Dax Rush - upgrade remmen

Voor alle Lotus Sevens & Seven Replica's
oa. Caterham, Westfield, Donkervoort, Dax, MK...
Plaats reactie
Red Baron
Berichten: 1910
Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1
Locatie: Sijsele (Belgium)

Dax Rush - upgrade remmen

Bericht door Red Baron »

Ik ben sinds kort ingeschreven op dit forum en de voorstelling van m'n seven replica kan je hier bekijken.
http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=16&t=1763

Ik ben eens aan het rondkijken om m'n remmen een serieuse upgrade te geven aangezien de originele Taunus/Sierra schijven en blokken onvoldoende remkracht geven.
Zijn voldoende om gezellig rond te toeren maar zou volgend jaar graag eens verschillende rondritten doen en misschien eens op circuit gaan en dan heb ik zeker iets anders nodig.

Heb al eens rondgekeken op internet maar er zijn zoveel verschillende types en merken dat ik het hier ook nog eens vraag of iemand positieve / negatieve ervaringen heeft bij volgende merken (Wilwood, HiSpec, AP Racing, EBC of nog andere merken/oplossingen)
Zou het misschien voldoende zijn om enkel andere blokken te steken of toch beter de volledige handel vervangen?

Hoeven geen ervaringen te zijn van deze merken op een seven, zijn gewoon positieve of negatieve ervaringen over deze merken in het geheel.
Laatst gewijzigd door Red Baron op 18 dec 2009, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Dax Rush - upgrade remmen

Bericht door Frederik »

Red Baron schreef:Zou het misschien voldoende zijn om enkel andere blokken te steken of toch beter de volledige handel vervangen?
Andere blokken, geventileerde schijven & eventueel stalen remleidingen zullen de remmen zeker beter maken. Ze zullen het langer uithouden en beter "pakken".

Wil je "echt" harder remmen, dan zal je aangewezen zijn op een BBK van een bepaald merk.

Ik heb op mijn Elan een AP Racing BBK eigenlijk dezelfde als op het Performance Pack van de Exige S.
Red Baron
Berichten: 1910
Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1
Locatie: Sijsele (Belgium)

Re: Dax Rush - upgrade remmen

Bericht door Red Baron »

Heb ook eens navraag gedaan bij John van Dax Benelux en die steekt ook meestal als er zwaardere remmen gevraagd worden een Wilwood Big Brake Kit vooraan en achteraan enkel andere blokken.

Stalen remleidingen heb ik al standaard.
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Dax Rush - upgrade remmen

Bericht door Frederik »

Red Baron schreef:Heb ook eens navraag gedaan bij John van Dax Benelux en die steekt ook meestal als er zwaardere remmen gevraagd worden een Wilwood Big Brake Kit vooraan en achteraan enkel andere blokken.

Stalen remleidingen heb ik al standaard.
Als je de stalen remleidingen al hebt dan denk ik dat de schijven en blokjes geen groot verschil zullen maken. Je kan natuurlijk altijd es proberen, zoveel kosten deze nu ook weer niet.

Willwood is gekend voor degelijkheid tegen een zacht prijsje, kost iets minder dan de bekende merken als Brembo, AP, Movit ...

Ikzelf heb toch geopteerd voor een bekender merk, wat niet wil zeggen dat de Willwoods slecht zijn. Echter hangt daar wel een stevig prijskaartje aan vast.
Plaats reactie