Test rit Evora

Evora, Evora S, GTE, 400 & GT4
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: Test rit Evora

Bericht door Exploded »

WimC schreef:....reden...totaal zielloze motor in de Lotus, zelf met de sportuitlaat... :cry:
Wel daar ben ik het toch niet 100% mee eens. Ik was toch verrast hoe snel die 180 toch op de kilometrique stond, telkens als die pedaal naar beneden. Ook hoe goed ie wel niet is op de kleine weggetjes en hoe comfortabel in vering op de betonbanen hier vlak bij.
Het enige wat ik minder vind aan de wagen is het gebrek aan agressiviteit in het design, de wagen is te steriel, naar mijn gevoel, maar overeen Cayman denk ik net hetzelfde...
Zou het dan vooral niet de (her)verkoopwaarde van Cayman zijn dat uw vriend heeft overhaald?
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Test rit Evora

Bericht door Frederik »

Met de Evora carbon concept hebben ze de lijnen wel goed geaccentueerd, voor mij mogen ze 'm op die manier zo snel mogelijk faceliften.

Wie zijn hartje hiervan niet sneller gaat kloppen ...
Lotus-Evora-Carbon-Concept-2010-03.jpg
WimC
Berichten: 1128
Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
Auto: Elise S1

Re: Test rit Evora

Bericht door WimC »

een mooi uitgeruste Cayman (en zeker de 911 nu) zijn beiden een pak duurder hoor. En kijk eens wat je 2dehands betaalt voor een 997...!
De kerel in kwestie heeft een bepaalde hobby (grootste collectie telegeleide auto's in B) en daar is zijn binaam "Carbonman"(http://www.tamiyaclub.com/showroom.asp?id=3680).
Die carbon editie stond op goodwood en daar was hij het meest in geïnteresseerd.
@ Gert: je hebt gelijk over wat je schrijft, maar die 6 cyl uit Stuttgart en die 8 cyl uit Maranello revven toch op een heel andere manier hoor...Deze motoren werden natuurlijk ook specifiek voor dat bepaald model ontwerpen, wat bij de Evora niet het geval Is. Maar vergelijk met de 1.8ltr en het verschil met of zonder compressor...

Soit, blijven vijgen na pasen...you cannot win them all zeker Lotus?

@ Gert: de styling: er zit een fout ter hoogte van het achterste spatbord (wiel zit er veel te diep in vanuit een bepaalde hoek, wat maakt dat het spatbord er een beetje flapperend aanhangt...), maar voor de rest is het een zeer mooie wagen met een zeer gelukte styling voor het concept (2+2met centrale motor.
Wim
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Test rit Evora

Bericht door Frederik »

Ik vind een Evora met wat opsmuk (ala Carbon Concept) best te pruimen. Origineel is de Evora net iets te braaf ... maar Lotus kennende zal dit in de toekomst wel veranderen als ze het model een tijd willen laten meegaan.

Met zijn huidige motor vind ik de Evora toch wat underpowered in combinatie met zijn looks. Dergelijk design én roadhandling verdient op zijn minst 100pk meer om de strijd aan te kunnen aangaan met oa. de steigerende viervoeters van Ferrari, Porsche en Lamborghini.

Ik kan je vriend geen ongelijk geven, al zou ik toch de Evora kiezen voor zijn ultieme handling en hopen dat in Paris Motorshow een Evora staat met compressor of turbo om die nadien te laten retrofitten. :)
Henri
Berichten: 69
Lid geworden op: 12 aug 2009, 23:15
Auto: Elise MK1 +Artega GT

Re: Test rit Evora

Bericht door Henri »

als ik hier lees wat ze allemaal kunnen met dat "wrappen" , dan is het m.i. toch eenvoudig om die Evora Carbon look te creeeren bij een gewone Evora?

(Ik zou ze niet te eten willen geven , al die 911' s die eruit zien als "turbo" maar onderhuids een gewone uitvoering zijn.)

Uiteraard is dat enkel uitwendig : motor van Evora blijft dezelfde.
Hoewel hij op papier sneller is dan een Elise s1 geeft hij niet die indruk.
Misschien door de hogere massa die wat trager uit startblokken schiet ?
Boven de 120 moet er wel duidelijk verschil zijn ,maar dat heb ik niet geprobeerd...

Henri
Gebruikersavatar
jokke_vlo
Berichten: 1100
Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
Auto: Exige Cup 2xx (2010)
Locatie: Tussen Oostende en Arlon

Re: Test rit Evora

Bericht door jokke_vlo »

Ik zou niet zeggen dat de motor underpowered is, maar wel het chassis. Dat chassis is zo geweldig goed dat het een DIKKE 100pk meer verdient en dan ben ik ook wel heel zeker dat je met serieus marchandise moet afkomen om sneller rond een circuit te gaan.
Wat een fijne wagen om te besturen, maar idd wel spijtig dat de motor voorlopig :) niet mee kan .

Een Gayman kopen, pff jakkes, nooit. Geef mij dan maar een 996 of 997 tweedehands als het P moet zijn.
Ben persoonlijk ook wel geen fan van de Evora zijn looks, het achteraanzicht is ok, maar de front lijkt me zo Aziatisch als wat, is natuurlijk persoonlijk....
Laatst gewijzigd door jokke_vlo op 17 aug 2010, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Test rit Evora

Bericht door Frederik »

De Evora S is zeer nabij :)

Begin oktober beschikbaar voor de pers...
Gebruikersavatar
Mr.E
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 okt 2009, 14:28
Auto: Syntax Error

Re: Test rit Evora

Bericht door Mr.E »

jokke_vlo schreef:Een Gayman kopen, pff jakkes, nooit.
of zijn broertje, de Coxter... :lol:
Verder: Volledig akkoord met de analyse, Jokke. Heb ook de eer gehad van met de Evora een paar uurtjes te kunnen rondtuffen op prachtige baantjes. Geweldig chassis, maar power, power, power... idd ZEKER 100 pk tekort. :twisted:
Op dat vlak begrijp ik Lotus niet, altijd ondermotoriseren bij het uitkomen van een nieuw model. Ipv direct met een dikke vette bom te komen, en daarna te downsizen... :mrgreen:
Sometimes too much is just enough.
Plaats reactie