temperatuur in de kofferuimte.

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Plaats reactie
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

temperatuur in de kofferuimte.

Bericht door Herman »

temperatuur in kofferruimte...
wat ik straks eens zal checken (weeral checken) is de temperatuur in de kofferruimte van den europa s-- ik vertrek straks naar antwerpen- en terug en zal het eens nazien. ik heb zo een temperatuurmeter die de hoogste en laagste waarden aangeeft.
t' is nogal een probleem die koffertemperatuur in een elise/exige en europa, het kistje oesters of aardbeien kan men wel vergeten.... toch zal ik het eens meten, k'post vanavond de resultaten...
molleke

Re: temperatuur in de kofferuimte.

Bericht door molleke »

dat is iets intressant ben benieuwd
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: temperatuur in de kofferuimte.

Bericht door Herman »

kort voor de middag aangezet 11.15 uur kortrijk- buiten temp.
10 °graden- aankomst antwerpen FKM 12.00 uur 14.5° hoogste temperatuur graden-
terugkeer zelfde verhoging- beide trajekten redelijk doorgefietst.

men mag aannemen dat in de winter de koffertemperatuur 3.5° a 4° graden zal verhogen tegenover de buiten temperatuur....

ik denk dat files, felle zon op de achteruit, en zomertemperaturen wel nog een rol zullen spelen...
den Michel op de Meguires meet bij FKM gaf mij hiervoor deze middag een goede tip, leg altijd een frigo shopping bag in uw koffer zo ene vd aldi, colruyt, makro of zo, dat helpt de dingen cool te houden..
molleke

Re: temperatuur in de kofferuimte.

Bericht door molleke »

Herman schreef:kort voor de middag aangezet 11.15 uur kortrijk- buiten temp.
10 °graden- aankomst antwerpen FKM 12.00 uur 14.5° hoogste temperatuur graden-
terugkeer zelfde verhoging- beide trajekten redelijk doorgefietst.

men mag aannemen dat in de winter de koffertemperatuur 3.5° a 4° graden zal verhogen tegenover de buiten temperatuur....

ik denk dat files, felle zon op de achteruit, en zomertemperaturen wel nog een rol zullen spelen...
den Michel op de Meguires meet bij FKM gaf mij hiervoor deze middag een goede tip, leg altijd een frigo shopping bag in uw koffer zo ene vd aldi, colruyt, makro of zo, dat helpt de dingen cool te houden..
dat doet mijn sas al jaren zo een zak in de koffer, ik dacht dat er meer graden was van temperatuur in de koffer bij het rijden , is niet zo veel hoger een graad of 4 meer , zeker dat de motor er zo dicht bij lig
Laatst gewijzigd door Frederik op 17 nov 2008, 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote hierbijgezet en vorige (lege) post verwijderd
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: temperatuur in de kofferuimte.

Bericht door Herman »

ik denk dat de temperatuur van mijn elise iets hoger gaat zijn dan van de europa, ik zal dat ook eens nameten--
de normale bedrijfs werk temperatuur van europa s is 87 graden tijdens het rijden. maar de (grote) uitlaat ligt vlak onder de koffer en onder de clam is er een dikke soort alumiumfolie als bescherming tege de grote hitte,
FKM heeft mij ooit eens gezegd dat reden waarom men het achterstuk van het chassis waarin de motor ligt (ingebouwd is) uit gegalvaniseerd plaatstaal gemaakt heeft bij de europa, is omdat deze zo warm komt, dat indien het in aluminium zou gemaakt zijn, dit zou beschadigd raken op den duur.....
Plaats reactie