Evora - nieuwe foto's en een video

Evora, Evora S, GTE, 400 & GT4
FKM
Berichten: 282
Lid geworden op: 18 aug 2008, 20:51
Naam: Frédéric
Auto: Lotus Lotus Lotus
Locatie: Kontich (Antwerpen)
Contacteer:

Evora - nieuwe foto's en een video

Bericht door FKM »

al driftend op het circuit te Hethel
=> http://www.pixagogo.com/9549974279
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Evora - nieuwe foto's en een video

Bericht door Herman »

Prachtige auto, naar het schijnt ook een wagen die in het "echt" nog veel mooier is dan de weergave via beeld... op deze foto's eindelijk eens een foto van de achterzetels..... de driver (video) spreekt reeds van een life poduction cyclus van 6 jaar met daarna veranderingen, ook een soft top in de run ?

persoonlijk vind ik een klein minpunt de zware (cc) motor... maar dat komt dan meschien ook door ons eigenaardig "belgisch" systeem van taxatie
Gebruikersavatar
wimvanbeeck
Berichten: 1615
Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
Naam: Wim
Auto: Elise S 220
Locatie: Lommel

Re: Evora - nieuwe foto's en een video

Bericht door wimvanbeeck »

Heeft er iemand gezien dat de vorm van het dachboard dezelfde is als van een Elite van de vroege jaren 60?

WIM
Gebruikersavatar
vasseur
Berichten: 707
Lid geworden op: 03 sep 2008, 18:00
Auto: Elise s1 - Elan+2

Re: Evora - nieuwe foto's en een video

Bericht door vasseur »

inderdaad maar dan wel met meer tutters en bellen :D
IN LOVE WITH MY GIRLS ON WHEELS

Afbeelding Ypres Lotus Day - dé officiële forumrit [schrijf nu in!]
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: Evora - nieuwe foto's en een video

Bericht door Exploded »

wimvanbeeck schreef:Heeft er iemand gezien dat de vorm van het dachboard dezelfde is als van een Elite van de vroege jaren 60?

WIM
Het is een VW/Audi dashboard, is mij door een goede bron toevertrouwd.
Zoals eerder gezegd een prachtige wagen, maar achterin kruip ik nooit meer, je zit scheef met je kop en de plaats in een 911 is groot vergeleken met dit.
Maar het is en blijft absoluut een mooie wagen die in het echt zo veel mooier is dan op foto! Overtuig uzelf en ga asap kijken als hij hier bij de dealers komt.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Evora - nieuwe foto's en een video

Bericht door Frederik »

Exploded schreef:
wimvanbeeck schreef:Heeft er iemand gezien dat de vorm van het dachboard dezelfde is als van een Elite van de vroege jaren 60?

WIM
Het is een VW/Audi dashboard, is mij door een goede bron toevertrouwd.
Zoals eerder gezegd een prachtige wagen, maar achterin kruip ik nooit meer, je zit scheef met je kop en de plaats in een 911 is groot vergeleken met dit.
Maar het is en blijft absoluut een mooie wagen die in het echt zo veel mooier is dan op foto! Overtuig uzelf en ga asap kijken als hij hier bij de dealers komt.
Kan kloppen ... (Audi R8)
Als je kijkt kan je zien dat Lotus nu ook rode displays gebruikt zoals bij Audi, ook is de vorm van de wijzeplaten-surounding in de trend van Audi.

Lotus is gekend om overal te shoppen ;-) Zeker niet verkeerd om deze te gebruiken!
Bijlagen
Lotus Evora Dashboard
Lotus Evora Dashboard
Evora dashboard.jpg (38.69 KiB) 6162 keer bekeken
Audi R8 Dashboard
Audi R8 Dashboard
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Evora - nieuwe foto's en een video

Bericht door Herman »

copy tekst:Lotus is gekend om overal te shoppen en copy.

onlangs las ik op seloc, dat er iemand was die schade had aan de contactsleutel van zijn perperdure aston-martin, wat bleek ...het buitenste lederlaagje pelde af en het logo van volvo kwam te voorschijn..

ik vraag mij dan ook af als ge die auto ook niet zou kunnen betalen in roebels met eurolaagje erover :D
Gebruikersavatar
fantaflesdopke
Berichten: 172
Lid geworden op: 13 aug 2008, 18:21

Re: Evora - nieuwe foto's en een video

Bericht door fantaflesdopke »

Er zijn wel meer onderdelen van Astons (en Jaguars) die oorspronkelijk terug te vinden waren op een Volvo, of een Ford ...

Denk maar aan bijna alle bedieningsinstrumenten van de DB7!
Afkomstig uit de schappen van Ford. De sleutel ook trouwens, gewoon logo van AM opgekleefd ...


Over de Evora en zijn cc's: mits een compressor zal men daar wel dicht tegen de 400pk eindigen, en dan is de inhoud al iets meer verantwoord. En het is ook geen klein circuitwagentje meer, maar meer richting een GT. Dan kan je wat meer longinhoud wel apprecieren, toch? Cruisen naar een zonnige bestemming, in alle rust ... en toch hard gaan als je op zijn staart trapt!
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Evora - nieuwe foto's en een video

Bericht door Frederik »

Jaguar X-Type break is trouwens een Ford Mondeo break met een ander jasje en logotjes ...
Gebruikersavatar
fantaflesdopke
Berichten: 172
Lid geworden op: 13 aug 2008, 18:21

Re: Evora - nieuwe foto's en een video

Bericht door fantaflesdopke »

Yep, de gewone (sedan) ook trouwens, wat dan weer heel grappige taferelen oplevert: tot aan het "ontwerpen" van de X-type zag je in de silhouette-klasse geen Jaguar rijden, maar wel een Mondeo V6.
Na de lancering van de X-type zag je dan plots ook een silhouette ervan rondcrossen in de wedstrijden ... totdat je in de pitbox ging kijken, waar de oude polyester kuipen van de Mondeo aan de kant lagen :lol:

Nu hebben die silhouettes nog weinig te maken met de productiewagen, ik vond het toch lachen!

Recentste voorbeeld, en nog veel schaamtelozer: Seat Exeo (oude A4) :evil:
Plaats reactie