Capitol (Bart) - Exige Cup 260 (2010)
- thiva
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:19
- Naam: Thierry
- Auto: Exige S2 240
- Locatie: Sugartown
Re: Capitol (Bart) - Exige Cup 260 (2010)
Zal ik straks doen.
Edit: Ik heb je een bericht gestuurd met meer info.
Edit: Ik heb je een bericht gestuurd met meer info.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
-
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
- Locatie: Grens gebied, Nederland.
Re: Capitol (Bart) - Exige Cup 260 (2010)
Bart, Continue 1:57/1:58 op zolder met de AD08R. Band houd zich prima. Laatste circuit dag een 73 ronden meen ik. Steeds sessies van 20 minuten.
Banden slijtage is vrij goed. Zit na 2 jaar rijden halverwege de slijtage.
Band is dermate ontwikkeld dat je links en rechts om kan zetten als je halverwege bent ( camber slijtage )
Wel is het zo dat er andere druk aangehouden moet worden volgens de fabriek.
http://www.yokohama.com.au/News-and-Blo ... tyres.aspx
Deze druk werkt bij mij uitstekend al is het hoger dan ik gewoon ben.
205/45/16 en 225/45/17 gebruik ik.
Diverse R888 en A048 gebruikers die je niet hoeft te laten gaan. Wel is er nu een nieuwe R888 dus wie weet wat dat gaat brengen.
Slijtage zal wel harder gaan als de LSD erin zit en er meer gegleden gaat worden
Banden slijtage is vrij goed. Zit na 2 jaar rijden halverwege de slijtage.
Band is dermate ontwikkeld dat je links en rechts om kan zetten als je halverwege bent ( camber slijtage )
Wel is het zo dat er andere druk aangehouden moet worden volgens de fabriek.
http://www.yokohama.com.au/News-and-Blo ... tyres.aspx
Deze druk werkt bij mij uitstekend al is het hoger dan ik gewoon ben.
205/45/16 en 225/45/17 gebruik ik.
Diverse R888 en A048 gebruikers die je niet hoeft te laten gaan. Wel is er nu een nieuwe R888 dus wie weet wat dat gaat brengen.
Slijtage zal wel harder gaan als de LSD erin zit en er meer gegleden gaat worden
- Capitol
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 12:26
- Naam: Bart
- Auto: Lotus-loos
- Locatie: Limburg
Re: Capitol (Bart) - Exige Cup 260 (2010)
Merci voor de info Emiel, maar wegens (overwacht) goede prijs toch een set A048 besteld.
M140i & GT3 Touring
- Capitol
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 12:26
- Naam: Bart
- Auto: Lotus-loos
- Locatie: Limburg
Re: Capitol (Bart) - Exige Cup 260 (2010)
Ondertussen zijn we meerdere jaren verder .... de CUP 260 is al een hele tijd weg. En na lang nadenken en zoeken heb ik sinds een jaar een opvolger. Tijdens en na de zoektocht ook enkele testritjes kunnen doen met een Evora 410, Donkervoort D8 GTO, Spyder 718. De Evora heeft me toen niet echt kunnen overtuigen in prestaties. De Donkervoort kwam zeker snel genoeg, maar deed me twijfelen aan bruikbaarheid. Vooral het feit dat de bagageruimte niet echt kan afgesloten worden, maakt een meerdaagse roadtrip niet echt evident. Mijn vriendin haar linkerbeen werd ook al snel warm van de middentunnel. En dat zijn dan toch enkele minpunten die me tegen gehouden hebben in die prijsklasse. De Spyder 718 stelde dan weer teleur op gebied van geluid en sensatie.
Het is dus geen Lotus geworden, maar tenminste wel een opvallend kleurtje Er rijden al zoveel grijze en zwarte auto's in België rond. De keuze is een jaartje geleden gevallen op een 997.1 GT3 RS. Mijn voorkeur ging uit naar een MK2 (liefst blauw met grijze accenten), maar ik vond niet echt mijn goesting aan betaalbare prijs. Dus werd het een MK1 in mijn favoriete kleur. Een fantastische kar, heel breed inzetbaar, heel capabel, een prachtig geluid, goede wegligging, zeer goede kwaliteit, nog een "analoge" auto zonder al te veel elektronica, maar .... ik mis wel wat snelheidsgevoel en dat is dan ook ineens het enige nadeel voor mij persoonlijk. Aan normale snelheden voelt alles traag aan, het lijkt al wat te efficiënt.
