21/10/2008 : Vroemdag 2008 [foto's / reacties]

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: 21/10/2008 : Vroemdag 2008 [foto's / reacties]

Bericht door Exploded »

Frederik schreef:De rook dat je op de laatste foto hierboven ziet, kwam uit de Mustang. Bij het door de chicane gaan ging die plots zo traag, dat volgens mij zijn automaat flipte... plots (precies een pufke, of een nat scheetje) kwam er in één slag een hele hoop witte doemp uit die zijn ene uitlaatpijp dat ik Gert (Exploded - Elise MKI) op slag bijna niet meer zag rijden voor mij. :lol: :lol:
Er is nog over gesproken geweest op resto 's avonds ;)
Ja die kerel deed dat regelmatig, zou die dan gewoon staan pattineren? Tis iets heel gek, want een paar ronden eerder had ik al eens hetzelfde voor gehad met dezelfde gast in de villeneuve chicane.
Razma schreef:Trouwens voor alle duidelijkheid... ondanks een Nederlands accent en nummerplaat ben ik gewoon Vlaming hoor :p
Een echt Aantwaarpse, van't stad, ze rijdt met een elise, zet veel macho mannen in hun hemdje op het circuit en bezit show talent door nog wat extra pirouettes te maken in haar rondjes. Volgens de Van dale moet zoiets vertaald worden als "moordgriet" 8-) :lol:
Wij vonden het fijn om je te leren kennen, das niet elke dag dat er een ondernemende dame in de Lotus zit.
molleke schreef:in een paar woorden voor de die, die niet aan wezig waren zoals ik , WE HEBBEN HEEL VEEL GEMIST, tot zeker volgend jaar ;)
Als ik zie wat Raf uit zijn losse pols schud en hij zowat iedereen compleet voor gek zet... mja dan kan het toch alleen maar beter zijn met een cup 280 zou je denken. Dus ja ik denk dat je volgend jaar heel plezier gaat hebben mocht je dan tijd vinden. Jullie hebben fantastische wagens.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: 21/10/2008 : Vroemdag 2008 [foto's / reacties]

Bericht door Frederik »

In mijn zoektocht naar info/foto's en fimlpjes over vroemdag kwam ik een opmerkelijk artikel tegen.
(klikkie klik voor ware grootte)

:lol: :lol: :lol:
Bijlagen
vibrators-poes.jpg
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: 21/10/2008 : Vroemdag 2008 [foto's / reacties]

Bericht door Frederik »

Exploded schreef:
Frederik schreef:De rook dat je op de laatste foto hierboven ziet, kwam uit de Mustang. Bij het door de chicane gaan ging die plots zo traag, dat volgens mij zijn automaat flipte... plots (precies een pufke, of een nat scheetje) kwam er in één slag een hele hoop witte doemp uit die zijn ene uitlaatpijp dat ik Gert (Exploded - Elise MKI) op slag bijna niet meer zag rijden voor mij. :lol: :lol:
Er is nog over gesproken geweest op resto 's avonds ;)
Ja die kerel deed dat regelmatig, zou die dan gewoon staan pattineren? Tis iets heel gek, want een paar ronden eerder had ik al eens hetzelfde voor gehad met dezelfde gast in de villeneuve chicane.
Volgens mij was dat niet van zijn banden, ik zag het echt uit zijn uitlaat komen. Volgens mij verslikte zijn automaat effe, waarna ie uitbolde en plots zal die zijn vitesse gevonden hebben waarna de motor plots snel weer moet presteren... Ik heb die moment alvast goe gelachen ;)
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: 21/10/2008 : Vroemdag 2008 [foto's / reacties]

Bericht door Exploded »

Een beetje een late reactie maar ik ben nog niet veel thuis geweest.
Bedankt aan iedereen voor de toffe dag. Ik heb er weer een boel mensen bij leren kennen en heel veel bijgeleerd op het circuit.
Ook geen ongelukken in ons kamp ondanks de regen, dus dat zat echt goed.

Mijn foto's staan hier ergens:
http://picasaweb.google.com/gert.vanher ... GJoSn682E#

Het was leuk om zo eens een mengelmoes van Lotussen te mogen ervaren, bzguy met zijn Esprit, de allereerste Europa die ik ooit "in het wild" zonder z plaat heb gezien, de super exiges met molentjes op de motorblokken, de oudere elises en de meest onderschatte lotus ooit; de Elan. Een ideale mix.
Als je X-E-G ziet rondvliegen dan is dat om stikjaloers op te zijn, super auto, maar ook een heel goeie piloot die slim genoeg is om met nog een zeker beredeneerde marge te rijden. Ik betwijfel of ik wel zoveel discipline zou hebben, mocht ik zo een auto hebben :) Je moet dat maar kunnen opbrengen, maar misschien kwam dat toch ook wel omdat zijn "controleuse" in de pits stond te wachten :lol:

