Feeler : Lotus HEUVELLAND Dagtrip

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Gebruikersavatar
Dirk510
Berichten: 1392
Lid geworden op: 27 aug 2008, 16:27
Naam: Kestelyn Dirk
Auto: geen
Locatie: Ieper

Feeler : Lotus HEUVELLAND Dagtrip

Bericht door Dirk510 »

Dagtrip HEUVELLAND

Hoewel ik op dit forum nog een boorlingske ben, van amper één week oud, heb ik al flink kunnen "grasduinen" doorheen de vele onderwerpen die door iedereen op de voet gevolgd kan worden. (uiteraard ben ik wel een baby met een smoel van een 56+ser, waar heel wat kosten aan zijn)
Een voorstel ooit gedaan door Herman, spreekt me wel heel erg aan!
"Een mini meet met Forum vrienden"

Heel graag zou ik jullie willen uitnodigen voor een dagje in ons Heuvelland.
Liefst vooraf een datum vastleggen tijden de Lente maanden. Indien onze Frank, Sabine, David of nog andere Gil's ons die dag geen zomers zonnetje voorspellen zonder waarborg, word de uitstap gewoon geschrapt. Daar we leven in een land die zeker niet kan prat gaan met zijn mediterranen klimaat, is 'vooraf plannen' erg risicovol.

Het zou de bedoeling zijn, om zonder enigebedreiging van wolkenvelden, volop te kunnen genieten van, het cabriorijden, het landschap, de natuur, en de zomerse landelijke "geuren'. ( Ja hoor, die geuren bestaan ! en moest er geen geur zijn, dan kan ik er wel voor zorgen) maar vooral om te profiteren van de prachtige terrasjes. Omdat vroeg opstaan op zondag, een soort kwelling kan zijn, zou ik voorstellen om af te spreken op de Grote Markt van Ieper rond 10u30 om uiteindelijk om 10u45 te kunnen starten richting Frans Vlaanderen. Op de top van de "Catsberg", die we probleemloos bereiken tegen het 'apero time', kunnen we in de net naast de abdij gelegen herberg, genieten van een 'hemels aperitief' een streekgebonden "Picon met witte wijn" ('t Water komt me tijdens het schrijven al in de mond!) ;)
Rond 12u30 vertrekken we terug via landelijke wegen richting Vlaamse Bergen, alwaar we op de flank van de Kemmelberg een 'steak' kunnen eten in Hotel Restaurant De Hollemeersch. Naast een heerlijk gerecht biedt deze vernieuwde zaak, tevens een uniek panorama aan. Prachtige verzichten richting La France . ( alweer komt het water me in de mond!). :P
Bij deze stop kunnen de vrienden die op zondagmorgen nog zakelijke verplichtingen moeten nakomen, zich nog bij de groep vervoegen, zodat ook deze nog kunnen genieten van de namiddagrit. In de namiddag rijden we richting "Pannenkoek en koffie" waarbij deze uit Beauvoorde de reputatie hebben "Niet overtrefbaar te zijn". ( nogmaals krijg ik het water... :oops Verdomme 'k begin hier al water genoeg binnen te krijgen, 't word tijd op iets anders).
Doorheen "Het Vlakke Polderland" rijden we richting Sint Sixtus, alwaar we kunnen proeven van het "Beste Bier v/d Wereld 2007". Een Godendrankje, gebrouwen door de plaatsvervangende Goden op aarde. Onze broeders Trappisten, hebben ook onze Yves Leterme weten te bekeren, zodat hij er elke dag ééntje van Westvleteren 12° moet drinken om zich gelukkig en ontspannen te voelen. (Help! 'k begin te versmoren) :o
Deze verklaring heeft onze Ieperse Yves eens geuit in een interview met een 'hoogstaand magazine", een weekblad met aanzien .. "Dag Allemaal".
Intimi van de Broeders, wist me nadien te vertellen, dat het bier verkoop daar door een flinke klap heeft gekregen.

Een afscheids drankje of mogelijk een "laatste avondmaal" op één van de vele zaken rondom de Ieperse Grote Markt, kondigd het einde van de uitstap aan.
We kunnen het Duitse systeem toepassen ( al klinkt het eerder Hollands) zodat elk koppel zijn eigen vertier betaald, al naar gelang hun gemaakte keuze. Een ritje van ongeveer 100 km kan ons reeds heel wat moois bieden.

