pre- lotus rit/tour ritueel/checklist

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: pre- lotus rit/tour ritueel/checklist

Bericht door ovi »

X-E-G schreef:het enige da ik nakijk is of de springlading onder de ejectstoel van de bijrijder nog in orde is....om op een snelle manier die ruzies te beeindigen die ontstaan wanneer we,weeral :oops: , eens verloren rijden
Das nog eens nen goede tip !(loooooooooooolll) :lol:
molleke

Re: pre- lotus rit/tour ritueel/checklist

Bericht door molleke »

u heeft wel een beetje gelijk herman ,mijn voorruit was ik altijd voor ik rijd en binnenin heb ik een hekel als het vuil is ,dus ook regelmatig kuisen of stofzuigen , ( buitenkant is iets anders , regelmatig vuil) maar tis voor u te pesten dat ze dat zeggen
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: pre- lotus rit/tour ritueel/checklist

Bericht door ovi »

[quote="Herman"]wat doen je jullie allemaal net voor de start of iets ervoor om uw wagen klaar te maken voor het rijden van een evenement/tour. ????

Ik doe hier hetzelfde int weekend met de kinderen hunnen fiets!Onvoorstelbaar wat daar bijna elke week aan te repareren valt. :evil: Is ook zoiets dat bijna niemand doet en vindt dit levensgevaarlijk!Ge moet soms eens zien met wat voor schandalen hun vriendjes hier soms toekomen.En ik spreek dan niet over wrakken hé!Gewoon nieuwe fietsen die nooit worden nagezien!!! :x Hoe rijker ze zijn hoe slechter de staat van hun fietsen!!!Het gaat hier dan wel over de veiligheid v/d kinderen en zo is dat ook met wagens.
MGF heeft reputatie van slechte koppakkingen.Zijn just van die pipo's die da ding koud liggen open te sleuren en nooit hun koelwaterniveau nakijken.

Dus Herman, groot gelijk kerel en buiten mijn wagen polieren en naar de remblokskes gaan zien :roll: kijk ik de Alpine ook iedere keer volledig na.
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: pre- lotus rit/tour ritueel/checklist

Bericht door Herman »

Zwijg aub van fietsen en velos, op "zondag en maandag "ben ik daar uiterst en in zéér grote mate allergish aan.......
scuderia
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 aug 2008, 21:59
Auto: lotus elise mk2

Re: pre- lotus rit/tour ritueel/checklist

Bericht door scuderia »

wat een onzin ! ik denk dat sommigen beter te voet gaan met een vod in hun broek.
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: pre- lotus rit/tour ritueel/checklist

Bericht door Herman »

k'zou wél eens willen weten "wat" u precies onzin noemt, ben daar echt eens nieuwgierig naar, en waarom..... deze topic heeft allerlei uitbreidingen genomen van onderwerpen maar toch ben ik eens nieuwsgierig wat u onzin noemt en waarom, of is het gewoon een flapuit van u om 02.41 hr uur s'nachts ???

ps. dat met die vod, is een goeie, meschien kunt u deze ook eens vastnemen op de poetsdag vandaag in antwerpen....
Laatst gewijzigd door Herman op 16 nov 2008, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
vasseur
Berichten: 707
Lid geworden op: 03 sep 2008, 18:00
Auto: Elise s1 - Elan+2

Re: pre- lotus rit/tour ritueel/checklist

Bericht door vasseur »

jups de mannen mijn beestjes zijn altijd proper voor ik een rit doe maar helaas als ik thuis kom hebben ze meestal en ander kleur :D ( bruin)
Het is zeker aan te raden van dan terwijl het vuil nog vers is het er zo vlug mogelijk af te spuiten. dan laat ik de wagen mooi drogen en de volgende keer dat ik er mee rij kan ik starten met een propere wagen. Uiteraard controleer ik altijd het olie peil. heel belangrijk en ik spreek uit ervaring. Voor de rest ga ik wel niet zo ver als Herman maar het is wel zo iedere keer dat ik er mee gereden heb en moest er mij iets opgevallen zijn dat niet pluis zit ik de dag erna toch eens check en de nodige stappen onderneem.
IN LOVE WITH MY GIRLS ON WHEELS

Afbeelding Ypres Lotus Day - dé officiële forumrit [schrijf nu in!]
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: pre- lotus rit/tour ritueel/checklist

Bericht door Herman »

scuderia schreef:wat een onzin ! ik denk dat sommigen beter te voet gaan met een vod in hun broek.
nog maar eens een vergelijking met het vliegen," ik kan het gewoon niet laten ik vergelijk altijd de 2 wondermooie stukjes mekaniek met elkaar"

men zegt in het vliegen steed:
There are "old" pilots- and there are "bold" pilots, but there are NO old bold pilots....

er zijn oude piloten (zie air france nu) en er zijn onvoorzichtige piloten, maar er zijn géén oude onvoorzichtige piloten....

toch een doordenker vind ge niet.....
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: pre- lotus rit/tour ritueel/checklist

Bericht door Herman »

vasseur schreef:jups de mannen mijn beestjes zijn altijd proper voor ik een rit doe maar helaas als ik thuis kom hebben ze meestal en ander kleur :D ( bruin)
Het is zeker aan te raden van dan terwijl het vuil nog vers is het er zo vlug mogelijk af te spuiten. dan laat ik de wagen mooi drogen en de volgende keer dat ik er mee rij kan ik starten met een propere wagen. Uiteraard controleer ik altijd het olie peil. heel belangrijk en ik spreek uit ervaring. Voor de rest ga ik wel niet zo ver als Herman maar het is wel zo iedere keer dat ik er mee gereden heb en moest er mij iets opgevallen zijn dat niet pluis zit ik de dag erna toch eens check en de nodige stappen onderneem.
---
ja die check list is er blijkbaar teveel aan---- :D :D
"Ik" doe dat ook niet "elke" keer hoor, en trouwens dit is iets dat ge automatisch in uw gedachten moet hebben, en ook vrij vlug maar correct kan afgehaspeld worden... maar net als bij Pascal zie ik toch dingen na voor ik vertrek met de wagen ,en zekers als hij daar al een 10 tal dagen gestaan heeft zonder er mee rijden...
een uitvoeriger check doe ik altijd, "dit is een ritueel voor mij" vlak voor een tourrit of belangrijke reis, voor "ons" moeten we ook bepaalde dingen nazien of dit wel in de "ene of de gene" auto ligt, t'zou mooi zijn dat ik vertrek met den europa terwijl mijn vrouwken zit te wachten inn de elise hé ;)

Degenen die helemaal niets nazien, zijn waarschijnlijk iets vastere klanten bij de lotus garages .
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: pre- lotus rit/tour ritueel/checklist

Bericht door ovi »

Herman schreef:Zwijg aub van fietsen en velos, op "zondag en maandag "ben ik daar uiterst en in zéér grote mate allergish aan.......
Ik heb in de week ontdekt waarom gij nogal veel aan fietsen werkt! ;)
Plaats reactie