Bedankt dat ik/wij er bij mochten zijn Frederic en ook aan alle anderen voor het toffe gezelschap.
Ik vraag mij trouwens nog altijd af wie daar even door de grindbak is gegaan aan het medical center... Wie durft het opbiechten? :lol:
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: 21/10/2008 : Vroemdag 2008 [foto's / reacties]

Bericht door Frederik »

Exploded schreef:Het was leuk om zo eens een mengelmoes van Lotussen te mogen ervaren, bzguy met zijn Esprit, de allereerste Europa die ik ooit "in het wild" zonder z plaat heb gezien, de super exiges met molentjes op de motorblokken, de oudere elises en de meest onderschatte lotus ooit; de Elan. Een ideale mix.
Als je X-E-G ziet rondvliegen dan is dat om stikjaloers op te zijn, super auto, maar ook een heel goeie piloot die slim genoeg is om met nog een zeker beredeneerde marge te rijden. Ik betwijfel of ik wel zoveel discipline zou hebben, mocht ik zo een auto hebben :) Je moet dat maar kunnen opbrengen, maar misschien kwam dat toch ook wel omdat zijn "controleuse" in de pits stond te wachten :lol:
Velen durven het niet denken maar toch is het zo, ... tot ze een ritje meegereden hebben met mij ;-)
Exploded schreef:Bedankt dat ik/wij er bij mochten zijn Frederic en ook aan alle anderen voor het toffe gezelschap.
Graag gedaan, en zoals eerder gezegd... dit is nu mijn doel van het forum. Lotusrijders- en fanatan (dichterbij) bij elkaar brengen...
Met enige fierheid kan ik zeggen, dat ik van mezelf vindt, dat ik totnutoe daar redelijk goed in geslaagd ben. Uiteraard hangt dit ook een groot deel van de bezoekers van het forum af. Maar dat zit wel snor ...
Exploded schreef:Ik vraag mij trouwens nog altijd af wie daar even door de grindbak is gegaan aan het medical center... Wie durft het opbiechten? :lol:
Ikke nie ... ik ben één keer (voormiddag op supernat dus) in een slip terechtgekomen waarbij ik de Lotus met wat moeite terug recht heb gekregen... Dat was in het uitkomen van de bianchi.

Is het niet daar dat Bas elk bezoek op Zolder eruitgaat? ;)
(zonder schade weliswaar)

ps. nogmaals 1e post aangepast (foto's en video) & nu ga ik pitten!
Zij die gaan slapen groeten u! ;)
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: 21/10/2008 : Vroemdag 2008 [foto's / reacties]

Bericht door ovi »

Frederik schreef:Volgens mij was dat niet van zijn banden, ik zag het echt uit zijn uitlaat komen. Volgens mij verslikte zijn automaat effe, waarna ie uitbolde en plots zal die zijn vitesse gevonden hebben waarna de motor plots snel weer moet presteren... Ik heb die moment alvast goe gelachen
Kwam inderdaad uit zijn uitlaat Frederik!
Ik kan het weten wand ik stond in dien doemp toen ik dien foto nam ! :(
Precies mijnen Alpine toen ik thuis kwam! :evil:
Was wel gevaarlijk kerelke, gelukkig iedereen goe gereageerd!
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: 21/10/2008 : Vroemdag 2008 [foto's / reacties]

Bericht door Herman »

frederik schreef:Volgens mij was dat niet van zijn banden, ik zag het echt uit zijn uitlaat komen. Volgens mij verslikte zijn automaat effe, waarna ie uitbolde en plots zal die zijn vitesse gevonden hebben waarna de motor plots snel weer moet presteren... Ik heb die moment alvast goe gelachen
rook uit uilaat. :

witte rook is bijna altijd-- water in de cilinders- koppakking stuk
blauwe rook-- overmatig olie verbruik (olie geur)
grijs/witte rook- is diesel in een benzine getankt (sterke diesel geur)
zwarte rook- duid op een slechte injector, (veelal bij diesel motoren) slecht afgestelde carburator.

en deze van die sticker van frederik heeft een toaal andere kleur/geur

de vliegtuigen op een airschow die mooie rookpluimen achterlaten, al dan niet gekleurd, doen dat met kerosine in de uitlaat te spuiten (soms met kleur additieven)
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 aug 2008, 21:41
Auto: Opel Astra Sport
Locatie: Bornem
Contacteer:

Re: 21/10/2008 : Vroemdag 2008 [foto's / reacties]

Bericht door Kevin »

Hey,

Twas een leuke dag en heb mij goed vermaakt.
Geen file gehad opweg naar zolder en ook niet opweg naar huis.
s'avonds tijdens het zappen op tv, een kleine reportage gezien op ketnet over de vroemdag.
Dit kan je nog altijd herbekijken als je digitaale tv hebt.(gratis omdat het een nieuws programma is)
Dit was in het nieuws programma voor kinderen "karrewiet" op ketnet.
Enkele van onze lotussen waren ook te zien.
Die van mij is een geele flits die voorbij komt, nauwelijks te zien dat het een elan is.
Als ik kan zal ik er zeker volgend jaar weer bij zijn.

