Een Esprit kopen

De Giugiaro, Stevens & Thomson versies.
Gebruikersavatar
Didier
Berichten: 1596
Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
Naam: Didier heeft Lotusitis ..
Auto: Elan Plus2S CN
Locatie: Geluwe W-VL
Contacteer:

Re: Een Esprit kopen

Bericht door Didier »

MarcDG schreef:er staat bijde advertentie : "pomp koppeling defect" ; zijn dat serieuze kosten voor de herstelling of schuilt daar "iets" meer achter met andere woorden geeft dat eventueel aanleiding tot een ander defect zoals bvb dat van de gehele aandrijving ?
Meestal is het enkel lek, verstorven of gescheurde cups.
Een herstellingssetje voor de pomp (het deel aan de pedaal) kost rond de £7,- en voor het ontvangstcilindertje (deel aan het koppelingshuis) £6,-

In het slechtste geval is één van beide niet meer herstelbaar.
De prijs is dan respectievelijk ongeveer £65,- en £80,-
Prijzen zonder BTW en verzendingskosten.

Natuurlijk als je het zelf kunt klaren, uiteraard.
Bij een dealer zullen de prijzen wellicht iets hooger liggen.

Vraag is .. hoe defect is het onderdeel ... kan de auto dan nog getest worden of niet?
Bedoel ... als je niet kunt koppelen of ontkoppelen is het nogal moeilijk rijden ;)


@Ruben ...
Ruben007 schreef:... Het Lotus virus heeft ook mij gebeten en zou graag een Esprit SE aanschaffen bouwjaren late jaren 80 begin jaren 90 ...
Lang niets meer gehoord ... :?
Al iets gevonden ondertussen?
Of ben je van het virus genezen?
Laatst gewijzigd door Didier op 15 mar 2013, 13:17, 2 keer totaal gewijzigd.
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Een Esprit kopen

Bericht door Blue Darkness »

Ik vrees dat die bedragen voor een Esprit niet realistisch zijn...

Zoiets valt helaas nooit mee!
Gebruikersavatar
Escape
Berichten: 204
Lid geworden op: 21 dec 2011, 09:51
Auto: Esprit turbo SE
Locatie: Holsbeek

Re: Een Esprit kopen

Bericht door Escape »

Blue Darkness schreef:Ik vrees dat die bedragen voor een Esprit niet realistisch zijn...

Zoiets valt helaas nooit mee!
De genoemde prijzen komen van de SJsportscars, mijn ervaring is ook dat de onderdelen helemaal niet zo duur zijn, zolang je zelf kan plaatsen.

Grote probleem in dit geval is inderdaad dat er zo moeilijk of niet met de wagen kan worden gereden als test. Als de rest in orde is, denk ik dat de verkoper er goed aan zou doen zelf de herstelling te (laten) doen, dan zullen er veel meer kopers zijn.

Greetz,

Filip
Gebruikersavatar
gvy
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 nov 2010, 00:58
Naam: Geert
Auto: '80 Esprit S2.2

Re: Een Esprit kopen

Bericht door gvy »

Bij mijn Esprit had een kapotte slavecilinder (van de koppeling) tot gevolg dat ik de synchro's van mijn citroen versnellingsbak heb kapot gereden. (eigen schuld, dikke bult :oops: )
De slavecilinder is een goedkope eenvoudige herstelling (best gewoon cilinder vernieuwen). Het ontluchten kan een beetje lastig zijn.
De defecte versnellingsbak ten gevolge van die kapotte slave was helaas een hele dure.

Zoals gezegd.
Ik zou het vervelend vinden dat je door die defecte cilinder de auto niet kan testrijden en dus heel voorzichtig zijn bij aankoop (lees niet veel betalen en worst case scenario voorzien)

Geert
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
Gebruikersavatar
Didier
Berichten: 1596
Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
Naam: Didier heeft Lotusitis ..
Auto: Elan Plus2S CN
Locatie: Geluwe W-VL
Contacteer:

Re: Een Esprit kopen

Bericht door Didier »

Escape schreef:... De genoemde prijzen komen van de SJsportscars, mijn ervaring is ook dat de onderdelen helemaal niet zo duur zijn, zolang je zelf kan plaatsen ...
Klopt, ik heb de prijzen van Steve Roberts. Is m'n N°1 leverancier :)
En idd, als je het zelf kan plaatsen, is het schappelijk qua prijs.
'k heb het trouwens zelf voor gehad ... weliswaar met de +2 ;)
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Een Esprit kopen

Bericht door Bzguy »

Hopelijk is het enkel dat !

Want er zijn onderdelen die gewoonweg NIET meer te krijgen zijn, niet voor 10 EUR noch voor 10.000 EUR !

Zoek vb maar eens een 'pressure switch' of een chip-houder voor een Stevens Esprit ...
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Plaats reactie