01/11/2008 : Lotus Days 2008 - [foto's / comments]

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Gebruikersavatar
bAAx
Berichten: 351
Lid geworden op: 21 okt 2008, 11:51
Auto: 1.6 elise

Re: 01/11/2008 : Lotus Days 2008 - [foto's / comments]

Bericht door bAAx »

Hello guys :)

ik heb me nog niet voorgesteld wegens te druk en nu pas dit forum gevonden (duhhhh) ... ik ben Axel uit Gent, en heb deze dag met jullie meegereden in de zwarte atmo speedster op zwarte TD wielen met semis (zelfde systeem als Alain van hierboven dacht ik! (allé zonder de APs ;) ) jammer dat ik je niet gesproken heb!)

tis de deze van hieronder vooraan:
IMG_1868.jpg
Ik moet zeggen: wat een dag! Thierry en crew hebben dat perfect georganiseerd..
Erg gastvrije ontvangst met gratis versnaperingen, verwarmingselementjes in de pitbox, mechanische bijstand van de meest sympathieke en capabele mecanos die ik me kan voorstellen (gelukkig niet nodig gehad 8-) ), open pitlane (altijd een bonus), super rondjes achter fantastisch capabele & sympathieke Franse Caterham piloot in zijn 115 pk sterke (licht aftandse) beestje (waarmee hij vrolijk lichtvoetige dansend in het grensgebied (bijna) gans het deelnemersveld op rondjes zette), lekker vochtige baan en verrassend goed reagerende semis (ik heb ze pas, dus ik was absoluut niet zeker wat dat wel ging geven)..
Elke moment dat ik kon op de baan, veel bijgeleerd, en super geamuseerd!
Way to go Thierry!

Ik heb maar een paar mensen gesproken omdat ik nog niemand ken van dit forum, maar dat komt hopelijk spoedig wel ;)

Beste groeten, en tot de volgende!
Laatst gewijzigd door Frederik op 03 nov 2008, 10:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto geuploaded zodat deze beter past in de layout.
Obviously, youre not a golfer
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: 01/11/2008 : Lotus Days 2008 - [foto's / comments]

Bericht door Frederik »

bAAx schreef:Hello guys :)

ik heb me nog niet voorgesteld wegens te druk en nu pas dit forum gevonden (duhhhh) ... ik ben Axel uit Gent, en heb deze dag met jullie meegereden in de zwarte atmo speedster op zwarte TD wielen met semis (zelfde systeem als Alain van hierboven dacht ik! (allé zonder de APs ;) ) jammer dat ik je niet gesproken heb!)

Ik heb maar een paar mensen gesproken omdat ik nog niemand ken van dit forum, maar dat komt hopelijk spoedig wel ;)
Hoi Axel; welkom op het forum!

De Speedsterrijders zijn hier meer dan welkom, jammer dat je u nog niet eerder had voorgesteld op het forum. Enkele forummembers hebben elkaar zaterdag leren kunnen kennen (forum is nog niet zo oud) en we hebben een zeer fijne dag gehad.

Ik zou zeggen... stel jezelf es voor onder "Stel je voor" maar maak ook een thread over je Speedster onder "Showroom / Garage" zo weten we wie je bent bij devolgende gelegenheid! ;)

Maar... nu terug naar foto's én commentaren over de Lotus Days...
Scartie
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 aug 2008, 10:25
Auto: Elan S4/Speedster Turbo
Locatie: Kruishoutem

Re: 01/11/2008 : Lotus Days 2008 - [foto's / comments]

Bericht door Scartie »

Hallo members,

Ook ik ben vol lof over de organisatie. Het was tot in de puntjes verzorgd en uiteindelijk zijn geld waard. Alleen de weergoden waren ons niet goed gezind want het circuit lag er (klets)nat bij en het heeft nogal wat gemiezerd (naar het schijnt heeft het in Vlaanderen onafgebroken geregend, dus zo veel klagen moeten we ook niet)
Met een Speedster Turbo op semi-slicks vraagt op een spekglad circuit om permanente evenwichtsoefening tussen onder- en overstuur en na een half uur ben ik na teveel van dat laatste bij Stavelot de grindbak in gevlogen. Gelukkig zonder erg en ik ben er op eigen krachten kunnen uitrijden, wel met een beetje steentjes in mijn kielzog (buiten de ideale rijlijn!)
Dat brengt je weer met de voetjes op de grond want een tiental anderen (waaronder een Engelse Speedster Turbo, daar Vauxhal VXR genaamd) hadden minder geluk en parkeerden hun auto's meestal boven de Raidillon tegen de muur met nogal wat blikschade (composiet ?) tot gevolg.
Als er nog mensen zijn die foto's hebben van mijn zilvergrijze Speedster Turbo (met Trust@Work op de deur), zet ze dan gerust op het forum.
Groeten ook aan Molleke en X-E-G en hun sympathieke dames en aan Frederik voor dit forum en de schitterende foto's.
Hopelijk komen er nog enkele trackdays waar we onder gelijkgezinden ons kunnen amuseren.
We hebben allemaal op dit forum zitten wachten!

