Nieuw model Lotus Etna
Geplaatst: 24 mar 2011, 22:47
In 1984 presenteert Lotus de Etna concept op de Birmingham Motorshow. Door Giugario getekende V8 was een direct succes. De wagen zal op de markt komen in 1988. De specificaties omvatten: computer-controlled active ride, with anti-dive, anti-roll and anti-squat. An adjustable height setting and self-levelling promised to make the drive consistent in all conditions. traction control, anti-lock brakes (still a supercar rarity in 1984), engine management and even active noise cancelling.
Lotus is zich bewust van de belofte die ze doen. '‘Such promise as this must be allowed to be fulfilled. Lotus, who so long ago graduated to the top of the tree as builders of the best grand prix cars, must be allowed to become makers of the world’s finest road car. With Giugiaro involved there is no question that they can do it.’
Vervolgens gaat Lotus op zoek naar financiering om de Etna daadwerkelijk in productie te kunnen nemen. Het is de tijd net na de oliecrisis en de oorlog Irak - Iran. Chapman is enkele jaren geleden overleden en de omzet in de Esprit en Excel lopen terug. De financiering komt nooit rond en in 1986 wordt Lotus gekocht door General Motors. De Etna wordt nooit gebouwd.
In 2010 presenteert Lotus 5 nieuwe modellen op de Parijse Autosalon. Een 'new era' is begonnen. Vervolgens gaat Lotus op zoek naar financiering om de modellen daadwerkelijk te bouwen. Het is de tijd na de krediet crisis. De omzet in de Elise en Evora loopt terug...
vrij naar Octane
http://www.classicandperformancecar.com ... _etna.html
Lotus is zich bewust van de belofte die ze doen. '‘Such promise as this must be allowed to be fulfilled. Lotus, who so long ago graduated to the top of the tree as builders of the best grand prix cars, must be allowed to become makers of the world’s finest road car. With Giugiaro involved there is no question that they can do it.’
Vervolgens gaat Lotus op zoek naar financiering om de Etna daadwerkelijk in productie te kunnen nemen. Het is de tijd net na de oliecrisis en de oorlog Irak - Iran. Chapman is enkele jaren geleden overleden en de omzet in de Esprit en Excel lopen terug. De financiering komt nooit rond en in 1986 wordt Lotus gekocht door General Motors. De Etna wordt nooit gebouwd.
In 2010 presenteert Lotus 5 nieuwe modellen op de Parijse Autosalon. Een 'new era' is begonnen. Vervolgens gaat Lotus op zoek naar financiering om de modellen daadwerkelijk te bouwen. Het is de tijd na de krediet crisis. De omzet in de Elise en Evora loopt terug...
vrij naar Octane
http://www.classicandperformancecar.com ... _etna.html