Statistieken van +-1 jaar Lotus-Forum.be

Onderdeel bedoeld voor mededelingen van het team.
Heeft U problemen, ideeën, opmerkingen of vragen. Post ze dan hier!
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Statistieken van +-1 jaar Lotus-Forum.be

Bericht door Frederik »

Vorig jaar (2009) rond Juli ben ik de bezoekersaantallen en een pak andere zaken van het forum beginnen meten. Ik ben zo geen statistieken-man, maar hou het graag bij en achter de hand om (eventueel) te controleren of er iets fout zou gaan. Als een forum/site gezellig is dan ben ik al tevreden, al zijn dergelijke statistieken wel een enorme bron van informatie.

Vandaag (ben een beetje in vakantie) nam ik es de tijd om de statistieken van Lotus-Forum es nader te bekijken.

Zoals jullie weten ben ik een Webmaster met een vrij 'open communicatie' en voel ik me toch een beetje verplicht om mijn leden in te lichten over de gang van zaken. Nadat ik iedereen vorige week de stuipen op het lijf joeg met een gepaste/ongepaste (doorstrepen wat niet van toepassing is :)) aprilgrap wil ik vandaag even de andere zijde van het verhaal laten zien.

Lotus-Forum groeit nog steeds erg goed, elke maand krijgen we een pak nieuwe maar vooral vaste bezoekers erbij. Zo zien we dat :

1.) Dagelijks gemiddeld een 500 unieke bezoekers langskomen waarvan 10% nieuwe zijn. Let wel ... niet elke bezoeker is een forumlid! We weten allen dat er een pak mensen meeleest zonder een account te hebben en dus geen lid zijn en dus geen gebruikersnaam hebben. Dit is hun goed recht, maar als je een Lotus bezit ... waarom dan niet aansluiten aan onze leuke groep?
Statistieken 01/07/2009 - 30/04/2010
Statistieken 01/07/2009 - 30/04/2010
2.) Dat elke bezoeker gemiddeld 8 minuten per dag op het forum aanwezig is. Mijn ervaring leert me dat dit een pak hoger is dan gemiddeld. Er valt natuurlijk ook wel wat te lezen, maar dit is gemiddeld gezien wel een erg fraai getal.

3.) Gemiddeld worden elke dag 47 berichten op het forum geplaatst, dat verklaart natuurlijk vorig puntje.

4.) 42% van de bezoekers tikt lotus-forum.be of lotusforum.be in zijn browser, 41% geraakt op het forum via een zoekmachine (al zijn er veel mensen dat lotus-forum.be intikken in vb. google ipv bovenaan in de adresbalk) en de overige 17% komen op het forum via een of andere link op een andere site.

5.) In Vlaanderen zijn we zeer goed vertegenwoordigd, tevens kunnen we blijkbaar ook rekenen op een trouw Nederlands publiek. Echter leert deze statistieken ons wel dat we in Wallonië nog veel werk te verrichten hebben. (zie kaartjes onderaan dit bericht)

Wetende dat ik het forum startte na de zomer van 2008 ben ik met de huidige cijfers meer dan tevreden. Menig 'grotere' websites moeten het stellen met een pak minder bezoekers. Dit is voor mij een hart onder de riem dewelke mij helpt om er nog harder aan te werken om het forum een nog groter forum te laten worden.

Zoals ik reeds in de aprilgrap aanhaalde heb ik dit succes mede aan verschillende mensen te danken. Voor de mensen die het hebben gemist vorige week : http://www.lotusforum.be/viewtopic.php? ... 349#p29349

Op naar de 800 / dag ? :-)
België
België
lf-stats2.jpg (29.1 KiB) 6267 keer bekeken
Nederland
Nederland
lf-stats3.jpg (30.97 KiB) 6267 keer bekeken
Gebruikersavatar
Yves
Berichten: 671
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:50
Naam: Yves
Auto: Elise Sprint 220 2019
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Re: Statistieken van +-1 jaar Lotus-Forum.be

Bericht door Yves »

Proficiat zou ik zo zeggen.

Amai zo'n rode stip boven Herman zijn huis. :D
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: Statistieken van +-1 jaar Lotus-Forum.be

Bericht door Erwin »

Mooi!

Je kan wel uit de bollen afleiden waar de dealers zitten (behalve Oostende dan).

Leuk om te zien!
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Statistieken van +-1 jaar Lotus-Forum.be

Bericht door Herman »

re: Bollen...Deze boven Kortrijk is te wijten omdat de paasfoor daar nu staat... maar.toch intressant gegeven.. ik meen zelfs bollen te zien tot over Ichtegem.... waw....niks geheim meer.... :lol: :lol:
Bijlagen
young-man-woman_~u27599714.jpg
young-man-woman_~u27599714.jpg (19.13 KiB) 6240 keer bekeken
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 206
Lid geworden op: 21 nov 2008, 17:50
Auto: Lotus Esprit Turbo
Locatie: Lillois (naast Waterloo)

Re: Statistieken van +-1 jaar Lotus-Forum.be

Bericht door Roland »

