USA Esprit 1991

De Giugiaro, Stevens & Thomson versies.
patrickB
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jun 2009, 09:39
Auto: Esprit

Re: USA Esprit 1991

Bericht door patrickB »

Ja , dat weet ik ook wel. Maar de wagen is van '90 , dus heeft geen CEC. :roll:
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: USA Esprit 1991

Bericht door Bzguy »

FastEleven schreef:
Maar Hongarije!!. Krijg die maar ingeschreven.
Hongarije is sinds 2004 lid van de Europese Unie .... :roll: :roll: :roll:
idd, dus geen invoertaksen enz (vrij verkeer van goederen & diensten binnen de EU) en met het vliegtuig hooguit paar uurtjes vliegen :)

DUS : verkoper mailen en vragen naar info, kost je amper paar min werk :)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: USA Esprit 1991

Bericht door FastEleven »

En een auto ingeschreven in de EU moet worden aanvaard door andere EU landen voor de inschrijving ....
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
gvy
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 nov 2010, 00:58
Naam: Geert
Auto: '80 Esprit S2.2

Re: USA Esprit 1991

Bericht door gvy »

Op het Opel GT forum zit iemand die momenteel een USA corvette wil invoeren naar nederland. De man heeft nogal wat contacten daarginds en gaf volgend geschat kostenplaatje:

1200 dollar verschepingskosten + 19%btw over de aanschaf en transportkost + 500€ voor het lossen in rotterdam.
En verder sprak ie nog 500 dollar bemiddelingskosten + 350 dollar voor keuring van de wagen + transport tot aan de haven in de USA. Die worden gemaakt om iemand ter plaatse de wagen grondig te inspecteren.

Het geeft ongeveer een idee.
Verder ook nog rekening houden met homologatie hier.

Geert

PS: Ik heb geen ervariing met inport.
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
Gebruikersavatar
gvy
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 nov 2010, 00:58
Naam: Geert
Auto: '80 Esprit S2.2

Re: USA Esprit 1991

Bericht door gvy »

overigens, deze hier staat ook al een tijdje te koop. http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=183371790

Ik heb deze auto gezien en er in gezeten eind vorig jaar.
Die man heeft ook een Giugiaro turbo esprit te koop staan. Ik was vooral die auto gaan bekijken,ik zocht een oldtimer, maar heb terloops ook even de andere bekeken.
Misschien interesseert hij jou.

Geert
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
patrickB
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jun 2009, 09:39
Auto: Esprit

Re: USA Esprit 1991

Bericht door patrickB »

Bedankt voor alle reacties.

Patrick
Gebruikersavatar
X-ian
Berichten: 1179
Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25
Locatie: Bornem

Re: USA Esprit 1991

Bericht door X-ian »

FastEleven schreef:En een auto ingeschreven in de EU moet worden aanvaard door andere EU landen voor de inschrijving ....
Zijn daar geen uitzonderingen op? Ik lees regelmatig verhalen dat bepaalde wagens Uit de UK hier niet ingeschreven raken. B.v. Een elise S1 sport 160 SVA. Of een Ariel Atom. :roll: En de UK is toch EU... :?
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: USA Esprit 1991

Bericht door FastEleven »

In principe moet de belgische staat ALLE auto's toelaten die ook in een ander EU land ingeschreven zijn geweest. Van de meeste auto's bestaat gewoon een Europees gelijkvormigheidsattest, en kun je gewoon overgaan tot inschrijving.

Echter, als er geen Europees geljikvormigheidsattest bestaat (CoC in Lotuskringen) van die auto (zoals voor de Westfield Eleven, de Noble van Bzguy, maar ook sommige specifieke Lotussen zoals de 2-11, ...), dan moet de auto een éénmalige homologatie specifiek aan dat voertuig doorstaan. Belangrijk is natuurlijk wel, dat het voertuig overeenkomt met wat op de inschrijvingspapieren uit het buitenland staat vermeld.

Om die reden moet bv elke Lotus 2-11 eerst in de Uk zijn ingeschreven vooraleer het voertuig in Belgie aan te melden voor éénmalige homologatie.

Op die manier zou je dus in principe ook een Honda aangedreven Elise moeten kunnen homologeren. Helaas staat een dergelijke conversie (motor, motornummer, cc, vermogen, ...) echt nooit aangegeven op de Engelse papieren, waardoor de auto niet conform de papieren is en je de belgische homologatie kan vergeten. Deze aanpassingen worden door sommige Engelsen wel aangegeven aan de verzekering, maar het inschrivingsformulier wordt niet aangepast.

Hou bij bovenstaande natuurlijk ook rekening met de specifieke (en dus supplementaire) belgische wetgeving :
- Uitstoot normen in functie van het bouwjaar : daarom kan de recent gebouwde Westfield Eleven met correct bouwjaar met oude BMC A-series motor niet gehomologeerd worden
- Ook moet een auto in België 11 cm (+/- 2 cm) van de grond liggen
- Geen idee of ook het humeur en de liefde voor de automobiel van de persoon die de homologatie uitvoert enige invloed kan hebben ...

En om terug on topic te komen : de meeste autos die in de US rondrijden voldoen NIET aan de EU normen. Daarom moet je eerst goed weten of je auto ook maar in aanmerking KAN komen vooraleer een auto te importeren. Uitkijken en informeren dus !!
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
patrickB
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jun 2009, 09:39
Auto: Esprit

Re: USA Esprit 1991

Bericht door patrickB »

Dus kort door de bocht is die esprit van Hongarije een "piece off cake" in vergelijking met de USA esprit.

Heeft iemand weet van een firma die een keuring op afstand kan doen in Hongarije ?
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: USA Esprit 1991

Bericht door Frederik »

Waarom zoek je eigenlijk geen Esprit dichter bij huis ... oa in Nederland, België, Frankrijk of Duitsland? :-)
De taalbarrière is al een pak minder groot en makkelijker om ter plaatse te gaan zien.

Kijk anders es op http://www.mobile.de
Plaats reactie