[Elise MKII] zwarte diffusor

Op zoek naar Lotus onderdelen en/of accessoires? Stel je vraag dan hier.
Gebruikersavatar
bartvdb
Berichten: 881
Lid geworden op: 15 sep 2008, 13:38
Naam: Bart
Auto: Elise S 2008
Locatie: Adinkerke

[Elise MKII] zwarte diffusor

Bericht door bartvdb »

ik (bartvdb) zoek een ZWARTE diffusor van een exige of een elise vanaf 2008 (mensen die eventueel een carbon exemplaar plaatsen en die zwarte dan op een zolder laten verdwijnen).In ruil een alu-kleurig exemplaar voor op je zolder en een prijs otk !groeten van bart
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: zwarte diffusor

Bericht door Frederik »

Bart, waarom spuit je uw originele alu niet (mat) zwart?
Gebruikersavatar
bartvdb
Berichten: 881
Lid geworden op: 15 sep 2008, 13:38
Naam: Bart
Auto: Elise S 2008
Locatie: Adinkerke

Re: zwarte diffusor

Bericht door bartvdb »

erg logische vraag ,reden: difusor is in alu en om dat goed te doen (opdat de verf goed zou hechten) zijn er een aantal produkten en behandelingen nodig die de hele operatie rond de 350euro brengen en dat vind ik wat veel .en gewoon matzwart uit de spuitbus dat na enkele dagen afbrokkelt ??? dan laat ik het liever zo .beste frederik erg bedankt om samen met mij na te denken over een eventuele oplossing . vele groeten aan alle lotus fans
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: zwarte diffusor

Bericht door Frederik »

Is inderdaad wel duur, maar als ze het goed doen zal het niet afbrokkelen/afpellen.

Nuja, misschien wat opleggen voor carbon? :)
Gebruikersavatar
bartvdb
Berichten: 881
Lid geworden op: 15 sep 2008, 13:38
Naam: Bart
Auto: Elise S 2008
Locatie: Adinkerke

Re: zwarte diffusor

Bericht door bartvdb »

"wat opleggen "is nogal zacht uitgedrukt denk ik . maar t zou uiteraard het beste en mooiste alternatief zijn . wie weet na de lotto trekking ??? groeten bart
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: zwarte diffusor

Bericht door Frederik »

Is dat zo duur?
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: zwarte diffusor

Bericht door Herman »

carbon=verschrikkelijk overpriced en er bestaan dan vele vele qualiteitsgradienten en namaaks-
toch er bestaan firma's die poederlakken enzvt. ik weet dat er zelfs bedrijven bestaan die alu en magnesium velgen in het zwart lakken met speciale procedures, dit zou meschein voor de difuser ook werken--ik zal het eens navragen bij mijn bandencentrale of carrosserie.
Gebruikersavatar
bartvdb
Berichten: 881
Lid geworden op: 15 sep 2008, 13:38
Naam: Bart
Auto: Elise S 2008
Locatie: Adinkerke

Re: zwarte diffusor

Bericht door bartvdb »

voor carbon schat ik tss de 800 en 1000 euro . als iemand de exacte prijs weet hoor ik het hier graag . in bandencentrale of spuiterij zal de prijs (bij kwaliteitswerk ) denk ik ook rond de 350 liggen . maar men weet nooit !!!!! alvast merci vo de moeite .
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: zwarte diffusor

Bericht door Frederik »

Op mijn vorige auto (BMW) had ik verschillende accenten in matzwart laten zetten dit in combinatie met carbon.

Zo was mijn frontspoiler, binnenkant van mijn lichten en diffusor uit echte carbon maar mijn raamspoiler, spiegels, centers van de velgen en mijn niertjes matzwart gespoten. Nooit last gehad van afpellen of brokkelen.

Vandaar mijn voorstel om te spuiten :)
Gebruikersavatar
bartvdb
Berichten: 881
Lid geworden op: 15 sep 2008, 13:38
Naam: Bart
Auto: Elise S 2008
Locatie: Adinkerke

Re: zwarte diffusor

Bericht door bartvdb »

de onderdelen aan uw bmw dat u opnoemt zijn behoudens vergissing(ben geen expert he) uit een andere materie dan aluminium en daar zit nu juist het probleem en dus ook de kostprijs . denk ook aan de plaats waar die diffusor zit met betrekking tot vuil water steenslag enz . het heeft er veel te verduren en daarom dient het hele zooitje na schilderen ook gebakken te worden om voldoende weerstand aan de elementen te kunnen bieden . vandaar de prijs (die wel verrechtvaardigd is) die in mijn optiek toch nog hoog uitvalt .
Plaats reactie