Dus ik moet eerlijk bekennen dat ik al eens aan iets anders gedacht heb en dan schieten er niet zoveel alternatieven meer over: Exige 410 (mits wat aanpassingen), Exige CUP 430, Spyder 981 of een 911 restomod/backdate project gebaseerd op een 3,2 of een 964 wegens de voordelen van een oldtimer (taksen ...) en het pure van die auto's.
Het is dus geen Lotus geworden, maar tenminste wel een opvallend kleurtje Er rijden al zoveel grijze en zwarte auto's in België rond. De keuze is een jaartje geleden gevallen op een 997.1 GT3 RS. Mijn voorkeur ging uit naar een MK2 (liefst blauw met grijze accenten), maar ik vond niet echt mijn goesting aan betaalbare prijs. Dus werd het een MK1 in mijn favoriete kleur. Een fantastische kar, heel breed inzetbaar, heel capabel, een prachtig geluid, goede wegligging, zeer goede kwaliteit, nog een "analoge" auto zonder al te veel elektronica, maar .... ik mis wel wat snelheidsgevoel en dat is dan ook ineens het enige nadeel voor mij persoonlijk. Aan normale snelheden voelt alles traag aan, het lijkt al wat te efficiënt.
Dus ik moet eerlijk bekennen dat ik al eens aan iets anders gedacht heb en dan schieten er niet zoveel alternatieven meer over: Exige 410 (mits wat aanpassingen), Exige CUP 430, Spyder 981 of een 911 restomod/backdate project gebaseerd op een 3,2 of een 964 wegens de voordelen van een oldtimer (taksen ...) en het pure van die auto's.
M140i & GT3 Touring
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11312
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Capitol (Bart) - Exige Cup 260 (2010)
nice nice ik had er al iets over horen vallen ...
GT3 RS is prachtig
Maar euh ... foto?
GT3 RS is prachtig
Maar euh ... foto?
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Coen
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
- Locatie: Amsterdam
Re: Capitol (Bart) - Exige Cup 260 (2010)
Wauw, dat is ook een prachtige auto! Die zou ik ook wel willen. Van de standaard 997 schijnt de .1 leuker te rijden dan de .2. Ik weet niet in hoeverre dit ook voor de GT3 RS geldt? Zelf rij ik dagelijks in een 996 en heb laatst in een 997.1, 991.1 en 991.2 gereden. Dan is de 997 toch wel de leukere opvolger qua 'analoogheid'. Toch vielen me de 991.1 en .2 me niet tegen. Ik had veel comfortabeler/afstandelijker verwacht.
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11312
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Capitol (Bart) - Exige Cup 260 (2010)
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Capitol
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 12:26
- Naam: Bart
- Auto: Lotus-loos
- Locatie: Limburg
Re: Capitol (Bart) - Exige Cup 260 (2010)
Als er vraag naar is, zal ik enkele foto's posten ....
Om te beginnen foto's van in de showroom voor de afhaling.
Om te beginnen foto's van in de showroom voor de afhaling.
- Bijlagen
-
- IMG_2553.jpg (3.56 MiB) 4304 keer bekeken
-
- IMG_2534.jpg (2.2 MiB) 4304 keer bekeken
-
- IMG_2504.jpg (5.47 MiB) 4304 keer bekeken
-
- IMG_2502.jpg (2.34 MiB) 4304 keer bekeken
M140i & GT3 Touring
- Capitol
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 12:26
- Naam: Bart
- Auto: Lotus-loos
- Locatie: Limburg
Re: Capitol (Bart) - Exige Cup 260 (2010)
En dan nog enkele van bolleke-pijl ritten:
M140i & GT3 Touring
- Capitol
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 12:26
- Naam: Bart
- Auto: Lotus-loos
- Locatie: Limburg