventuele informatie.

http://www.club-lotus.fr/
Gebruikersavatar
lotusbert
Berichten: 233
Lid geworden op: 08 sep 2008, 18:19
Auto: 2-11 / Elan Sprint

LOTUSFORUM MEETING 21 MEI

Bericht door lotusbert »

Herman, ik schuim dit forum hier niet af naar elk post hoor...

Wat je mogelijke vraag betreft : iedereen is welkom in de club die met een Lotus of afgeleide rijdt. Zoals in elke club is men pas lid als men lidgeld betaalt. Als je lid bent van CTLB ben je niet automatisch lid van een andere Lotus club, en omgekeerd. Dat is redelijk èn simpel. We houden het ook graag zo ;)

Ik hoop dat dit je vraag beantwoord heeft,

Bert
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: LOTUSFORUM MEETING 21 MEI

Bericht door Herman »

nee ,niet helemaal Bert....
mijn vraag was eigenlijk min of meer deze, of u ,als CTLB secretaris zijnde, niet kon op de vraag antwoorden :of je als ctlb lid niet kon kijken in hun (clf) agenda ?, en dan mogelijks mogen eventueel deelnemen aan hun events.(uitstappen)..? hetgeen zij (de club lotus france) blijkbaar "wel" kunnen, dit heb ik al meegemaakt en gezien,... tijdens een vroeger gesprek met Georges meen ik mij dat ergens te herinneren ,doordat hij dat min of meer zo expliceerde aan mij, deze vraag stel ik mij omdat ik niet zo echt veraf van Frankrijk woon ,en een mooie uitstap dichtbij toch meegenomen is, en ter uwer info ik ben een betalend ctlb lid :D maar "dat" moet u toch wel weten...
Maar ik vraag mij dit gewoon eens af hier op dit forum, omdat dit waarschijnlijk ook anderen intresseert, en een ctlb forum is er hiervoor niet hé.. :lol:
indien u hiervoor een sluitend negatief antwoord zou geven, dan begrijp ik wel degelijks dat ik dan eveneens "nog " eens lid moet worden van die franse club...
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: LOTUSFORUM MEETING 21 MEI

Bericht door Frederik »

Herman schreef:indien u hiervoor een sluitend negatief antwoord zou geven, dan begrijp ik wel degelijks dat ik dan eveneens "nog " eens lid moet worden van die franse club...
Herman...vermoedelijk wat geduld oefenen tot ze hun agenda publiekelijk zetten. Vermoedelijk zijn er nog vanallerhande zaken niet compleet en is deze daardoor nog niet publiekelijk. Denk dat CTLB ook nog op sommige details wacht en daardoor hun agenda nog niet vrijgegeven is.
Gebruikersavatar
Dirk510
Berichten: 1392
Lid geworden op: 27 aug 2008, 16:27
Naam: Kestelyn Dirk
Auto: geen
Locatie: Ieper

Re: LOTUSFORUM MEETING 21 MEI

Bericht door Dirk510 »

De EUROPA is al meermaals van stal gekomen.
Trouwens op mijn CTLB organisaties 2008, samen met Rudi te Ieper en in Namur, mochten we telkens CTLB lid Herman met zijn Lotus Europa verwelkomen.
Afbeelding Ypres Lotus Day www.ypreslotusday.be
Afbeelding Lotus Summers End www.lotussummersend.be
Gebruikersavatar
lotusbert
Berichten: 233
Lid geworden op: 08 sep 2008, 18:19
Auto: 2-11 / Elan Sprint

Re: LOTUSFORUM MEETING 21 MEI

Bericht door lotusbert »

Herman, allen,

zoals reeds gezegd : je bent pas lid van een club als je het lidgeld hebt betaalt. Daar moet iets tegenover staan natuurlijk. Het is dus niet meer dan normaal dat men bepaalde informatie eerst aan eigen leden probeert te bezorgen en niet alles zomaar rondstrooit.
Ik zal eens nakijken of we niet aan de franse data kunnen komen. Voor de rest zal je aan hun club voorwaarden moeten voldoen om te kunnen en mogen deelnemen. Ik vrees dus dat je geld op tafel zal moeten leggen ;)

Wat de data van CTLB betreft wil ik er toch wel eens op wijzen dat de kalender nog nooit zo vroeg bekend werd gemaakt. De details en een primeur voor circuitfanaten zal bekend gemaakt worden op de nieuwjaarsreceptie van 31/1/2009 aan de leden en ook per post.

