Pagina 3 van 5

Re: Lotus elan +2 van 1971

Geplaatst: 30 okt 2009, 15:55
door Herman
Ge hebt enorm veel soorten aluminium Ivo, wist u dat de "gemiddelde" leeftijd van alle vliegtuigen méér dan 30 jaar is ? en daar is het aluminium niet alléén een body, maar een ganse structuur ,en het is daar telkens belast en ontlast, door immense koude en grote warmte, water en ys...
En btw u als zeiler moet ook weten dat kunstof "osmose" tot enorme kosten kan leiden aan de bootrompen-, doch dat is meer van oude slechte polyester het geval----
En het chassis van onze lotussen is ook in aluminium, die aan elkaar gekleefd is...beresterk.. ik heb ooit eens 5 tal jaar lang een vliegtuigje gehad 'Grumman tiger" die ook de romp en vleugels had die gekleefd (bonded) aluminium waren, het staat bekend als een der sterkste vliegtuigen in zijn classe.... En het grote voordeel ervan is een laag gewicht en minder weerstand door een no-rivets structuur., Een gecorrodeerd aluminium paneel kan men ook gedeeltelijk vervangen en repareren, grote vijanden zijn accu zuur enzvt... ooit heb een corrosie gezien van iemand die steeds "vochtopnemende" potten zette in zijn vliegtuig, deze waren omgevallen, en die tabletten erin waren dermate zuurhoudend dat ze corrosievormend werkten op het aluminium... nee een goede aluminium body kan tientallen jaren mee gaan en zeker als er een laagje wd40 of een primer opgespoten is aan de binnekant..

hier een fotoke vd allerlaatse nieuwigheid qua body covering...
btw fotoke is genomen ad. Williams fabriek....

Re: Lotus elan +2 van 1971

Geplaatst: 10 nov 2009, 23:51
door Benny
Mooi werk Pascal :!: De voorophanging is identisch aan de Europa zo te zien. Het is een plezier om zulke teksten/foto's te bekijken. Keep us posted ;)

Re: Lotus elan +2 van 1971

Geplaatst: 17 apr 2010, 15:15
door vasseur
Waw vandaag zopas Didier op bezoek gehad met de elan+2 cabrio,
man dat is een mooie wagen, 8-)
die lang uitgestrekte lijn dicht tegen de grond is gewoon niet te beschrijven,
zo mooi.
Spijtig dat we geen foto's genomen hebben :? maar hopelijk zal dat later wel nog gebeuren.
In ieder geval was het wel leuk de 2 wagens eens te vergelijken. :)

Re: Lotus elan +2 van 1971

Geplaatst: 21 apr 2010, 15:08
door Didier
Ik heb uiteraard van de gelegenheid gebruik gemaakt om je collectie aan hebbedinngetjes te bekijken. Mooi al die lekkere dingen in je garage :)

Re: Lotus elan +2 van 1971

Geplaatst: 23 apr 2010, 15:01
door vasseur
Nog een kleinigheidje verbeterd aan de wagen,
Nieuwe deurrubbers gemonteerd die ik op de beurs in Gent gekocht heb.
Ik ben heel tevreden van het resultaat.

Re: Lotus elan +2 van 1971

Geplaatst: 23 apr 2010, 15:06
door Frederik
knap, direct een heel ander zicht hé :)

Re: Lotus elan +2 van 1971

Geplaatst: 23 apr 2010, 15:09
door Yves
Moet toegeven hoe meer ik de oude Elan zie, hoe zotter ik ervan word.
Jammer dat we er zo weinig te zien krijgen.

Re: Lotus elan +2 van 1971

Geplaatst: 23 apr 2010, 19:34
door Didier
Idd Pascal, 't ziet er voortreffelijk uit ... hopelijk heb je nu geen natte voeten meer :lol:
Yves schreef:... Jammer dat we er zo weinig te zien krijgen.
Zijn er toch al met zekerheid 2 in de streek ... zal wel eens lukken zeker? :D

Re: Lotus elan +2 van 1971

Geplaatst: 11 mei 2010, 10:48
door vasseur
De wagen is nu reeds een eindje voorzien van de nieuwe ophanging, man wat een wereld van verschil, niet normaal. :)
Ik heb ondertussen ook de kleppen laten regelen en ik moet zeggen, ik wist niet dat mijn wagen ooit nog zo goed ging draaien.
Het is echt een plezier om nu met deze knappe lady rond te rijden.
Ik ben echt fier op mijn werk. 8-)
Voor de liefhebbers die haar eens in het echt willen zien,
wel, de wagen zal mee rijden in de Ypres Lotus Day 2010.
Tot in Ieper.
Greedz Vasseur Pascal

Re: Lotus elan +2 van 1971

Geplaatst: 11 mei 2010, 11:04
door Bzguy
aha, ben benieuwd ! Donderdag te zien dus :)