Apart Technical Forum

Onderdeel bedoeld voor mededelingen van het team.
Heeft U problemen, ideeën, opmerkingen of vragen. Post ze dan hier!
ddez
Berichten: 324
Lid geworden op: 28 jan 2010, 20:34
Naam: Dirk
Auto: Ne witte
Locatie: Hasselt

Apart Technical Forum

Bericht door ddez »

Bij Seloc hebben ze de techwiki en een techtalk forum. Alleen is het op dat laatste soms zo druk dat het moeilijk is om dingen terug te vinden.

Misschien ook een idee om hier een aparte sectie te voorzien voor de sleutelaars onder ons. We hebben de maintenance manuals al staan natuurlijk. Wel zie ik af en toe wat (ik heb ze zelf al eens) technische vragen die dan netjes worden beantwoord, maa misschien is het wel tof dat die dingen ergens apart staan.

Om de reactie "Met uw Lotus gaat ge best naar een dealer" voor te zijn: Zeker met de K-series S1 en S2 Elises alsook de Elan's is er geen enkel probleem om het beeste zelf te onderhouden zolang dat met voldoende veiligheidsbesef en zorg gaat. Voor mij is het zelfs een deel van het Lotus beleven. Trouwens de meeste met een Seven achtig ding zie ik niet rap naar de garage gaan....

No offense meant met het bovenstaande (maar dat weten de mensen uit zo'n toffe club als de deze uiteraard al lang).

Dus, tech-forum goed of niet?

Dirk
Neen de sticker is GEEN Scapa logo...
De S1 staat voor de deur dus binnenkort actie!
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Apart Technical Forum

Bericht door Frederik »

Die vraag is er al geweest, maar ik ben eigenlijk tegen massa's subforums met maar 1-2 berichten in. Daarom stel ik voor te starten onder de specifieke sub-forum van de type wagen (Elise, Esprit...) en gewoon de titel beginnen met [FAQ], op die manier zie je duidelijk dat het gaat om een technische post.

vb. van zo een titel [FAQ] Vervangen remblokken

Indien blijkt dat er in de toekomst voldoende FAQ's gepost worden wil ik daar gerust aparte subforums voor gaan creëren.
Gebruikersavatar
mindp0wer
Berichten: 2226
Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Locatie: Kermt

Re: Apart Technical Forum

Bericht door mindp0wer »

Hoe kunnen we weten of iets [FAQ] is?
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Apart Technical Forum

Bericht door Frederik »

mindp0wer schreef:Hoe kunnen we weten of iets [FAQ] is?
Doordat de persoon die de FAQ zijn titel begint met [FAQ] ? :)
Of bedoel je "wanneer is een bericht een FAQ of niet?"

FAQ : Frequently Asked Questions
DIY : Do it yourself

Eigenlijk past DIY beter bij de topicstarter zijn vraag, dus [DIY], de [FAQ] kan eerder dienen voor algemene weetjes en info.

We gaan er nog komen :-)
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Apart Technical Forum

Bericht door ovi »

Ben toch ook voorstander om gewoon zo'n hoofdstukje te maken.
Niet dat het hier veel gebruikt gaat worden maar ik had nu bv. een vraagje over welke wol je in een uitlaat steekt en dat zou daar dan mooi in passen. ;)
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Apart Technical Forum

Bericht door Frederik »

ovi schreef:Ben toch ook voorstander om gewoon zo'n hoofdstukje te maken.
Niet dat het hier veel gebruikt gaat worden maar ik had nu bv. een vraagje over welke wol je in een uitlaat steekt en dat zou daar dan mooi in passen. ;)
Ivo, dat is een gewone vraag geen FAQ of DIY, een FAQ is een veelgestelde vraag, terwijl de meesten hun uitlaat uitbranden wil jij die gaan hervullen :)
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Apart Technical Forum

Bericht door ovi »

Frederik schreef:
ovi schreef:Ben toch ook voorstander om gewoon zo'n hoofdstukje te maken.
Niet dat het hier veel gebruikt gaat worden maar ik had nu bv. een vraagje over welke wol je in een uitlaat steekt en dat zou daar dan mooi in passen. ;)
Ivo, dat is een gewone vraag geen FAQ of DIY, een FAQ is een veelgestelde vraag, terwijl de meesten hun uitlaat uitbranden wil jij die gaan hervullen :)
Ja, maakt iets te veel lawaai naar mijn goesting! ;)
ddez
Berichten: 324
Lid geworden op: 28 jan 2010, 20:34
Naam: Dirk
Auto: Ne witte
Locatie: Hasselt

Re: Apart Technical Forum

Bericht door ddez »

Frederik schreef:
ovi schreef:Ben toch ook voorstander om gewoon zo'n hoofdstukje te maken.
Niet dat het hier veel gebruikt gaat worden maar ik had nu bv. een vraagje over welke wol je in een uitlaat steekt en dat zou daar dan mooi in passen. ;)
Ivo, dat is een gewone vraag geen FAQ of DIY, een FAQ is een veelgestelde vraag, terwijl de meesten hun uitlaat uitbranden wil jij die gaan hervullen :)
:ugeek: Even terug on topic ;)

Dit bedoel ik nu. Zij die de vraag stellen weten niet direct of dit een FAQ gaat zijn of dat dit in een DIY topic moet terecht komen. Daarom stel ik voor van een tech sub forum te maken waar
a) vragen kunnen gesteld worden
b) dingen die heel vaak terugkomen als FAQ of DIY gids kunnen eindigen (ik denk al aan lichten van een RHD Elise aanpassen)

Kortom iemand die een ervaring meedeelt maakt een FAQ of DIY topic, de anderen kunnen hun vraag stellen en de inhoud kan dan (bij voldoende gading) ook die status krijgen. Voordeel is dat alle techie stuff bij elkaar staat en dat zij met smeerpollen en een "griefkoffer" in de auto zich daar rustig kunnen uitleven en alle informatie wat centraal houden (bepaalde zaken zijn nl toepasbaar op alle modellen en niet enkel op een bepaald type, bijv DIY Olie verversen of remmen).

Maar goed, de mod is de baas en hij beslist uiteindelijk. Wij moeten gewoon een goede case naar voren brengen zodat hij enkel maar ja kan zeggen ;)

(Disclaimer: No offence meant to the mod)
Neen de sticker is GEEN Scapa logo...
De S1 staat voor de deur dus binnenkort actie!
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Apart Technical Forum

Bericht door Frederik »

Ik ben gewonnen voor het idee, maar het forum is gewoon nog veel te klein daarvoor. Zoals eerder gezegd haat ik elvendertig subforums met 1-2-3 posts in.

Daarom stel ik voor in de type-subforums te starten en om het duidelijk te maken de thread te starten met [FAQ] of [DIY]. Als blijkt dat deze de bovenhand halen dan is het volgens mij tijd voor een extra subforum.

Hopelijk begrijpt u mijn standpunt?
Gebruikersavatar
Didier
Berichten: 1596
Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
Naam: Didier heeft Lotusitis ..
Auto: Elan Plus2S CN
Locatie: Geluwe W-VL
Contacteer:

Re: Apart Technical Forum

Bericht door Didier »

[HowTo's] passen daar uiteraard ook ergens tussen, denk ik ... nee?
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
Plaats reactie