B zelfklever? achteraan op wagen, wat zegt wet ? waar ?

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

B zelfklever? achteraan op wagen, wat zegt wet ? waar ?

Bericht door Herman »

Ik moet op mijn beide lotus koetskes een B klever plakken achteraan, omdat ze beiden nu binnenkort moeten bollen in het buitenland, wat zegt de wetgever eigenlijk hieromtrent ? qua grootte en plaats ?-- ik haat die grote idiote klevers, zou een piepkleine B , gewoon de letter, ook mogen, in welk kleur dan ? zijn er ergens originele te koop ?
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: B zelfklever? achteraan op wagen, wat zegt wet ? waar ?

Bericht door Frederik »

Binnen België is een B sticker niet verplicht, als je naar het buitenland gaat wel. Ik rij al jaren in het buitenland zonder een B en heb nog nooit problemen gehad. Naar het schijnt doen ze daar enkel nog in Zwitserland moeilijk over.

De meeste europese landen hebben nu ook europese nummerplaten waarbij de land-letter in de nummerplaat ingewerkt is.

Je mag overal de B plakken als het maar aan de achterkant van je wagen is.
Over het formaat kan ik niet veel terugvinden, maar ik ben nogal fan van de kleintjes.
Bijlagen
63_05.jpg
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: B zelfklever? achteraan op wagen, wat zegt wet ? waar ?

Bericht door Bzguy »

ik vertik t om n B op mn auto's te hangen, heb n degout van stickers ! OOk geen type-aanduiding of zo , gewoon lekker strak.

Heb wel t voordeel da'k een EURO-plaat heb, scheelt wel n pak als de flikken me zien :)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: B zelfklever? achteraan op wagen, wat zegt wet ? waar ?

Bericht door Herman »

jaren terug werd ik aan de Franse grens nabij Maubeuge tegengehouden door de douane en mocht Frankrijk niet binnen omdat ik geen B erop had.... ik was toen een verwoed compitie valschermspringer en we moesten rap rap naar het vliegveld van Maubeuge voor een wedstrijd. dus géén tijd eigenlijk om er ene (B) te gaan kopen.... toen heb ik maar de lippenstift van mijn lief genomen en een heel grote B achteraan op mijn toen witte Capri getekend, en we konden doorrijden....
Laatst gewijzigd door Herman op 26 nov 2008, 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: B zelfklever? achteraan op wagen, wat zegt wet ? waar ?

Bericht door Herman »

Heb ooit een koppel gekend ,pas getrouwd en hevige verliefd... de man was een extreme fan van Brigitte Bardot, hij verzamelde werkelijk alles wat met BB te maken had foto's, sleutelhangers, alles maar dan ook alles.... zijn vrouw wilde hem eens een super cadeau doen voor zijnen verjaardag, en liet zich achteraan op beide bipsen een grote B tatoeeren...... s'avonds .. t'ventje kwam thuis,een beetje in de wind, want hij had al een beetje gevierd en gedronken op het werk.. en wa later in de werkkamer springt zijn vrouw plots poedelnaakt uit bed met alle lichten aan, en steekt haren derierre in de lucht en roept : ziet es schatteke wat vind ge daarvan ?, en wa leest ge nu... ? en hij wrijft zijn ogen uit, en leest ..... B....
ja.... de rest moet ge maar verbeelden....


a la cama...
Gebruikersavatar
wimvanbeeck
Berichten: 1615
Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
Naam: Wim
Auto: Elise S 220
Locatie: Lommel

Re: B zelfklever? achteraan op wagen, wat zegt wet ? waar ?

Bericht door wimvanbeeck »

ik vind een klasieke B ( wittte ovaal met zwarte rand en zwarte B ) ook niet mooi, zelf de zilverkleurige B-kader die Thierry Oostende erop hang vind ik ook veel te platiekerig, ik zou graag een zwarte B met ovaal errond maar zonder witte achtergrond hebben en dan niet te groot, misschien de maat die op die foto van de Polo hangt van Frederic, soms zien we dit wel eens maar ik weet niet waar die te koop zijn, wie kan daar bij helpen?
Misschien een vraag naar de daelers, als het onderste deel van de ovaal een kleine tekst wordt, bv LOTUS FKM of LOTUS THIERRY VERHIEST of LOTUS FVH kan dit nog een goed idee zijn om de daelers wat reklame te laten maken op een subtiele mannier, deze stikkers zouden dan in 2 kleuren moeten gemaakt worden, zwart ( voor licht Lotus ) of zilvergrijs ( voor donkere Lotus ).
Ik heb achter mijn plaat een carbon sheet van Reverie geplakt, zie er een beetje mooier uit.

Wim
Bijlagen
IMG_3299.JPG
IMG_3299.JPG (30.34 KiB) 4033 keer bekeken
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: B zelfklever? achteraan op wagen, wat zegt wet ? waar ?

Bericht door Frederik »

Ik zie ook regelmatig een andere variant van de B. Het is een fijn grijs ovaaltje met daarin een B in het zilver maar enkel de contouren. Ik kan er niet direct een foto van vinden, maar heb ze al regelmatig tegengekomen.
Dat zou een mooi alternatief zijn voor op je carbon plaat.

Als je begrijpt dat ik bedoel?
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: B zelfklever? achteraan op wagen, wat zegt wet ? waar ?

Bericht door Frederik »

Frederik schreef:Als je begrijpt dat ik bedoel?
Fototje gevonden :)
Bijlagen
90_09.jpg
Gebruikersavatar
vasseur
Berichten: 707
Lid geworden op: 03 sep 2008, 18:00
Auto: Elise s1 - Elan+2

Re: B zelfklever? achteraan op wagen, wat zegt wet ? waar ?

Bericht door vasseur »

Heb wel t voordeel da'k een EURO-plaat heb, scheelt wel n pak als de flikken me zien :)
Ik heb mij altijd afgevraagd hoe je aan zo een plaat komt en wat je bedoelt tegenover de flikken , een voor of nadeel?
IN LOVE WITH MY GIRLS ON WHEELS

Afbeelding Ypres Lotus Day - dé officiële forumrit [schrijf nu in!]
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: B zelfklever? achteraan op wagen, wat zegt wet ? waar ?

Bericht door Frederik »

vasseur schreef:
Heb wel t voordeel da'k een EURO-plaat heb, scheelt wel n pak als de flikken me zien :)
Ik heb mij altijd afgevraagd hoe je aan zo een plaat komt en wat je bedoelt tegenover de flikken , een voor of nadeel?
Werkt bij Eurocontrol (= europese instelling dat instaat voor de veiligheid van de luchtvaart) ... BIV, taksen en verzekering zouden hetzelfde zijn.

Heeft 'soms' wel een voordeel bij de Politie uw vriend (maar niet demijne ;))
Plaats reactie