Welk sap in je Lotus
- Dim
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
- Auto: Exige S 240
Re: Welk sap in je Lotus
geen verschil gemerkt tussen 95 en 98...ook niet op circuit...
nooit "gepingel" gehoord...
dus vanaf nu 95,
en Castrol 10w60 olie...verbruikt een beetje, vnl op circuit !
nooit "gepingel" gehoord...
dus vanaf nu 95,
en Castrol 10w60 olie...verbruikt een beetje, vnl op circuit !
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Welk sap in je Lotus
Ik denk dat met de hedendaagse injectiesystemen met supper snelle computers er niet veel problemen meer zullen zijn.Dim schreef:geen verschil gemerkt tussen 95 en 98...ook niet op circuit...
nooit "gepingel" gehoord...
dus vanaf nu 95,
en Castrol 10w60 olie...verbruikt een beetje, vnl op circuit !
Daar ken ik echter niks van dus dat moeten andere hier maar uitleggen!
- Erwin
- Berichten: 1812
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
- Locatie: Haasrode
Re: Welk sap in je Lotus
Allez Ivo, doe eens moeite
Ik ken het injec tiesysteem van een Toyota niet, maar er zal waarschijnlijk wel een knocksensor (pingelsensor) tegen het motorblok gevezen zijn. Als dit zo is, gaat de de computer de ontsteking steeds vervroegen tot de motor begint te pingelen. Als dit gemeten wordt, wordt de vooronsteking automatisch verlaat worden tot er geen pingelen meer is gemeten.
De computer gaat dus zelf de motor laten pingelen om de grens met maximale voorontsteking (maximaal vermogen) te bepalen.
De brandstof speelt dat ook maar weinig rol meer en is enkel en alleen gelinkt aan de compressieverhouding van de motor.
Ik ken het injec tiesysteem van een Toyota niet, maar er zal waarschijnlijk wel een knocksensor (pingelsensor) tegen het motorblok gevezen zijn. Als dit zo is, gaat de de computer de ontsteking steeds vervroegen tot de motor begint te pingelen. Als dit gemeten wordt, wordt de vooronsteking automatisch verlaat worden tot er geen pingelen meer is gemeten.
De computer gaat dus zelf de motor laten pingelen om de grens met maximale voorontsteking (maximaal vermogen) te bepalen.
De brandstof speelt dat ook maar weinig rol meer en is enkel en alleen gelinkt aan de compressieverhouding van de motor.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
- Didier
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
- Naam: Didier heeft Lotusitis ..
- Auto: Elan Plus2S CN
- Locatie: Geluwe W-VL
- Contacteer:
Re: Welk sap in je Lotus
In m'n "Old Lady" komt er 95 in maar dan wel met loodvervanger
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Welk sap in je Lotus
Waarom zou ik moeite doen Erwin!Erwin schreef:Allez Ivo, doe eens moeite
Ik ken het injec tiesysteem van een Toyota niet, maar er zal waarschijnlijk wel een knocksensor (pingelsensor) tegen het motorblok gevezen zijn. Als dit zo is, gaat de de computer de ontsteking steeds vervroegen tot de motor begint te pingelen. Als dit gemeten wordt, wordt de vooronsteking automatisch verlaat worden tot er geen pingelen meer is gemeten.
De computer gaat dus zelf de motor laten pingelen om de grens met maximale voorontsteking (maximaal vermogen) te bepalen.
De brandstof speelt dat ook maar weinig rol meer en is enkel en alleen gelinkt aan de compressieverhouding van de motor.
Als ik binnenkort een probleem heb met de injectiemotor die ik in de Alpine ga leggen heb ik u toch!
-
- Berichten: 4066
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Locatie: Kortrijk / Altea.
- Contacteer:
Re: Welk sap in je Lotus
Didier schreef:In m'n "Old Lady" komt er 95 in maar dan wel met loodvervanger
Didier.... ik gebruik in mijn oldie 98 met loodvervanger... er is onlangs een bericht op het net verschenen luidend... dat de nieuwe benzines waarin er thans veel bio brol zit niet zo gezond zou zijn voor de motoren vd oldies...
-
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 24 jan 2009, 15:12
- Naam: Stijn
- Auto: beemer
- Locatie: wommersom
Re: Welk sap in je Lotus
ik gebruik altijd de shell 98 omdat ik zo weinig km doe maakt het mij eigenlijk niet uit dus neem ik gewoon het beste (ik doe ongeveer 2800km per jaar met de Elise)
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Welk sap in je Lotus
Het is vooral voor de klepgeleiders dat in een oldtimer die loodvervanger moet! Is die motor van uwen Morgan nog niet aangepast wand dan moet je die loodvervanger niet meer gebruiken?Herman schreef:Didier schreef:In m'n "Old Lady" komt er 95 in maar dan wel met loodvervanger
Didier.... ik gebruik in mijn oldie 98 met loodvervanger... er is onlangs een bericht op het net verschenen luidend... dat de nieuwe benzines waarin er thans veel bio brol zit niet zo gezond zou zijn voor de motoren vd oldies...
- Erwin
- Berichten: 1812
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
- Locatie: Haasrode
Re: Welk sap in je Lotus
en ook vooral voor de klepzittingen.
Lood is bekend als een zacht metaal dat het dichtslaan van de kleppen dempt door een dun laagje achter te laten. Een cilinderkop aanpassen is dan ook meestal de culas uitfrezen en nieuwe persen.
Lood is bekend als een zacht metaal dat het dichtslaan van de kleppen dempt door een dun laagje achter te laten. Een cilinderkop aanpassen is dan ook meestal de culas uitfrezen en nieuwe persen.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Welk sap in je Lotus
Heel juist Erwin dat was ik nog vergeten er bij te zetten!Erwin schreef:en ook vooral voor de klepzittingen.
Lood is bekend als een zacht metaal dat het dichtslaan van de kleppen dempt door een dun laagje achter te laten. Een cilinderkop aanpassen is dan ook meestal de culas uitfrezen en nieuwe persen.
Daarom dat het kan dat bij de Morgan van onzen noekel dit al gebeurd is en dan moet die loodvervanger er niet meer in!