Black beauty's - DAX Rush

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Black beauty's - DAX Rush

Bericht door Frederik »

Blijkbaar lopen de meningen inzake "het inschrijven" nogal ver uiteen, echter het is aan de eigenaar in kwestie om te beslissen welke richting hij uit wil.

Ik heb de indruk dat bepaalde mensen opmerkelijk tegen O-platen zijn, voor bepaalde voertuigen is dit volgens mij wel een ideale formule. Te bedenken dat de meeste mensen met een Seven niet zo heel erg ver rijden, lijkt mij dit een ideale keuze. Niet?

Maar eigenlijk is dit een totaal andere discussie, het gaat hier eigenlijk om de Rush van Geert :)
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Black beauty's - DAX Rush

Bericht door FastEleven »

Ik heb de indruk dat bepaalde mensen opmerkelijk tegen O-platen zijn, voor bepaalde voertuigen is dit volgens mij wel een ideale formule. Te bedenken dat de meeste mensen met een Seven niet zo heel erg ver rijden, lijkt mij dit een ideale keuze. Niet?
Als je voor een O-plaat kiest omwille van het zeer beperkte gebruik heb je helemaal gelijk, Frederic.

Als je echter voor een O-plaat kiest omdat je voor je auto het chassisnummer en de papieren van een andere auto hebt gebruikt en je daardoor de technische controle vermijdt, dan is dat fraude en dat hoeven we - zeker jij niet als moderator - aan te moedigen op een openbaar forum.

Deze discussie is al gevoerd (al werd dit topic vakkundig gesloten), maar doet natuurlijk geen afbreuk aan alle kitcars die op correcte papieren rondrijden, zoals die van Geert ?!
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Black beauty's - DAX Rush

Bericht door Frederik »

Zijn we niet allemaal een beetje 'echte' Belg, dewelke de soms foute wetgeving "gebruiken"? Ik ga zeker geen fraude aanmoedigen, welintegendeel, maar als er een gat in de wetgeving is, ga ik niemand tegenhouden deze te gebruiken.

Eigenlijk is dit een eindeloze discussie en ik wil Geert zijn thread niet hijacken, daarom stel ik voor deze berichten te verplaatsen naar een nieuwe thread.
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Black beauty's - DAX Rush

Bericht door FastEleven »

@Frederic :
Laat in mijn tekst hierboven enkel de eerste zin staan en gooi de rest er maar af. Ook deze bijdrage mag je gerust deleten. (Ik kan mijn vorige bijdrage zelf niet meer veranderen.)

Ik begrijp best dat je voor de Seven gemeenschap ook een geschikt forum wil creëren, maar blijf van oordeel dat mijn opmerking inzake misbruik moet kunnen op een openbaar forum ...
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Black beauty's - DAX Rush

Bericht door Frederik »

Het klopt dat we de juiste informatie moeten geven, maar als mensen kiezen om zich in de grijze zone te gaan begeven dan heb ik daar persoonlijk geen problemen mee. Dus ik zou niet weten waarom ik uw bericht zou moeten aanpassen, verwijden of censureren... echter, ben ik wel van mening dat dit "punt" niet elke keer, in elke thread van een Seven-eigenaar aangehaald moet worden. Uiteindelijk zijn we hier allemaal om dezelfde passie te delen, en niet om het over bepaalde grijze zones te hebben. Hoeveel Lotussen zijn er niet gekocht met 'een beetje zeer donkergrijs' geld? :)

Even goeie vrienden, en je hebt 100% gelijk, maar ik denk dat het misschien een goed idee is om daarvoor een speciale thread te openen. Volgens mij zijn er een hoop mensen die de correcte wetgeving en kennis niet kennen. Ik zal eens een lichtje opsteken bij "Oracle Cars" om (eventueel) samen met hen een informatie- en discussiethread op te zetten. Dat is dan ook meteen een naslagwerk over deze materie waarin iedereen de correcte info zal kunnen vinden en waarnaar we altijd kunnen verwijzen indien nodig.
black beauty
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:54
Naam: Geert
Auto: DAX Rush

Re: Black beauty's - DAX Rush

Bericht door black beauty »

Frederik schreef:Blijkbaar lopen de meningen inzake "het inschrijven" nogal ver uiteen, echter het is aan de eigenaar in kwestie om te beslissen welke richting hij uit wil.

Ik heb de indruk dat bepaalde mensen opmerkelijk tegen O-platen zijn, voor bepaalde voertuigen is dit volgens mij wel een ideale formule. Te bedenken dat de meeste mensen met een Seven niet zo heel erg ver rijden, lijkt mij dit een ideale keuze. Niet?

Maar eigenlijk is dit een totaal andere discussie, het gaat hier eigenlijk om de Rush van Geert :)

daar heb je volledig gelijk in !!!!ben ook van dat gedacht over de O-plaat .
Ik kan er enkel maar de zondag mee rijden, + enkel tijdens het groot verlof wel wat meer . Ik ben in een oldtimerclub en ken nog tientallen , laat ons zeggen honderdtallen eigenaars met een oldtimer .
Ik heb in al die jaren nog nooit problemen gehoord inzake de O-plaat .
En als dan je toch eens tegengehouden word ( op een zondag ) zou het wel moeten lukken dat meneer de agent niet begripvol is !!!!
Maar ja ,'kweet het , ge kunt er uren over discusieren .
Ge kunt dan zeggen van : en als je een accident hebt !!!! en dan .
als ge tijdens die toertjes op zondag een pilsje of 3 drinkt , ben je ook al in fout , dus .......
Mocht de O-plaat zo slecht zijn zouden maar weinig mensen ermee rijden .
Er zijn cowboys die dit gebruiken voor dagelijks verkeer of woon-werkverkeer maar dat is een ander paar mouwen natuurlijk .
Morgen word de dax geleverd door DAX-benelux ==== JOEIPIIEEEE
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Black beauty's - DAX Rush

Bericht door ovi »

Voor mij mag het nog wel wat grijzer zodat ik dit jaar de RIOT gekeurd krijg! :lol:

Er is trouwens bij Oracle cars al een infoavond geweest over het gekeurd krijgen van een kitcar en het ging vooral over de uitstootnormen waaraan een kitcar moet voldoen om hem als gewone wagen gekeurd te krijgen.

Den John van Dax ben ik ook al een paar keer geweest en trouwens ook daar goede tips en info gekregen dus de Geert kan gerust zijn. ;)
Red Baron
Berichten: 1910
Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1
Locatie: Sijsele (Belgium)

Re: Black beauty's - DAX Rush

Bericht door Red Baron »

black beauty schreef:Morgen word de dax geleverd door DAX-benelux ==== JOEIPIIEEEE
Da's nog altijd het belangrijkste :D Thumbs up !
black beauty schreef:Ik kan er enkel maar de zondag mee rijden
Ga je dan tot zondag wachten om een testritje te doen :twisted: :twisted:
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Black beauty's - DAX Rush

Bericht door Frederik »

black beauty schreef:Morgen word de dax geleverd door DAX-benelux ==== JOEIPIIEEEE
't is dat wat we moesten weten :)

Veel plezier ermee! Ga je direct al rijden? Ze voorspellen sneeuw dit weekend... kan nogal es fun worden :)
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Black beauty's - DAX Rush

Bericht door ovi »

Je kan direct een topic starten over de Dax in de sneeuw! ;)
Plaats reactie