Een paar komentaren bij deze topic:
- @ Fred: terecht mag je met heel wat trots kijken naar de resultaten van je werk en de inspanningen van een paar mensen. Schitterende resultaat; go on!
- Oh! Ik kan mij situeren op de kaart. En ook een paar andere mensen, vb; "Vic" in Waver.
- Ik ben echter verbaasd een 7-8-tal mensen uit de streek Bergen-Charleroi te zien; ik heb van hun tot hier toe niets kunnen lezen, of ben ik mis
- En tja, er ligt ongetwijfeld nog heel veel potentieel in het zuiden (hoewel, zoals ik altijd zeg, daar veel meer kerstbomen zijn dan Lotussen zeker). Maar geef toe: aangezien (te) veel franstaligen ééntalig zijn vinden ze zeer beperkte materië op het forum. Degene die blijven hangen zijn die die ook hun plan trekken in het nederlands. Er zit ook zeker veel potentieel nog meer naar het zuiden, nl. Noord Frankrijk (vb.Thierry heeft toch een aantal "Ch'ti's" als klanten). Ik wil hier wel aan werken, maar heel alleen is het onbegonnen taak. Bestaat er trouwens één of andere forum of club in B-franstalig-gedeelte (nee, die nie, Fred. Oeps!), of in Noord Frankrijk? Ik ben uiteindelijk ook verbaasd dat er geen Fransman is ingeschreven op YLD.
-Last but not least, mbt komentaar "men ziet duidelijk de dealers, behalve in Oostende": ziezo, is er dan een Lotusdealer in Brussel? En waar misschien??

Alleï, Fred & Co, op uw gezondheid voor dit mooie resultaat. En zoals ik reeds schreef: Keep going on with your good work
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Statistieken van +-1 jaar Lotus-Forum.be

Bericht door Herman »

Roland ik denk dat die bollen een indicatie zijn van het aantal aanklikken vh forum.... er zijn er velen die gewoon maar kijken en nooit iets schrijven... maar ik kan hierin wel verkeerd zijn...het is den Frederik die daar het juiste antwoordt op kan geven...
ik weet dat er schrijvende leden zijn in vb damme en kan die plaats met die bolvoorstelling niet vinden :?: .... meschien krijgt ge maar een bal na x-aantal keren aangeklikt te hebben... en Waregem zou dan bij de bol van Kortrijk zitten me dunkt.......als ge het aantal bollekens ziet in nederland en het aantal geregistreerde nederlandse forum-leden... snapt ge het wel me dunkt.......en ik had ook liever een bal met strepen gekregen ..maar ben ook kontent met een rode :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: Statistieken van +-1 jaar Lotus-Forum.be

Bericht door electroshock »

Thumbs-up webmaster ! 8-)

Al gaat daar weer een stukje van de privacy in lucht op.
Wordt volgende keer aan elk bolletje ook de lengte, de borstomtrek, de taille, de heupomtrek en de kleur van de ogen gekoppeld ? ;)

Grafieken zijn natuurlijk vooral leuk om te interpreteren.
Ik zie ondermeer mijn lotus-forum-verslaving op de kaart weerspiegeld. :oops:
internet_addiction.jpg
internet_addiction.jpg (14.54 KiB) 6190 keer bekeken
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: Statistieken van +-1 jaar Lotus-Forum.be

Bericht door HJ2 »

Ah! Een Hot-Spot bij Delft ;-)

Ik blijf het Lotusforum.be woord verkondigen!
Vandaag zelfs weer een nieuw (Elan) zieltje gewonnen 8-)

Keep up the good work :D
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Gebruikersavatar
kevin_v
Berichten: 347
Lid geworden op: 07 dec 2008, 17:56
Naam: Kevin
Auto: Elise MK1
Locatie: Borgerhout

Re: Statistieken van +-1 jaar Lotus-Forum.be

Bericht door kevin_v »

gemiddeld 8 minuten, volgens mijn vriendin duren die wel veel langer :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 206
Lid geworden op: 21 nov 2008, 17:50
Auto: Lotus Esprit Turbo
Locatie: Lillois (naast Waterloo)

Re: Statistieken van +-1 jaar Lotus-Forum.be

Bericht door Roland »

Keep cool, E-shock.
We zitten niet te roddelen rond het feit dat je een rode bol krijgt terwijl je met je pc op de troon zit! :lol: :lol: :lol:
Ik vind zulke statistieken wel interessant om te zien wat men zou kunnen ondernemen om van dit verhaal nog een betere sukses te maken.
Zoals ik reeds schreef, waarom die franstaligen uit Bergen of Charleroi het zo discreet houden, en dgl.
Uiteraard moet een statistiek ook altijd met een koreltje zout worden bekeken: vb. indien ik vanuit mijn privé EN vanuit mijn werk het forum bekijk, telt dit voor twee "niet ingeschreven" (aangezien ik me meestal ook niet inlogt als "member" voor een snelle "screen-through"?). Zou de oplossing dan zijn dat de inschrijving en inlogging verplicht wordt? Fred?
Het is uiteindelijk zonde dat om het even wie togang op info krijgt zonder zich aan te melden. Misschien een "compromis": zorgen dat een niet geïdentificeerde bezoeker toegnag krijgt op een beperkte aantal boodschappen of topics? Fred?
Plaats reactie