Tiger met hoest!
- Erwin
- Berichten: 1812
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
- Locatie: Haasrode
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Tiger met hoest!
Ja, en dat het droog is want van een kleine 80 pk naar 131 is wel een sereus verschil! Ik zal er daar tegen ook de goede bougiekes insteken zodat hij niet begint te haperen op 6.600 en we lekker kunnen doorgaan tot 7.700 en dan moeten we normaal de 165 pk's wel halen dus dat wordt genieten!HJ2 schreef:Goed nieuws
Zorg maar dat de kart warm is zaterdag
- X-ian
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
- Naam: Christian
- Auto: Ik had Elise Type 25
- Locatie: Bornem
Re: Tiger met hoest!
Da's toch een pak van je hart .
Ik vind dat we jongetjes zijn die met autootjes spelen... maar ons speelgoed moet wel in orde zijn !
Ik vind dat we jongetjes zijn die met autootjes spelen... maar ons speelgoed moet wel in orde zijn !
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Tiger met hoest!
Zo blijven we jong hé!X-ian schreef:Da's toch een pak van je hart .
Ik vind dat we jongetjes zijn die met autootjes spelen... maar ons speelgoed moet wel in orde zijn !
Eerst spelen we met kleine autokes en dan spelen we met die kleine autokes in het groot!
- mindp0wer
- Berichten: 2226
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
- Locatie: Kermt
Re: Tiger met hoest!
Is dat probleem nu gekomen of had je dat al toen je de Tiger kocht? Toen je de Tiger pas had had ik de indruk aan je posts te lezen dat ie dik in orde was. Hoe komt zoiets dan?
Lotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015
I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Tiger met hoest!
Dat was ook zo!mindp0wer schreef:Is dat probleem nu gekomen of had je dat al toen je de Tiger kocht? Toen je de Tiger pas had had ik de indruk aan je posts te lezen dat ie dik in orde was. Hoe komt zoiets dan?
Je zit in een piepklein otoke met uw gat op de grond en je denkt in het begin dus wel degelijk dus dat dat een rakket is! Ik kwam wel uit een limo hé, genaamd Elan dus het verschil is groot en alles gaat dus precies veel rapper!
Na enkele weken een paar keer gaan spelen op mijn testcircuit en daar merkte ik duidelijk dat hij een pak trager was dan de Elan??? Hij trok dus tot een 5.000 tr goed maar dan voelde je duidelijk dat er niet echt pk meer bijkwamen ook al ging hij nog door tot eventueel 7.700 tr maar eigelijk had dit geen enkele zin.
Dan begonnen met andere bougiekes te steken en het één en andere eens na te kijken maar niet echt veel tijd gehad dus met de VAB happening pas echt duidelijk gemerkt dat er een serieus probleem is.
Ik kom sneller de bocht uit als met de Elan kan veel veel later remmen en op het rechte stuk haal ik dan met moeite 160 km/hr! Dan weet je dat er een probleem is!
Had dan voor ik naar Marokko ging nog speciale Magnecor kabels besteld omdat ik dacht dat het misschien een bougiekabel was die slecht was maar met de vroemdag waren die gemonteerd en dus geen effect.
Ja, zelfs met de kleine 80 pk die ik maar had krijg ik het dan toch nog klaar om bij mijn eerste ronde dat ding te laten slippen!
Ik ga nu mijn andere bougiekes steken en eens gaan spelen zie!
-
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
- Locatie: Delluf
Re: Tiger met hoest!
Nou... om er nog even op terug te komen... de Kart was niet warm hoor... Buiten was het ook al niet veel warmer, gelukkig had Ivo nog een trui en een helm liggen, dat scheelde al een stuk Wat ook een stuk scheelde is dat ik mezelf moed had ingesproken en ik er in godesnaam maar op vertrouwde dat Ivo de omgeving (en de wegen en de gesteldheid van het wegdek) beter kende dan ik, anders had ik mijn onderbroek in minstens 7 kleuren besmeurd!
