Lotus Europa S, te vertrouwen?

S1, Type 47 & 62, S2, Twin Cam, Special (1966-1975)
Europa S (2006-2010)
Gebruikersavatar
Lovecraft
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 mar 2010, 23:12
Naam: Nicolas
Auto: Europa S
Locatie: Kortrijk

Lotus Europa S, te vertrouwen?

Bericht door Lovecraft »

Voor onderstaande auto vragen ze 16.000£. :o

http://www.pistonheads.com/sales/1755101.htm

Ze doen mij vandaag beslissen, heb het gevoel geforceerd te worden...
Wie zou dit vertrouwen?
Wie kent er iets van lotuskes en heeft er zin om volgende week eens met mij een kijkje te gaan nemen?
Hopelijk hebben ze daar ergens een brug staan...

Nicolas
Gebruikersavatar
X-ian
Berichten: 1179
Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25
Locatie: Bornem

Re: Lotus Europa S, te vertrouwen?

Bericht door X-ian »

Hmm. Als ik de links, foto's en niet bestaande website :?: bekijk dan krijg ik de indruk dat het forceren een typische verkoops truc is en dat de firma in kwestie enkel en alleen autos koopt en verkoopt , maar er zelf weinig van af weet. In andere woorden of ze nu auto's verkopen of computeronderdelen het is ze gelijk....
Dus als je beslist en erheen gaat inderdaad iemend meenemen die er verstand van heeft (en misschien iemand die goed is in onderhandelen?)

Wel een mooie Lotus.....
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Lotus Europa S, te vertrouwen?

Bericht door Herman »

Nicolas..ik ben ook van kortrijk en rij met een Europa S 225..als ge wilt allerhande nuttige info hebben kan ik u meschien wel hiermee helpen hoor...
Zend een pm of geef gewoon een belletje en kom eens af...

Onze Europa staat thuis in Kortrijk , want hij wordt opgepoetst voor onze zoons trouw volgende week.... morgen poets ik onze andere engelse dame op want zondag heb we er een (ladies) run mee...
Laatst gewijzigd door Herman op 04 jun 2010, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lovecraft
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 mar 2010, 23:12
Naam: Nicolas
Auto: Europa S
Locatie: Kortrijk

Re: Lotus Europa S, te vertrouwen?

Bericht door Lovecraft »

heb daarnet gebeld naar Dick Lovett, de wagen komt van bij hen...
Ze hebben hem zelf niet in hun stock gehouden omdat hij net iets te veel km had op zijn teller...

anders cleane wagen, met hier en daar een schoonheidsfoutje (stonechip)
mechanisch zeker niks verkeerd aan!

hmmmm.....
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Lotus Europa S, te vertrouwen?

Bericht door Herman »

eerste indruk.... tamelijk km... maar de motor is een GM motor dus door en door betrouwbaar... al die vermelde opties op de ad zijn standaard en waren géén meerprijs wanneer nieuw, met uitzondering van het metaalkleur en de satt nav... satt nav die touwens op geen enkele europa goed werkt, een groot stukje blaupunt sh*t is dat... radio met de alpine speakers is wel redelijk.. interior zal een standaard versie zijn..men kan dat zien ad zwarte roostertjes achteraan en de zwarte plastic vooraan.... ik zie meschien wel wat velgrand schade... ik weet niet of de koplampen moeten vervangen worden bij een RHD Europa hier in belgie... als de verf nog origineel is reken zeker op een omlakking vd voorbumper aan die kms.,deze is zeer gevoelig voor steenslag....ook is de mesch front grille onderhevig aan corrosie en springt er verf af vd bovenste voorclam grille, de slecht verzinkte regel/steun bouten vd motorklep en voorclamklep zijn ook onderhevig aan corrosie...maar dat is allemaal peanuts en kan rap verholpen worden . ...ik heb op de mijne SE fondmetal wielen 18" en de voorste katt. is er uit...en een 225 hp kit en andere bougies...de zetels heb ik 4 cm hoger gezet..ook soft shouder gordel pads..... 26000 kms nu en gewoon een probleemloze fijne wagen, waar men gerust lange (reis) afstanden met hoge snelheid comfortabel en zuinig kan mee fietsen..

Prijzen van de europas zijn weiliswaar ah stijgen...maar ik zou mij niet laten opjutten..Het is nog meer crisis in autoland in de uk dan alhier... daartegenover doet de euro het nu mindergoed ivm wisselkoers...

btw de Europa is een echt fijne wagen... kom en overtuig u eens.. en er staan er ook langshier ook wel te koop...
Laatst gewijzigd door Herman op 05 jun 2010, 07:37, 1 keer totaal gewijzigd.
ben
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
Naam: Ben
Auto: geen
Locatie: Gent

Re: Lotus Europa S, te vertrouwen?

Bericht door ben »

Die 16.000£, hoeveel is dat in euro eigenlijk vandaag?
Gebruikersavatar
X-ian
Berichten: 1179
Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25
Locatie: Bornem

Re: Lotus Europa S, te vertrouwen?

Bericht door X-ian »

ben schreef:Die 16.000£, hoeveel is dat in euro eigenlijk vandaag?
19.335,32 €... afhankelijk waar je ze "koopt"...

Als je "16000 GBP in EUR" in google intikt, krijg je van dat systeem direct antwoord. (werkt ook met afmetingen e.d. erg handig)
Gebruikersavatar
Lovecraft
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 mar 2010, 23:12
Naam: Nicolas
Auto: Europa S
Locatie: Kortrijk

Re: Lotus Europa S, te vertrouwen?

Bericht door Lovecraft »

Ik heb van Lotus de bevestiging gekregen dat deze wagen met het Luxe touringpack werd uitgerust...

op de foto's zie ik er ook weinig van terug!
Gebruikersavatar
Lovecraft
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 mar 2010, 23:12
Naam: Nicolas
Auto: Europa S
Locatie: Kortrijk

Re: Lotus Europa S, te vertrouwen?

Bericht door Lovecraft »

twas blijkbaar een madam die hem ingeruild heeft voor een nieuwer Porsche'ke... (maar zijn het niet altijd madams die met een wagen hebben gereden als je die tweedehands koopt?)

velgrandschade werd bevestigd door Dick Lovett en steenslag ook

Maar zou er toch andere schoentjes op steken...
ben
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
Naam: Ben
Auto: geen
Locatie: Gent

Re: Lotus Europa S, te vertrouwen?

Bericht door ben »

Ik heb vorig jaar in maart 32.000euro betaald voor mijn Europa S 225pk van een privé persoon.

De wagen had toen 8500km.

Ik vind 20.000euro voor een Europa véél waar voor zijn geld.
Plaats reactie