Om op dergelijke vragen te kunnen antwoorden heeft CTLB een mail adres, waar je vraag met discretie behandelt wordt. Ook onze privé nummers staan vermeldt zodat je voor zeer prangende vragen nog steeds beter af bent met een gesprek. En ik kan je zeggen dat daar af en toe gebruik wordt van gemaakt.
De recente geschiedenis heeft duidelijk aangetoond dat er geen ruimte is voor meerdere Lotus Forums in Vlaanderen. Wie daar niet zéér sterk van op de hoogte is en daar héél véél tijd kan aan spenderen maakt maw geen kans. Er is trouwens ook geen publiek voor meerdere sites !
Binnen het CTLB bestuur hebben we deze competentie niet, en ook niet de tijd. Daarnaast hadden en hebben we nog vele gegronde redenen om niet met een Forum van start te gaan.

Op de CTLB website vind je alle info die je nodig hebt over en rond de club. We houden het graag simpel en om het met een modern woord te noemen LEAN. Alle info die je met een simpele google bij wijze van spreken op 20 andere sites kan vinden nog eens herhalen is niet onze taak.....

Misschien heb je hierover een ander visie en dat mag. Ik hoop echter dat je vraag hiermee voldoende is beantwoord ?

Bert
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: LOTUSFORUM MEETING 21 MEI

Bericht door Herman »

dus we mogen dan ,als ge dit nagekeken hebt enige verdere info van u verwachten...???
ik begrijp ten zeerste dat er moet betaald worden voor deelname aan evenementen, maar de fransen CLF doen ook mee aan CTLB evenementen om het maar te vergelijken,... deze mensen betalen daar ook wel voor, denk ik logisch gezien, maar ze hebben "wel " de "mogelijkheid" om deel te nemen....
ik wil heel even gewoon maar weten of het als CTLB lid met een geldige lidkaart, mogelijk is om mee deel te nemen" mits betaling" aan "hun" CLF evenementen..?.als u van hun CLF leiding te horen krijgt "non" dan aanvaard ik dat ,en zal ik mij aldaar moeten nog eens extra lid maken...

een gewoon mailtje van CTLB secretaris naar CLF secretaris zou "meschien" moeten kunnen volstaan.... :?:
..om heel meschien aan de gevraagde info te komen...??

En terloops gezegd ctlb info rondstrooien gaat erg moeilijk gaan als ge er gene hebt of krijgt Bert ;)
: re copy van lotus bert:Ik zal eens nakijken of we niet aan de franse data kunnen komen: end copy
Ook haalt u telkens de volgens frase aan:
zoals reeds gezegd : je bent pas lid van een club als je het lidgeld hebt betaalt.
Probeert u dan de forumlezers te doen geloven dat "ik" een "niet" betalend lid ben Bert , of wat is uw bedoeling van dit ....????? dan zou ik je toch aanraden de ctlb boekhouding eens beter te bekijken hoor, t'is zelfs zo dat ik verleden jaar een prijs won op een rit met een lidnummer die een ander ook reeds had :D dwz 2 tombola prijzen werden dan gegeven :D :D .....

ps. als u een copy wenst vd lidkaarten kan ik u deze desgewenst doorscannen zonder moeite voor mij.... meschien is dat een hulp ?
Herman....( die "betalend" lid is van vele clubs)

herman. :D
Gebruikersavatar
lotusbert
Berichten: 233
Lid geworden op: 08 sep 2008, 18:19
Auto: 2-11 / Elan Sprint

