S1, Type 47 & 62, S2, Twin Cam, Special (1966-1975)
Europa S (2006-2010)
 #17533  door HJ2
 10 sep 2009, 09:18
Dumpvalve: Ik heb er nog 1 liggen, (of was het een blow-off valve? maar om dezelfde reden als Frederik weer eraf geschroefd.

Waar zou je zo'n kraantje (voor het vacuumslangetje neem ik aan) kunnen krijgen?

Mooi verslag van je km's met de Europa!
-->
 #17535  door Frederik
 10 sep 2009, 09:35
HJ2 schreef:Dumpvalve: Ik heb er nog 1 liggen, (of was het een blow-off valve? maar om dezelfde reden als Frederik weer eraf geschroefd.

Waar zou je zo'n kraantje (voor het vacuumslangetje neem ik aan) kunnen krijgen?
Ah.... je hebt daarvan nog geen verslag op het forum gezet ;-)
Je zou het doen én je was het vóór de installatie (nog) niet eens met mij ivm het aldaniet nut v/d dumpvalve :p

Zo'n kraantje ... heb ik liggen, gebruiken ze op hogedrukslangen, maar ken de juiste naam niet.
 #17537  door Frederik
 10 sep 2009, 09:45
WimC schreef:In de Exige blijven rijden is voor mij quasi onmogelijk. Ik heb geen zin om na een lange rit telkens een maand aan de kant te gaan staan en de deur van de kine plat te lopen.
Ofwel koop ik eens een "echte racer", die hooguit 4 keer per jaar buitenkomt, ofwel een "comfortabelere" wagen en daar hoopte ik beter bij de Europa uit te komen.
Is twee probaxjes in de Exige installeren geen optie??
 #17538  door Exploded
 10 sep 2009, 10:01
Erwin schreef: Kortom, voor een investering van 200 € gaf dit een pak voordelen.

Benieuwd of iemand anders hier ervaring mee heeft (Elan-rijders???)??
Esprit rijders hebben met zowat alles ervaring :lol: :lol:
http://www.lotusespritworld.com/EGuides ... valve.html
Misschien is het nuttig om bij Justin ten rade te gaan :roll:

Los daarvan, als Randy 400 pk claimt heb ik de neiging om hem te geloven! Ik ben wel benieuwd hoe lang de motor dan mee gaat. Stel dat je niet de laatste pk's zoekt en bv 350 pk hebt in een Europa... dan rij je met de 911 porsches/Ferrari's mee op francorchamps op kemmel, stavelot en richting eau rouge... klinkt als sex on wheels. :lol: 8-)
 #17553  door WimC
 10 sep 2009, 12:07
Er is wel altijd iets mis met een auto. Je kan nu eenmaal niet verwachten van een constructeur dat ze de auto alleen op jouw maat gaan maken:
Ben, voor alle duidelijkheid:
Bij hogere snelheden en bochtige wegen is de Europa inderdaad heel levendig; jij noemt het ronduit gevaarlijk en ik kan je geen ongelijk geven.

Met dit bedoel ik enkel de remmen. Ik ben daarentegen zwaar onder de indruk van de stabiliteit (ook op autostrade) en het weggedrag op bochtige wegen. De spoorvorming is veel minder voelbaar dan bij de Exige. Ik denk dat de SE versie op dat vlak zelfs nog beter is.
Die pfft bij het schakelen had ik ook duidelijk en werkte niet storend, enkel het traag zakken van het toerental irriteerde me.

Maar ik blijf een grote fan van de Europa. Ik zie me er gewoon nu nog niet in rijden.

Wim
 #17554  door ben
 10 sep 2009, 12:20
Stabiliteit in bochtenwerk, ja inderdaad, bestaat er beter op dat vlak?

Maar ik verzeker u dat ik na mijn bochten soms denk dat ik nu wel de rand gevonden heb :shock:

Je maakt het zo gevaarlijk als je zelf wil...
 #17556  door Erwin
 10 sep 2009, 13:11
WimC schreef:
Maar ik blijf een grote fan van de Europa. Ik zie me er gewoon nu nog niet in rijden.

Wim
Bedoel je hiermee dat je het wel overweegt als je de bezadigde leeftijd van onze nonkel Herman hebt??? ;) :lol: :roll:
 #17568  door WimC
 10 sep 2009, 20:06
Bwa, ik ben nu op een jaar zo een beetje mijn weg aan het zoeken in de "Lotusworld". Mijn groene Elise was ge-ni-aal, de blauwe was steengoed (te goed bijna) en de gele Exige is pure passie...en toch...het kriebelt weer.
Ik ga alles beetje op een rijtje zetten en rustig vanop afstand bekijken...maar blijf zeker bij Lotus. Ik ben aan het overwegen om mijn "denkperiode" te overbruggen met een Mk1. Ik weet wel dat ik classics meer en meer weet te appreciëren.
Een Europa zie ik echt als een auto waarmee je 10.000 km per jaar kan rijden, en dat zoek ik nu nog niet.

Wim
-->