Oeps :oops: De link staat er al op zie ik.
:roll:
Keeping The Summer Alive

http://www.lotuselansite.tk
Gebruikersavatar
X-E-G
Berichten: 540
Lid geworden op: 18 aug 2008, 18:53
Auto: Exige S240
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Re: 21/10/2008 : Vroemdag 2008 [foto's / reacties]

Bericht door X-E-G »

Voor ik hier aan mijn verslagje begin wil ik eerst toch Frederik bedanken voor de organisatie van deze geweldige dag. Ik heb een tijdje getwijfeld of ik wel zou meerijden maar het was zeker de moeite (en de regen :( ) waard.
Maandagavond...kan daar nu toch moeilijk met een 'vuile' wagen aankomen dus nog rap een snelle poetsbeurt. Wel weerbericht gehoord maar ze zijn hier zo dikwijls verkeerd hé....'smorgens...natuurlijk regen :roll:
Tegen da we op het circuit aankwamen was mijn auto al vuiler dan als ik hem de avond daarvoor gekuist had :evil:
Even kennismaken met forumleden, lekker koffietje drinken, nummertje en transponder bij Frederik ophalen en kleven maar...
Dan even de tijd nemen om eens rond te kijken wat er zoal allemaal van pk's stond uitgesteld....
mijn eerste gedachte -ik ga hier veel in mijn spiegels moeten kijken als da hier blijft regenen.... met al die impreza's, EVO's en ander 4x4 geweld-
Dan was het tijd om de baan even te verkennen....eerste wat één van de baancommisarissen me zei voor ik op het circuit kwam "beetje voorzichtig zijn, baan ligt nogal vettig van de FIA GT van het weekend"...al bij al viel het nogal mee, zo'n nat circuit...na een paar rondjes had ik door dat ik dus idd best van de curbs afbleef ...voor de rest bleef de wagen redelijk vast de bocht in-en uitsturen..beetje onderstuur in kanaalbocht maar voor de rest best wel te doen...wat wel geweldig was was dat bij het opkomen van het rechtstuk aan start de achterwielen onder accelleratie doorspinden op de strepen van de startposities waarbij de kont telkens beetje schudde.
Dan tijd voor de kindjes...het was dus idd zoals Frederik had gezegd...die gezichtjes als ze instapten....het stil worden bij het optrekken bij het uitrijden van de pitstraat .... dan die woorden die ik dikwijls gehoord heb "niet te snel hé meneer, ben een beetje bang'....ze op het circuit even laten wennen, de eerste 2 bochten wat kalmer aan...op hun gezicht zien dat ze het geweldig vinden als we op het rechtstuk even doortrekken...het aanremmen...dan die smile op dat gezicht...de handen die zich tot vuisten balden....en dan ineens met luide stem 'haal em in' ... en als we er dan voorbij gingen een overwinningsgebaar met de 2 vuisten naar de andere bestuurder deden...
2 rondjes later blij en dankbaar terug uit de wagen stappen en opscheppen tegen hun vriendjes...
Dan die geweldige kleine die instapte en naar zijn vrienden riep 'hey mannen, ik zit in ne Porsche'...direct even moeten corrigeren...een heel verbaasd gezicht 'Lotus???? wa is da?'....en die dan heel blij was met mijn antwoord dat da veel beter is dan ne Porsche :P :lol: :lol:
Spijtig genoeg de 2e reeks beetje vroeger moeten stoppen...in de Rodekruisbocht no more fuel :oops:
en de andere groep stond al aan te schuiven waardoor ik nie meer op circuit geraakte :?
Dan het vrij rijden..volledig droge baan...eens goe kunnen laten gaan (met beetje reserve, zou zonde zijn da er iets zou misgaan, auto is nog geen 2 maanden oud :mrgreen: )
enkele forumleden een ritje aangeboden (ze hadden het wel mooi gevraagd hoor :D ) en gereden tot de checkered flag viel.
nog beetje gepraat in de pits en de wagen beetje laten afkoelen en dan naar een gezellig restaurantje....dik in orde, lekker eten, leuk gezelschap, leuke dag...
volgend jaar ben ik er zeker weer bij :)

PS als je nie durft ben je met een 4x4 ook niets in de regen (of op een droge baan) :twisted:
UNBRIDLED POWER, PURE ADRENALIN

WHAT'S THE POINT OF A REV LIMITER IF U AINT GONNA USE IT!
molleke

Re: 21/10/2008 : Vroemdag 2008 [foto's / reacties]

Bericht door molleke »

en molleke heeft veel gemist en is er volgend jaar der zeker bij , wedden
Plaats reactie