01/11/2008 : Lotus Day 2008 - Spa-Francorchamps [info]

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Daggie
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 okt 2008, 09:23
Auto: -

Re: 01/11/2008 : Lotus Day 2008 - Spa-Francorchamps [info]

Bericht door Daggie »

2'59 op het nieuwe circuit is een knappe tijd met een Opel Speedster hoor!
Met welk vermogen speel je dan?
Gebruikersavatar
X-E-G
Berichten: 540
Lid geworden op: 18 aug 2008, 18:53
Auto: Exige S240
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Re: 01/11/2008 : Lotus Day 2008 - Spa-Francorchamps [info]

Bericht door X-E-G »

Frederik schreef:Voor een ritje in een Exige S moet je bij X-E-G zijn, superbak, superkerel én biedt met plezier ritjes aan ;-) (... & hij kan nog rijden ook)
Zal voor mij de eerste keer in Franchorchamps zijn...zal eerst het circuit nog moeten leren kennen
UNBRIDLED POWER, PURE ADRENALIN

WHAT'S THE POINT OF A REV LIMITER IF U AINT GONNA USE IT!
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: 01/11/2008 : Lotus Day 2008 - Spa-Francorchamps [info]

Bericht door Frederik »

X-E-G schreef:
Frederik schreef:Voor een ritje in een Exige S moet je bij X-E-G zijn, superbak, superkerel én biedt met plezier ritjes aan ;-) (... & hij kan nog rijden ook)
Zal voor mij de eerste keer in Franchorchamps zijn...zal eerst het circuit nog moeten leren kennen
Ik ook, zolder begin ik goed te kennen maar Spa is "nief" :)
Gebruikersavatar
X-E-G
Berichten: 540
Lid geworden op: 18 aug 2008, 18:53
Auto: Exige S240
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Re: 01/11/2008 : Lotus Day 2008 - Spa-Francorchamps [info]

Bericht door X-E-G »

en ik heb geen enkel speleke op de PS om te oefenen :(
allé, ik ken wel de layout van het circuit maar da is toch nie hetzelfde als er echt op rijden
UNBRIDLED POWER, PURE ADRENALIN

WHAT'S THE POINT OF A REV LIMITER IF U AINT GONNA USE IT!
molleke

Re: 01/11/2008 : Lotus Day 2008 - Spa-Francorchamps [info]

Bericht door molleke »

zijn er personen die lokeren passeren ligt op de e17 tussen gent en antwerpen van daar starten we , anders pik ik aan om zo naar spa te gaan , bij mij is er ook nog plaats voor een toertje mee te rijden , want zou graag een rondje willen filmen dus slagtoffers om mee te rijden met amateur molleke
Gebruikersavatar
X-E-G
Berichten: 540
Lid geworden op: 18 aug 2008, 18:53
Auto: Exige S240
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Re: 01/11/2008 : Lotus Day 2008 - Spa-Francorchamps [info]

Bericht door X-E-G »

hey pascal, gaan de kids nu mee?
UNBRIDLED POWER, PURE ADRENALIN

WHAT'S THE POINT OF A REV LIMITER IF U AINT GONNA USE IT!
molleke

Re: 01/11/2008 : Lotus Day 2008 - Spa-Francorchamps [info]

Bericht door molleke »

Frederik schreef:Voor een ritje in een Exige S moet je bij X-E-G zijn, superbak, superkerel én biedt met plezier ritjes aan ;-) (... & hij kan nog rijden ook)

Zou je geen deal kunnen maken met Iris dat je in de voormiddag Lotus komt proeven in Spa en je in de namiddag de living zult schilderen? :ugeek:
tis nen amateur zoals molleke
Gebruikersavatar
Bosbon_be
Berichten: 417
Lid geworden op: 07 sep 2008, 20:36
Naam: Peter Bosmans
Auto: Elan SE
Locatie: Hasselt

Re: 01/11/2008 : Lotus Day 2008 - Spa-Francorchamps [info]

Bericht door Bosbon_be »

X-E-G schreef:en ik heb geen enkel speleke op de PS om te oefenen :(
allé, ik ken wel de layout van het circuit maar da is toch nie hetzelfde als er echt op rijden
Mijn zoon heeft DTM op de PS2.
Ik ga niet op francorchamps rijden met mijne Lotus...
ik zit nu al dikwijls in het decor... :oops:

Groetjes,

Peter
molleke

Re: 01/11/2008 : Lotus Day 2008 - Spa-Francorchamps [info]

Bericht door molleke »

tis zonder de kindjes , ik ga mij wat oefenen mee mijne playstation met het spelletje GRID daat staat spa op met de nieuwe aanpassing van het circuit, ik zelf heb er nog nooit op gereden alleen vroeger veel op nurburgring in duitsland van 23km lang met de M3 , ben benieuwd van amateur molleke
Scartie
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 aug 2008, 10:25
Auto: Elan S4/Speedster Turbo
Locatie: Kruishoutem

Re: 01/11/2008 : Lotus Day 2008 - Spa-Francorchamps [info]

Bericht door Scartie »

Ik wil ook wel over Gent-Brussel rijden en dan kunnen we vb. om 7.15 u afspreken op de parking van de Shell op te E 40 te Wetteren. Dan kunnen mensen uit "de Vlaonders" daar aansluiten en ik colonne rich. Francorchamps rijden.
aangezien het open pit lane is, heb je track time genoeg gedurende de dag. En op Francorchamps is de piloot meestel eerder vermoeid dan de geprepareerde auto....
Voor de beginners nog enkele tips :

1)voorzie remolie DOT 5 (of gelijkaardig) en Pagid remblokjes (of gelijkaardig) zodat remmen niet oververhitten na enkele rondes.

2)Kom na de eerste sessie van een 5-tal ronden binnen en meet direct de bandenspanning. Ze zal 400 gr. à 500 gr. gestegen zijn. Dus moet je er evenveel aflaten om op 1,8 à 2 bar te zitten met opgewarmde banden.
ik start met koude banden op 1,6 bar en meet na elke sessie de druk.
Een race ingenieur van Kuhmo Tyres zei mij dat ik met semi-slicks van Kuhmo met warme banden op 1,8 bar moet rijden (ipv. 2 bar wat ik vroeger deed). Ik zal het eens uitproberen (hopelijk blijft het droog).

3) voorzie na elke sessie een "cooling down lap" alhoewel Spa zo lang is dat uitbollen vanaf Stavelot volstaat om remmen af te koelen

4) heb je regelbare vering, zet ze dan bij droog weer op de hardste stand in Spa. Bij regenweer heb ik géén ervaring.

Zien of ik mijn besttijd van 2 59' kan verbeteren... Mijn Speedster Turbo heeft het standaard vermogen van 200 pk maar wel geoptimaliseerde remmen en vering (wat vééééél belangrijker is dan een paar pk meer, alhoewel je die pk's op Spa zeer goed kan gebruiken!!). Voor volgend seizoen voorzie ik wel nog een chiptuning....

OK om af te spreken aan de Shell in Wetteren ?
Allez gauw !
Gesloten