Ik wil het met heelveel plezier voor jullie opmaken :roll:
Dirk510
Afbeelding Ypres Lotus Day www.ypreslotusday.be
Afbeelding Lotus Summers End www.lotussummersend.be
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Lotusforum Meet HEUVELLAND

Bericht door Herman »

ik vind dat gewoon een super reuze idee.....

dat van sint sextus en die pannekoeken, picon, t'steakt nie nauwe enzo, spreekt me erg aan, nu nog een datum die niet interferreert met de ctlb lentetrip of heuvelland trip dan moet dat zeker in de sacoche komen---

toch zou het denk voor velen aangenaam zijn om toch ergens een datum te hebben, kwestie van agenda plannen enzvt.... enfin voor mij toch..

ps ik heb dweil onder mijn laptop gelegd.....
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Lotusforum Meet HEUVELLAND

Bericht door Frederik »

Ik ben ook zeker voorstander van dergelijke initiatieven al vraag ik vriendelijk betrokken te zijn bij organisaties die ontstaan uit een projectje ik gestart heb.

Het is echter wel leuk te zien dat mensen begaan zijn en ook mee willen aan de kar duwen, want altijd alles alleen doen ...

Misschien kunnen we beginnen met het kiezen van een datum?
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Feeler : LotusForum.be Meet HEUVELLAND

Bericht door Herman »

Frederik schreef:Ik ben ook zeker voorstander van dergelijke initiatieven al vraag ik vriendelijk betrokken te zijn bij organisaties die ontstaan uit een projectje ik gestart heb.
Das nogal zeer straf en cru uitgedrukt hoor frederik, ik wist helemaal niet dat men hier verplichtingen had op dit kersverse nieuwe forum......??????? en waarschijnlijk de persoon in kwestie ook niet die het enkel maar goed meent met iedereen...en dit forum enkel als aanspreekbuis hiervoor aangewend heeft ipv een andere mogelijke comunicatie te gebruiken.
???????????
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Feeler : LotusForum.be Meet HEUVELLAND

Bericht door Frederik »

Herman, begrijp me niet verkeerd ... ik juich dergelijke initiatieven meer dan toe; maar... het is toch niet vreemd dat ik "als eigenaar van het forum" vraag om op de hoogte te zijn én "eventueel" betrokken te worden bij de organisatie daarvan?

Lotusforum is 'n beetje mijn kindje, en als daar initiatieven uit voortvloeien dan heb ik toch een klein beetje het recht daarbij betrokken te zijn? Niet? Zoals Dirk in zijn eerste post plaatste "Een mini meet met Forum vrienden" gaat dit toch om een bijeenkomt van de forumleden?
Gebruikersavatar
Dirk510
Berichten: 1392
Lid geworden op: 27 aug 2008, 16:27
Naam: Kestelyn Dirk
Auto: geen
Locatie: Ieper

Re: Feeler : LotusForum.be Meet HEUVELLAND

Bericht door Dirk510 »

Ik zou het niet mogelijk achten om zonder de medewerking van de webmaster van het lotusforum een meeting te laten plaats vinden.
Het is onmogelijk om zonder "de vader" van de website ook maar iets te organiseren ten dienste van lotusforum bezoekers.
Wanneer, mijn geplaatst voorstel, in goede aarde mag vallen bij de bezoekers en bij de Lotus rijders, had ik graag, via deze meeting, eens kennis willen maken met zoveel mogelijk forum bezoekers. Wat uiteindelijk de bedoeling zou zijn van deze samenkomst in Heuvelland.
Mensen met dezelfde passie, mensen met dezelfde hobby, LOTUS.
Deze kennismaking MOET gebeuren onder de vleugels van Frederic. Zijn "baby" stelt ons in de mogelijkheid om iets samen te kunnen organiseren.
Een toertje a petit comité.

Ik wil me inzetten voor de praktische uitwerking en parcours bouw, maar de rest , de teugels als het ware, blijven in handen van de webmaster van deze site.
Als het ooit tot een realisatie mocht komen, Frederiek, dan zal je nog veel werk met me hebben hoor! Want de computer heeft nog ontzettend veel geheimen voor me. :oops:
Afbeelding Ypres Lotus Day www.ypreslotusday.be
Afbeelding Lotus Summers End www.lotussummersend.be
Gebruikersavatar
lotusbert
Berichten: 233
Lid geworden op: 08 sep 2008, 18:19
Auto: 2-11 / Elan Sprint

Re: Feeler : LotusForum.be Meet HEUVELLAND

Bericht door lotusbert »

Dirk510,

ik zie dat je nog nieuw ben in het Lotus wereldje en wellicht kan ik je een plezier doen met volgende tip, zonder enige verplichting.

Club Team Lotus Belgium of kortweg CTLB is een leden organisatie van Lotus eigenaars, die daarvoor ook lidgeld betalen, die als enig doel heeft om evenementen voor Lotus eigenaars en meer in het bijzonder zijn leden te organiseren. Wij organiseren doelbewust geen forum maar hebben wel onze website www.clubteamlotusbelgium.org waar je alle info terug kan vinden.
De vlaamse Lotus webforums zijn initiatieven van privé personen, die als dusdanig ook door CTLB worden gewaardeerd.

