Stivo - 2004 Caterham super 7 "Roxanne"

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Red Baron
Berichten: 1910
Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1
Locatie: Sijsele (Belgium)

Re: Stivo - 2004 Caterham super 7 "Roxanne"

Bericht door Red Baron »

ovi schreef:Maar waar is da filmke nu? :( Ik zie enkel foto's!
Vorige pagina onderaan, enkele posts onder de foto's ;)

De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Gebruikersavatar
Stivo
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 dec 2009, 17:29
Auto: Caterham super 7
Locatie: Brasschaat

Re: Stivo - 2004 Caterham super 7 "Roxanne"

Bericht door Stivo »

dachero schreef:Zo'n inhaalmaneuvers heb ik ook mogen ondergaan tijdens mijn cursus van skylimitevents. Voor mij nooit meer met deze organisatie :evil: :x

@Stivo = is niet voor u persoonlijk bedoeld hé ,maar zo gaat de fun er wel af.
Ofwel was dat omdat ik bijna niemand kon inhalen met mijn Elise :mrgreen: :lol:
Hevige reacties hier maar daarvoor dient dan ook een forum natuurlijk ;)

Even verheldering brengen,het was helemaal niet mijn bedoeling om andere deelnemers in een benarde situatie te brengen,ik zat trouwens zelf met een bang hartje na het lezen van enkele topics over de Skylimit trackdays en heb voor die reden gewacht tot 16u00 om het circuit op te gaan. Die Ferrari reed al enkel rondjes voor me en telkens aan de chicanes kwam ik zeer dicht omdat hij heel vroeg op de rem ging,dus die piloot wist heel goed dat ik achter hem reed. Het inhaalmoment op zich was misschien ietwat gewaagd en niet zonder risico dat besefte ik trouwens meteen en heb nog tegen mijn co-piloot gezegd dat ik me misschien maar beter even kon verontschuldigen bij die Ferrari-rijder. Helaas was hij niet meer in de pits na het vrij rijden.
Misschien een tip voor de skylimit-cursus om ook aandacht te besteden aan veilig inhalen want je krijgt enkel tips over rijlijnen en rempunten.
Dus laat het ons houden op gebrek aan ervaring van mijn kant en geloof me,ik kom niet naar circuit om schade te berokkenen bij anderen en ook niet aan mijn lievelingskarretje.

Anderzijds ben ik wel fier dat ik met mijn 1600tje in de bochtensecties telkens terug kon inlopen op deze supercar 8-)
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Stivo - 2004 Caterham super 7 "Roxanne"

Bericht door FastEleven »

Anderzijds ben ik wel fier dat ik met mijn 1600tje in de bochtensecties telkens terug kon inlopen op deze supercar
En terecht, alleen in 't vervolg efkes wachten met voorsteken, hé :roll:
... en heb nog tegen mijn co-piloot gezegd dat ik me misschien maar beter even kon verontschuldigen bij die Ferrari-rijder ...
Juiste instelling !! Appreciated !!

En nu maar hopen dat ik me de volgende keer zelf niet laat verleiden ... :oops:
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Stivo - 2004 Caterham super 7 "Roxanne"

Bericht door Frederik »

Ik vind sommige reacties op Stivo'ke nogal zwaar hoor ...

Enerzijds kunnen we niet geheel de situatie inschatten...
Als ik al enkele ronden vast zou zitten na dergelijke wagen, zou ik hem misschien ook op die manier voorbij zijn gegaan. Vergeet niet dat dergelijk supercars zeer moeilijk te pakken zijn op de rechte stukken, die hebben veelvouden aan vermogen en zijn bloedsnel op de rechte lijn, ze weten dat en ze trekken hem daar dus elke keer open. Bijgevolg lopen ze uit maar bij de volgende bocht ben je daar weer in hun kont ... ik ken het gevoel.

Zelf ben ik een zeer faire rijder op circuit, als een snellere wagen in mijn achteruitkijkspiegel opmerkelijk snel groter en groter wordt dan maak ik automatisch al ruimte om me voorbij te gaan. Het geeft geen zin om een veel snellere wagen (door het vermogen of de rijder) in de weg te blijven rijden. Dit brengt enkel frustraties bij beide piloten en veelal schade als gevolg.

Sommige supercar-rijdens rijden op circuit met een attitude "ik ben toch de snelste", dus waarom moet ik aan de kant gaan... Zij vergeten dan wel zeer makkelijk dat hun machines bloedsnel zijn op rechte lijnen, maar enorm hard en vroeg moeten afremmen omdat hun bochtenwerk meestal maar zeer povertjes is.

