Embleem op Lotus Europa.

S1, Type 47 & 62, S2, Twin Cam, Special (1966-1975)
Europa S (2006-2010)
beni
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2010, 12:44
Auto: Europa

Embleem op Lotus Europa.

Bericht door beni »

Goedendag, ik ben in het bezit van een Lotus Europa en er zit op de zijkanten een embleem.
Kan iemand mij misschien vertellen wat het embleem inhoud? Is het misschien een speciale editie?
Bijlagen
lotus embleem.JPG
lotus embleem.JPG (12.85 KiB) 9542 keer bekeken
Gebruikersavatar
X-E-G
Berichten: 540
Lid geworden op: 18 aug 2008, 18:53
Auto: Exige S240
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Re: Embleem op Lotus Europa.

Bericht door X-E-G »

Lotus F1 wereldkampioen bij de constructeurs :D
UNBRIDLED POWER, PURE ADRENALIN

WHAT'S THE POINT OF A REV LIMITER IF U AINT GONNA USE IT!
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: Embleem op Lotus Europa.

Bericht door Exploded »

Klopt als een bus wat XEG zegt, op het moment dat jouw Europa werd gemaakt was Lotus 3 keer wereldkampioen bij de constructeurs (van de in totaal 7).
Alle auto's kregen dat embleem het jaar nadat Lotus wereldkampoen werd.
Vandaar dus het embleem op jouw auto, hij is van 66?.
Mooi mooi in ieder geval.
Hopelijk kunnen we er over een paar jaar nog een aantal daar aan toevoegen, nu ze terug in de F1 zijn. Dat zou en goed teken zijn :P :D
Enne als je eens helemaal uit de bocht wil gaan in logo's kan je misschien het nieuwe F1 logo op je auto laten zetten. :?: :!:
http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=46&t=1782
beni
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2010, 12:44
Auto: Europa

Re: Embleem op Lotus Europa.

Bericht door beni »

Bedankt voor de reacties.
Nee exploded, hij is niet uit 66 maar uit een later jaartal maar dat moet ik even nakijken om het precieze jaartal te kunnen zeggen.
Ik ga er geen stickers op plakken want ik wil de auto opknappen en in orginele staat houden en dan verkopen :D
Laatst gewijzigd door beni op 21 jan 2010, 21:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dellie
Berichten: 137
Lid geworden op: 25 mei 2009, 21:39
Naam: Pieter
Auto: Nog gene

Re: Embleem op Lotus Europa.

Bericht door Dellie »

Exploded schreef: Alle auto's kregen dat embleem het jaar nadat Lotus wereldkampoen werd.
Vandaar dus het embleem op jouw auto, hij is van 66?.

http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=46&t=1782
Dat kan niet hé, er staat het jaartal 1968 al op hé :D
dreamcar ->Lotus exige Kryptonite green
Real car -> ......

Happiness only real when shared
Gebruikersavatar
Benny
Berichten: 168
Lid geworden op: 30 mei 2009, 20:02
Naam: Benny
Auto: Exige S
Locatie: Melsele

Re: Embleem op Lotus Europa.

Bericht door Benny »

Dit embleem is van een Europa S2 van 1969 t.e.m. 71.
Als ik zo lees dat je de auto wil "opknappen" denk ik dat je je wel eens serieus zou kunnen mispakken met een Europa. Zo'n auto heeft zeer specifieke zaken qua achterophanging en andere, alsook een deel zwakke punten die je bij een gemonteerde auto niet kan zien. Ik heb reeds bij twee S2's de body van het chassis gehaald en steeds doken dezelfde mankementen op. Langs de andere kant is een classic Europa één van de meest onderschatte auto's op gebied van wegligging en rijplezier, maar dat resultaat bekom je niet met "opknappen". Een Europa vereist een echte restauratie op niveau van chassis/mekaniek om werkelijk van zijn kwaliteiten te genieten. Maar als je dat doet ben je snel aan een hoog prijskaartje (zoals bij iedere restauratie trouwens), en als je schrijft dat je hem dan wil verkopen lijkt me dit geen goed idee want in vergelijking met de toenmalige concurrenten worden voor een Europa geen erg hoge prijzen betaald.
beni
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2010, 12:44
Auto: Europa

Re: Embleem op Lotus Europa.

Bericht door beni »

Bedankt voor je reactie Benny.
Toen ik hem had gekocht was er al het een en ander aan vernieuwd zoals veringen, remmen enz.
Ik laat de auto spuiten en onderdelen verchromen en de rest loop ik nog na zoals interieur en andere delen van de auto.
Ik zie wel hoe het zal lopen en hoeveel de auto op zal brengen, beter dat ik er wat investeer dan dat ik hem zo weg doe.
Gebruikersavatar
wimvanbeeck
Berichten: 1615
Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
Naam: Wim
Auto: Elise S 220
Locatie: Lommel

Re: Embleem op Lotus Europa.

Bericht door wimvanbeeck »

beni schreef:Bedankt voor je reactie Benny.
Toen ik hem had gekocht was er al het een en ander aan vernieuwd zoals veringen, remmen enz.
Ik laat de auto spuiten en onderdelen verchromen en de rest loop ik nog na zoals interieur en andere delen van de auto.
Ik zie wel hoe het zal lopen en hoeveel de auto op zal brengen, beter dat ik er wat investeer dan dat ik hem zo weg doe.
Graag wat foto's !!!!!!!
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Embleem op Lotus Europa.

Bericht door Bzguy »

mijn nieuwsgierigheid is ook gewekt !

De Europa staat hoog op mn verlanglijstje, mss wordt dat de volgende aankoop ; maar dan wel eentje die ofwel supe rin orde is, ofwel op te knappen is, geen half-gerestaureerd model, in die staat kost die teveel voor de (volledige) restauratie die alsnog moet gebeuren.
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
beni
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2010, 12:44
Auto: Europa

Re: Embleem op Lotus Europa.

Bericht door beni »

Ik zal vanmiddag wat foto's maken en hier plaatsen. :)
Ik verkoop hem ook eventueel tegen een goed bod, geinterreseerden kunnen dan contact met me opnemen via PM.
Plaats reactie