Dat moogde toch eens explicerenErwin schreef: - een 120 Pk Mk1 rijdt een pak beter dan een Mk2 met dezelfde motor
Gezocht : Lotus Elise MKI of MKII
- mindp0wer
- Berichten: 2226
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
- Locatie: Kermt
Re: Gezocht : Lotus Elise MKII
Lotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015
I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: Gezocht : Lotus Elise MKII
Yep, ik heb enkel een MK2 gehad, geen MK1, maar wel regelmatig mee gereden. FastEleven heeft een andere mening ...Erwin schreef:
een 120 Pk Mk1 rijdt een pak beter dan een Mk2 met dezelfde motor
Mindpower schreef :
Dat moogde toch eens expliceren
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
- thiva
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:19
- Naam: Thierry
- Auto: Exige S2 240
- Locatie: Sugartown
Re: Gezocht : Lotus Elise MKII
Mijn kind, schoon kind zeker...mindp0wer schreef:Dat moogde toch eens explicerenErwin schreef: - een 120 Pk Mk1 rijdt een pak beter dan een Mk2 met dezelfde motor
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
- Blue Darkness
- Berichten: 3056
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Locatie: Linter (Belgium)
- Contacteer:
Re: Gezocht : Lotus Elise MKII
Ik denk dat Erwin redelijk goed kan vergelijken aangezien hij ze beiden gehad heeft...thiva schreef:Mijn kind, schoon kind zeker...mindp0wer schreef:Dat moogde toch eens explicerenErwin schreef: - een 120 Pk Mk1 rijdt een pak beter dan een Mk2 met dezelfde motor
- X-ian
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
- Naam: Christian
- Auto: Ik had Elise Type 25
- Locatie: Bornem
Re: Gezocht : Lotus Elise MKII
Stop!. Zwijg!Dim schreef:Als je vergelijkbare wagens bekijkt, zal je snel zien dat mijn Elise R scherp geprijsd staat. Laten we even Target buiten beschouwing cfr supra.
Ik heb de wagen inderdaad goed verzorgd, getuige het stapeltje fakturen van de Lotus garage. Weet dat je daar een wagen hebt met nieuwe remschijven, nieuwe remblokken, nieuwe stalen remleidingen, nieuwe remvloeistof, nieuwe koelvloeistof met net gespoeld en gekuist koelsysteem, net volledig groot onderhoud gehad, perfect werkende airco en electrics, nieuwe resistor pack. En bij de conversie zijn enkel nieuwe onderdelen gebruikt, waardoor ge een splinternieuwe stuurinrichting hebt etc. De geometrie is net gereviseerd en perfect afgesteld. En als je wil, krijg je er een hurricane luchtfilter bij !
Tel al die onderdelen en kosten bij elkaar, en je zal zien dat je een zeer interessante wagen hebt, zonder te verwachten onmiddellijke kosten !
Ik kan mij nu nog met moeite bedwingen om hem te kopen!! (echt).
Mijn vrouw gaat dat niet goed vinden Ze vind dat ik er al een heb... en ze heeft gelijk natuurlijk....
- Erwin
- Berichten: 1812
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
- Locatie: Haasrode
Re: Gezocht : Lotus Elise MKII
Heren .... rustig!Blue Darkness schreef:Ik denk dat Erwin redelijk goed kan vergelijken aangezien hij ze beiden gehad heeft...
Ik heb een standaard mk1 120PK en had ook nog een Mk2 111S met VVC 160 PK.
Om te beginnen is er de 150 kg gewichtverschil. Vandaar dat ik zeg dat een mk2 met dezelfde motor minder goed gaat door het extra gewicht.
Persoonlijk vind ik de 120pk Rover leuker rijden dan een 111S. De 111S moet je echt boven de 4000 tr/min houden wil hij vooruit gaan. Bij een 120 Pk heb je meer koppel onderin, maar boven de 5500 tr/min doet hij niet veel meer. Persoonlijk verkies ik dus meer koppel onderin.
By the way : Any Lotus is better than no Lotus
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
- SteveVDAB
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 21 sep 2010, 14:36
- Naam: Steve
- Auto: nog geen
- Locatie: Nieuwpoort, aan zee
Re: Gezocht : Lotus Elise MKII
Mooie aanmerkingen Erwin.
Ben ook voorstander van een hogere koppel bij lage rpm, alhoewel +5000 altijd wel leuk is
Ben ook voorstander van een hogere koppel bij lage rpm, alhoewel +5000 altijd wel leuk is
- Dim
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
- Auto: Exige S 240
Re: Gezocht : Lotus Elise MKII
Ok...voor jullie dus een DIESEL Elise...
"Torque is for people too lazy to change gear and too cheap to buy an automatic"
oeioeioei...wat heb ik nu gezegd
"Torque is for people too lazy to change gear and too cheap to buy an automatic"
oeioeioei...wat heb ik nu gezegd
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
-
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
- Locatie: Grens gebied, Nederland.
Re: Gezocht : Lotus Elise MKII
Doe mij maar een V8 danDim schreef:Ok...voor jullie dus een DIESEL Elise...
"Torque is for people too lazy to change gear and too cheap to buy an automatic"
oeioeioei...wat heb ik nu gezegd
Topic starter : De euro word sterker , het word weer interresanter om een engelse auto hierheen te halen en het stuur om te bouwen. Maar een goede S1 vinden word steeds moeilijker. Onderstel moet ververst worden, draagarmen zijn roestig indien auto uit de UK komt, etc.
Enigste tip die ik kan even omtrent RHD en LHD is om te proefrijden. Ik heb zoveel gereden met Engelse/Japanse auto's met stuur op de "verkeerde" plaats dat ik het totaal niet meer merk.
en Target ? wel als je daar koopt dan heb je in iedergeval al een Elise voor spareparts, veel meer als schroot word daar niet verkocht tenzij je echt veel geluk hebt.