Re: Lotus elan +2 van 1971
Geplaatst: 30 okt 2009, 15:55
Ge hebt enorm veel soorten aluminium Ivo, wist u dat de "gemiddelde" leeftijd van alle vliegtuigen méér dan 30 jaar is ? en daar is het aluminium niet alléén een body, maar een ganse structuur ,en het is daar telkens belast en ontlast, door immense koude en grote warmte, water en ys...
En btw u als zeiler moet ook weten dat kunstof "osmose" tot enorme kosten kan leiden aan de bootrompen-, doch dat is meer van oude slechte polyester het geval----
En het chassis van onze lotussen is ook in aluminium, die aan elkaar gekleefd is...beresterk.. ik heb ooit eens 5 tal jaar lang een vliegtuigje gehad 'Grumman tiger" die ook de romp en vleugels had die gekleefd (bonded) aluminium waren, het staat bekend als een der sterkste vliegtuigen in zijn classe.... En het grote voordeel ervan is een laag gewicht en minder weerstand door een no-rivets structuur., Een gecorrodeerd aluminium paneel kan men ook gedeeltelijk vervangen en repareren, grote vijanden zijn accu zuur enzvt... ooit heb een corrosie gezien van iemand die steeds "vochtopnemende" potten zette in zijn vliegtuig, deze waren omgevallen, en die tabletten erin waren dermate zuurhoudend dat ze corrosievormend werkten op het aluminium... nee een goede aluminium body kan tientallen jaren mee gaan en zeker als er een laagje wd40 of een primer opgespoten is aan de binnekant..
hier een fotoke vd allerlaatse nieuwigheid qua body covering...
btw fotoke is genomen ad. Williams fabriek....
En btw u als zeiler moet ook weten dat kunstof "osmose" tot enorme kosten kan leiden aan de bootrompen-, doch dat is meer van oude slechte polyester het geval----
En het chassis van onze lotussen is ook in aluminium, die aan elkaar gekleefd is...beresterk.. ik heb ooit eens 5 tal jaar lang een vliegtuigje gehad 'Grumman tiger" die ook de romp en vleugels had die gekleefd (bonded) aluminium waren, het staat bekend als een der sterkste vliegtuigen in zijn classe.... En het grote voordeel ervan is een laag gewicht en minder weerstand door een no-rivets structuur., Een gecorrodeerd aluminium paneel kan men ook gedeeltelijk vervangen en repareren, grote vijanden zijn accu zuur enzvt... ooit heb een corrosie gezien van iemand die steeds "vochtopnemende" potten zette in zijn vliegtuig, deze waren omgevallen, en die tabletten erin waren dermate zuurhoudend dat ze corrosievormend werkten op het aluminium... nee een goede aluminium body kan tientallen jaren mee gaan en zeker als er een laagje wd40 of een primer opgespoten is aan de binnekant..
hier een fotoke vd allerlaatse nieuwigheid qua body covering...
btw fotoke is genomen ad. Williams fabriek....