Kortom... dat ding gaat hard! (zelfs zonder V-tec)
Als er een verwarming in zou zitten, kon de Elan het wel eens moeilijk gaan krijgen.... Wat een heerlijk scheurijzer zeg
Maar laat ik die laatste van de winter eerst maar weer eens vertroetelen in de garage. Goed is immers niet genoeg
Kortom... dat ding gaat hard! (zelfs zonder V-tec)
Als er een verwarming in zou zitten, kon de Elan het wel eens moeilijk gaan krijgen.... Wat een heerlijk scheurijzer zeg
Maar laat ik die laatste van de winter eerst maar weer eens vertroetelen in de garage. Goed is immers niet genoeg
If you always do what you always did, you always get what you always got.
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Tiger met hoest!
HJ2 schreef: Kortom... dat ding gaat hard! (zelfs zonder V-tec)
Ja, ik had dus de dag voor je kwam de andere bougies gestoken en de poelie gedemonteerd die dus de boosdoener v/h probleem was en ik heb deze nu deftig gemonteerd en vastgezet.
Zoals Olivier voorspeld had waren dus de bougies wel degelijk naar de kl... door dat ze veel te heet geworden waren en kwam ik daarmee ook maar aan die 130 paardjes i.p.v. de 165 die er moeten inzitten.
Voor mij was het dus ook de eerste keer dat ik hem eens deftig kon testen en was het net als voor Henk even schrikken hoe snel hij nu wel is.
We waren zo druk naar elkaar aan het roepen dat ik vergat om mijn topje v/d VVT in te schakelen en aangezien Olivier alle parameters aangepast heeft met de VVT ingeschakeld waren we dus nog niet op vol vermogen aan het rijden Henk! Dat doen we dus nog eens over.
Ondertussen altijd al te slecht weer geweest om hem nog eens deftig te testen want het moet nu echt wel droog zijn om hem eens echt open te sleuren.
Normaal ga ik zondag eens een deftig ritje doen want ik heb nu al lang genoeg moeten wachten!
- Bosbon_be
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 07 sep 2008, 20:36
- Naam: Peter Bosmans
- Auto: Elan SE
- Locatie: Hasselt
Re: Tiger met hoest!
Hoe lang moest hij hiervoor op de rollen, en wat kost zo een oefening?
Ik heb voor mijn Esprit al een map gekregen, maar zal, net zoals Ivo, even op de rollen moeten om te kijken of alles correct staat. (en ook om te weten wat het eindresultaat (pk's) is)
Ik heb voor mijn Esprit al een map gekregen, maar zal, net zoals Ivo, even op de rollen moeten om te kijken of alles correct staat. (en ook om te weten wat het eindresultaat (pk's) is)
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Tiger met hoest!
Die van mij kreeg in eerste instantie zelf de rol niet meer getrokken in 3° versnelling en Olivier kon niet geloven dat ik daar zo de VAB happening en vroemdag op Zolder mee gereden had!Bosbon_be schreef:Hoe lang moest hij hiervoor op de rollen, en wat kost zo een oefening?
Ik heb voor mijn Esprit al een map gekregen, maar zal, net zoals Ivo, even op de rollen moeten om te kijken of alles correct staat. (en ook om te weten wat het eindresultaat (pk's) is)
Ik had er de gewone bougiekes terug ingestoken omdat de andere bougies kunnen startproblemen geven aangezien ze gemaakt zijn om pas goed te werken als ze lekker heet staan.We zijn dan beginnen zoeken en uiteindelijk het probleem gevonden zoals ik hier reeds geschreven heb.
Hij heeft dan zeker 10 runs gedaan alvorens alle parameters juist stonden en het was toen al duidelijk dat de bougiekes het aant begeven waren. De laatste runs om dus even het echte vermogen te zien wel wat gesputter en op 6.500 tr. gaven de bougies het iedere keer helemaal op.
Met Henk een paar keer getest en zefs zonder de VTT ingechakeld blijft hij echt doortrekken tot 7.700 tr dus zondag is met de VVT proberen!
Eigenlijk zou ik nu nog even moeten binnenspringen om een deftige run te doen en hoeveel pk's ik nu echt heb.
De prijzen staan op hun site maar ik dacht 145 euro voor een gewone run.
Bij mij hebben we echt de auto uit elkaar gehaald en zelfs de snuit gedemonteerd om de distributie na te kijken dus was het wel wat meer!