Groeten,
Scartie ;)
Allez gauw !
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: 01/11/2008 : Lotus Days 2008 - [foto's / comments]

Bericht door Frederik »

Scartie schreef:Groeten ook aan Molleke en X-E-G en hun sympathieke dames en aan Frederik voor dit forum en de schitterende foto's.
Graag gedaan, foto's maken doe ik graag... maar ik rij al even graag rondjes op het circuit. Al had ik deze keer toch meer zin in foto's nemen dan rijden.
Scartie schreef:Hopelijk komen er nog enkele trackdays waar we onder gelijkgezinden ons kunnen amuseren.
Zeker, nadat ik mijn remproblemen heb kunnen oplossen zal ik zeker meer op circuit te vinden zijn. We kunnen altijd afspreken want komen uit dezelfde richting hé.
Scartie schreef:We hebben allemaal op dit forum zitten wachten!
Ik doe mijn best om een goed, een deftig en een leuk forum op poten te zetten. Echter ligt het succes niet 100% in mijn eigen handen, maar ik zie dat het goed gaat. (ook deels met dank aan de Lotus dealers!)
Als jullie regelmatig gebruik maken van het forum gaat het vanzelf gaan :)
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: 01/11/2008 : Lotus Days 2008 - [foto's / comments]

Bericht door Exploded »

Leuk om sommigen onder jullie nog eens te mogen ontmoeten na "de eerste keer" in Zolder. Al mag het weer een stuk beter zijn bij volgende meetings, een doorweekt Zolder, dito voor Spa.
Mijn foto's staan hier: http://picasaweb.google.com/gert.vanher ... h_qSkwweE#
Merci ook aan X-E-G voor de rondjes die ik mee mocht rijden, dat levert altijd wat spanning, maar X-E-G maakte het toch wel iets TE spannend naar mijn gevoel :lol: :D . In de dubbele linkse heeft hij toch even het beste van zijn stuurmanskunsten moeten boven halen, maar hij deed het alsof het makkelijk was. In volle slipspin zie je toch wel direct, wie wat kan sturen of niet en het hoof toch nog koel kan houden 8-) .
Nogmaals mijn dank aan iedereen en tot in Vilvoorde?
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: 01/11/2008 : Lotus Days 2008 - [foto's / comments]

Bericht door Frederik »

In de eerste post van deze thread kan je net zoals bij Vroemdag een listing van de sites waarop foto's en/of video's staan terugvinden. Ik zal deze zonodig regelmatig updaten...

Mensen die foto's hebben online staan, of ze online willen en het niet lukt... geef gerust een seintje.
molleke

Re: 01/11/2008 : Lotus Days 2008 - [foto's / comments]

Bericht door molleke »

allemaal prachtige fotoos heb er veel kunnen opslaan dank u
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: 01/11/2008 : Lotus Days 2008 - [foto's / comments]

Bericht door Exploded »

Ha scartie,

Jij was dus die grijze speedster die heel de bocht aan de karting (stavelot?) vol steentjes hebt gelegd. Ik was al wat verrast dat je er nog kunnen uitrijden bent zonder hulp. Toch niet te veel schade er mee opgelopen?
Eerlijk gezegd heb ik wel een paar keer op u gevloekt als er iemand voor ons door de steentjes reed en die vervolgens terug opwierp tegen de Lotus, richting Blanchimont.
Maar langs de andere kant is dat nu eenmaal circuit rijden en hebben de marshalls toch wel meer dan tijd genoeg gehad tijdes de vele pauzes, om eens even de keerborstel vast te pakken...

Scartie schreef:Hallo members,

Als er nog mensen zijn die foto's hebben van mijn zilvergrijze Speedster Turbo (met Trust@Work op de deur), zet ze dan gerust op het forum.
Scartie
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 aug 2008, 10:25
Auto: Elan S4/Speedster Turbo
Locatie: Kruishoutem

Re: 01/11/2008 : Lotus Days 2008 - [foto's / comments]

Bericht door Scartie »

Beste Exploded (what's in a name),

Sorry voor de steentjes maar dat hoort nu eenmaal bij circuitrijden. Wel moet ik zeggen dat het de eerste keer is dat ik er in Francorchamps afga en dat op 6 trackdays. Het zegt wel iets over de spekgladde toestand van het asfalt.
Inderdaad hadden de marshalls wel wat kunnen vegen!
Verder heb ik mij enorm geamuseerd en de "natte" limieten van de Speedster opgezocht...
Ik heb kunnen vaststellen dat de marges in snellere bochten zeer klein zijn en dat er in tragere bochten volop leuk dwars kon gegaan worden. En daar is het hem om te doen, nietwaar ? Op een circuit kan je in relatieve veiligheid de limieten van de auto en van uzelf verkennen (en soms overschrijden...)
Allez gauw !
Gebruikersavatar
co-driver
Berichten: 2294
Lid geworden op: 17 aug 2008, 18:50
Naam: Kurt
Auto: KIACeed 2013,Smart4two
Locatie: Roeselare / West Vlaanderen

Re: 01/11/2008 : Lotus Days 2008 - [foto's / comments]

Bericht door co-driver »

Thierry , 'Nathalia' en de mannen van ' het betere sleutel-werk' ( ook van leute en ambiance ) bedankt voor de toffe 2 dagen . 8-) 8-) .
Lotus makes greencars ..... funcars!!
Plaats reactie