Tips & info aankoop Lotus oldtimer

Voor alle andere modellen die hierboven geen sub-forum hebben.
oa. Lotus Eclat, Elite, Excel, Carlton & nieuwe ontwikkelingen/prototypes alsook modellen uit een samenwerkingen met andere automerk.
Plaats reactie
Donzie002
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2010, 15:52
Auto: nog geen

Tips & info aankoop Lotus oldtimer

Bericht door Donzie002 »

Zou graag binnen afzienbare tijd een lotus (Elan +2 of Esprit Giugiaro periode)willen aanschaffen maar heb "blijkbaar" de indruk dat er in België/Nederland niet zoveel aanbod is en de vraagprijzen serieus verschillen voor +/- hetzelfde!?

Graag wa tips wat de gemiddelde prijs mag zijn voor deze 2 modellen en vooral of ik best in België of Nederland zoek bij particulieren of verkopers of toch maar beter in de UK zoek (zelf halen of laten invoeren)?

Thanx!
Laatst gewijzigd door Frederik op 03 mei 2010, 11:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast
Gebruikersavatar
Hugo
Berichten: 934
Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
Naam: Hugo
Auto: Europa Special
Locatie: Stabroek

Re: Aankoop Lotus oldtimer

Bericht door Hugo »

hallo,

2 jaar terug zocht ik ook een Lotus oldtimer te koop ( ik zocht wel een exemplaar om te restaureren)
zie mijn topic op dit forum

http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=16&t=1650

ik vond hier in Europa geen geschikte Lotus EUROPA, of anders veel te duur, in de UK wel een aantal maar ( maar toch ook nog duur) die waren dan natuurlijk rechts gestuurd (RHD) ombouwen kan wel maar is extra werk

heb dan in de USA via het net wel keuze genoeg gevonden, maar nadeel is je kan de auto dan niet zien of testen, veel info opvragen ( mail + tel+ fotos mailen, copies doc enz) is zeker nodig

prijs was toen door de lage dollarkoers versus Euro heel goed
in de US alleen de aankoopprijs van de auto gedaan in $ ( was via e-bay)

transport naar Belgie en invoeren is redelijk te doen, je moet wel een beetje creatief te werk gaan , de transportprijs in de US, stuwen en zeetransport in container, uitladen en invoeren in Belgie kon ik in Belgie aan de behandelaar betalen in €

voor zover ik mij herinner waren de:
invoerrechten : 10,5 % op AANKOOPPRIJS( factuur)
BTW : 21% op de aankoopprijs + de transportkosten!!!

als je nog meer wil weten hoor ik het wel
Gebruikersavatar
Didier
Berichten: 1596
Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
Naam: Didier heeft Lotusitis ..
Auto: Elan Plus2S CN
Locatie: Geluwe W-VL
Contacteer:

Re: Aankoop Lotus oldtimer

Bericht door Didier »

Er staat er een rode +2 S bj '71 te koop in NL (speurders.nl)
alsook een gele in BE (AutoScout24)
Tevens is er op dit forum iemand die een Europa te koop heeft
http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=20&t=2274

De prijzen lopen nogal uiteen. Op het vaste land van 8000 tot 30000 euro al naar gelang de toestand en de transformaties (lees tuning).
Meestal draait dit rond de tussen de 10 en 15 mile.
In Engeland zijn ze soms wel goedkoop, maar de toestand is er ook wel naar.
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
Donzie002
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2010, 15:52
Auto: nog geen

Re: Tips & info aankoop Lotus oldtimer

Bericht door Donzie002 »

Alvast bedankt voor de reacties maar is er misschien een eigenaar (ruime omgeving Leuven) van ne Elan +2 of Esprit (tot 1987) die het ziet zitten om mij ne keer mee te nemen op een proefrit of rondrit ofzo en ter plaatse wa persoonlijke info te verschaffen. Eventueel wil ik ook wel tot op de Ypres Lotus Day komen.

Indien er iemand intresse moest hebben, lees ik het hier wel hé :D
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Tips & info aankoop Lotus oldtimer

Bericht door Frederik »

Op rondritten zijn er meestal niet erg veel oldtimers, in Ieper hebben we er wel een paar aan de start. Enkele Esprit's, enkele Elan's een Excel, Europa en een handvolSevens.

Altijd welkom, en "de vrienden van het forum" zullen u zeker met plezier te woord staan.
Plaats reactie