Waarom je rit niet onder de vleugels van CTLB doen ? Vergeet niet dat je als organisator aansprakelijk kan gesteld worden als er iets mis loopt, iets waarvoor men binnen CTLB verzekerd is. Als organisater krijg je ook een tegemoetkoming en indien nodig logistieke ondersteuning voor de organisatie.

Mocht het je interesseren neem dan gerust met mij contact. BTW ik heb horen ronken dat de Heuvelland rit die normaal op 2e pasen door Goedezeune( geen CTLB organisatie) wordt ingericht naar alle waarschijnlijkheid niet zal doorgaan, maar dit zijn geruchten. Een nieuwe organisatie in deze mooie streek zou dus welkom kunnen zijn.

We leven in een vrije wereld en elk initiatief om met Lotus op stap te kunnen gaan wordt door iedereen geapprecieerd. Voel je dus niet verplicht om dit met CTLB te doen, maar het heeft enkele juridische en financiele voordelen.
Of je nu een rit voorbereid met roadbook voor 5 man of voor 25, je hebt er even veel werk aan....

Misschien zien we elkaar zondag as ?

Ik bedank alvast de webmaster om dit Forum ter beschikking te stellen om voor onze club wat gratis reclame te maken... ;)

Lotus groet

Bert Maes
secretaris CTLB
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Feeler : LotusForum.be Meet HEUVELLAND

Bericht door Herman »

lotusbert schreef:"Waarom je rit niet onder de vleugels van CTLB doen ? Vergeet niet dat je als organisator aansprakelijk kan gesteld worden als er iets mis loopt, iets waarvoor men binnen CTLB verzekerd is. Als organisater krijg je ook een tegemoetkoming en indien nodig logistieke ondersteuning voor de organisatie.
dat is wel een zéér intressante info, vind ik

k'vind de frase van lotusbert wel beetje vreemd ...aan Dirk gericht nl "ik zie dat u nog nieuw bent in Lotus wereldje " ??????? :?:

Dirk denkt dat u niet weet wie achter z'n nickname shuilgaat :D :D :D
Gebruikersavatar
Dirk510
Berichten: 1392
Lid geworden op: 27 aug 2008, 16:27
Naam: Kestelyn Dirk
Auto: geen
Locatie: Ieper

Re: Feeler : LotusForum.be Meet HEUVELLAND

Bericht door Dirk510 »

De nuttige tip van Lotusbert, wil ik met beide handen aannemen.

Lotus Heuvelland Recreation Tour.
(ooit een naam die ik had uitgevonden)
"Zou dit jaar niet doorgaan".
Alvast, volgens de geruchten, in Lotusbert zijn wandelgangen.
Een ideale datum "Tweede Paasdag".
Een streek, die ik op mijn duimpje ken.
Een streek waar ik fier op ben.
WEL ! Lotusvrienden

Pascal Vasseurtje en ikzelf, willen ons inzetten om jullie "Lotus rijders" naar onze Westhoek, Frontstreek, Heuvelland en Hoppeland uit te nodigen, op "tweede paasdag".
Uiteraard indien Mister Goudeseune, zijn organisatie "stop zet".
Pascal, zal het nodige doen om de juiste informatie, te weet te komen.

Met onze Lotus tour willen we inregel zijn om in aanmerking te kunnen komen voor de "Juridische en financiele voordelen" die ctlb ons kan bieden.
Bedankt voor deze intresante informatie.
Voor mezelf is het als het ware, een hereniging met mijn "vondelingske" die ik jaren geleden, in een mandje, te Westouter had achtergelaten.
Uiteraard, enkel en alleen, als de "Heuvelanders" hun Lotus Trip van de"Tweede Paasdag" stopzetten".

alvast, onder voorbehoud,
bedankt ctlb voor die mooie datum!

dirk510
Afbeelding Ypres Lotus Day www.ypreslotusday.be
Afbeelding Lotus Summers End www.lotussummersend.be
Gebruikersavatar
Dirk510
Berichten: 1392
Lid geworden op: 27 aug 2008, 16:27
Naam: Kestelyn Dirk
Auto: geen
Locatie: Ieper

Re: Feeler : LotusForum.be Meet HEUVELLAND

Bericht door Dirk510 »

Er werdt contact genomen met de organisator van de Heuvelland Lotus Tour. :(
Deze rit gaat toch door op
TWEEDE PAASDAG 2009 :o
Dus

Pascal en ikzelf vragen nu aan CTLB of we mogen organiseren onder hun vleugels op DONDERDAG 21 MEI 2009 :P
Hopelijk is die datum voor hen nog vrij.
Zoniet is het een "luchtkasteel " geweest om Heuvelland met Lotussen te bezoeken denk ik :cry:
Afbeelding Ypres Lotus Day www.ypreslotusday.be
Afbeelding Lotus Summers End www.lotussummersend.be
Gesloten