Re: LOTUSFORUM MEETING 21 MEI

Bericht door lotusbert »

Beste Herman,

Ik heb eens goed in mijn ogen gewreven en nog eens mijn bril gepoetst en mijn berichten nog eens letterlijk nagelezen. Ik kan enkel besluiten dat wij verschillende dingen begrijpen uit het geen er te lezen valt…

Ik insinueer helemaal niks als ik ‘in het algemeen’ stel dat je pas lid bent van een club als je het lidgeld hebt betaald. Ik zal het maar heel duidelijk stellen : als je geen lid bent van CLF moet je van hen ook niks verwachten, dat kan je trouwens heel duidelijk lezen op hun site. Leden krijgen een andere behandeling dan niet leden. En dat is overal gelijk…ook bij CTLB. Waaruit je meent te begrijpen dat ik zou aangeven dat je geen CTLB-lid bent ontgaat mij eerlijk gezegd. Maar ik sla mea culpa , het zal wel aan mij liggen.

Als CTLB lid word je dus ook behandeld als elk ander lid van de club, dwz je krijgt ten gepaste tijde informatie over de geplande ritten, uitnodigingen met detail informatie enz. en dit voor dat deze informatie wordt rondgestrooid op allerlei Forums. Dit is belangrijk omdat anders een deel van de meerwaarde van je lidmaatschap verloren gaat.
Je flauwe grap over informatie die je niet kan rondstrooien omdat je er geen krijgt vind ik dan ook ongepast en doet de waarheid geweld aan.

Ik ben van mijn woord en heb reeds voor je laatste antwoord contact opgenomen met CLF en de vraag gesteld. Heb wat geduld want CLF zet het expliciet op zijn site : de site wordt gerund door vrijwilligers in hun vrije tijd, het kan dus even duren voor men antwoord ! Indien CLF een voordeel wil geven aan CTLB leden zullen alle CTLB leden hiervan op de hoogte gesteld worden.

Maar het zal mij verrassen mocht men CTLB-leden een voordeel geven. Vergeet ook niet dat in Frankrijk auto evenementen meestal beperkt worden op 15 of 25 (?) wagens omwille van bepaalde wettelijke verplichtingen. CLF telt wel wat meer leden dan CTLB en het is dus ook héél logisch dat men de betalende CLF leden voorrang zal geven. Hier zijn we tevreden als er ook een paar buitenlanders afkomen, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Maar laat ons het antwoord afwachten, we leven op hoop!

Wat mij betreft is hiermee de discussie gesloten want op alle vragen is geantwoord.

Verder geef ik je graag mee : ik zeg en schrijf de dingen zoals ze zijn, je hoeft helemaal niks tussen de regeltjes te zoeken wat er is helemaal niks.

We zullen er op de CTLB receptie eens een pint op drinken !

Bert
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: LOTUSFORUM MEETING 21 MEI

Bericht door Herman »

Ben benieuwd naar het antwoord van CLF ?...

ivm het maximale aantal deelnemers aan een event in frankrijk is dat inderdaad beperkt, maar zij (de franse events organisatoren) vragen bijna elke keer een een soort vergunning aan bij de prefectuur hetgeen vrij makkelijk verkrijgbaar is, er zat een dergelijke copy van deze in het road boek vd "tour de sapins" ll.. ik vraag een bijna gelijkwaardig iets aan als wij met groep piloten een fly-out doen naar een of ander klein vliegveldje in frankrijk en doe dit zelfs per fax....

allez hopelijk krijgen we daar een gunstig antwoordt op, en kunnen we ook eens met een groep CTLB ers deelnamen aan een event die zij organiseren....
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: LOTUSFORUM MEETING 21 MEI

Bericht door Bzguy »

Herman schreef:
allez hopelijk krijgen we daar een gunstig antwoordt op, en kunnen we ook eens met een groep CTLB ers deelnamen aan een event die zij organiseren....
een boksmatch ... :twisted:
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Plaats reactie