Ik zou Stivo nog niet zo snel willen veroordelen, tenzij ik als passagier zat en de situatie 100% ken.

Heerlijk toch dergelijke discussies, en ja, daar dient een forum voor... om meningen uit te wisselen, weliswaar op een verstandige en onderbouwde manier. Leuk dat iedereen op dit forum toch zeer verstandig reageert! ;)
Gebruikersavatar
Hans340R
Berichten: 344
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:27
Auto: Exige Cup 260
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Stivo - 2004 Caterham super 7 "Roxanne"

Bericht door Hans340R »

Red Baron schreef:
ovi schreef:Maar waar is da filmke nu? :( Ik zie enkel foto's!
Vorige pagina onderaan, enkele posts onder de foto's ;)

Oei, dat was wel een spannende inhaalaktie :mrgreen:
Ik denk niet dat die Ferrari rijder jou daar had verwacht..
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Stivo - 2004 Caterham super 7 "Roxanne"

Bericht door Frederik »

hmm ... heb het filmpje nog es zitten herbekijken.

't is inderdaad wel heel erg scherp, maar ik 'denk' in de tijd de Ferrari merkt dat de Caterham daar plots is, dan hij 'm al voorbij was.

Moet toch toegeven het heel nipt is, en misschien toch voor discussie vatbaar is ... 8-) :mrgreen:

Wat me wel opviel is dat de Ferrari soms erg snel is en dan andere momenten toch vrij traag. Na de Bianchi is hij naar mijn mening wel plots traag, terwijl hij na de heuvel toch weer sneller wordt.

Volgens mij was het een beetje de wil om de Ferrari "te pakken" in combinatie met een camera aan boord geleid heeft naar deze nipte inhaalactie. Tjah misschien niet 100% correct en netjes, gelukkig zijn er geen brokken gemaakt en is alles al bij al goed en zonder problemen verlopen. Een adrenaline stoot en we kunnen er weer tegenaan.
Gebruikersavatar
Hans340R
Berichten: 344
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:27
Auto: Exige Cup 260
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Stivo - 2004 Caterham super 7 "Roxanne"

Bericht door Hans340R »

Haal pas in als je 100% zeker weet dat je slachtoffer jou gezien heb!
Het is het risico niet waard, verder wel een gaaf bakkie die Caterham 8-)
Op rechte stukken is die Fiat natuurlijk stukker sneller en dankzij laat remmen en mooie bochten kom je snel dichterbij.
30-Juli ben ik ook op Zolder met LOT, leuke baan!
Gebruikersavatar
Stivo
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 dec 2009, 17:29
Auto: Caterham super 7
Locatie: Brasschaat

Re: Stivo - 2004 Caterham super 7 "Roxanne"

Bericht door Stivo »

Hans340R schreef:30-Juli ben ik ook op Zolder met LOT, leuke baan!
Ook aanwezig,maar niet on track :lol:
Uitgenodigd om te passagieren met een ervaren Caterham rijder,kan ik nog een beetje bijleren....
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Stivo - 2004 Caterham super 7 "Roxanne"

Bericht door ovi »

Ik was daar wel en ik kan jullie verzekeren dat onze Stivo een heel faire piloot is en met een tijd van 2 min 1 sec en 21 tiendekes niet slecht . ;)

Ik ben daar ook al en paar keer voorbijgestoken met de Elan en op mijn filmpje met Bart had ik die witte seven ook niet gezien die juist hetzelfde deed! :evil:

Dus zeker onze vriend hier niet gaan aftekenen als een roekeloze rijder maar even een foutje in het heetste van de strijd dat gelukkig goed afgelopen is.

Wel tof dat dit op dit forum altijd op een respectvolle manier gebeurd! :)

Pak die Ferrari in het vervolg gewoon ergens anders makkerke. :lol:
Gebruikersavatar
Stivo
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 dec 2009, 17:29
Auto: Caterham super 7
Locatie: Brasschaat

Re: Stivo - 2004 Caterham super 7 "Roxanne"

Bericht door Stivo »

Thanks Ovi ;)

Ik probeer trouwens altijd mijn hand op te steken als iemand langzamer opzij gaat om te laten passeren (als ik het stuur kan loslaten op die moment natuurlijk)

Met dit topic zouden we gerust een avondje kunnen vullen aan den toog denk ik :D
Plaats reactie